Vliegreis en hotel Tui Blue Bahari

5 juni 2024 - Kiwengwa, Tanzania

Gisterenochtend aangekomen op Zanzibar. Helemaal kapot, nacht overgeslagen en geen puf om te beginnen met schrijven.

Het is hier prachtig! Supergroen eiland, echt tropisch. Veel armoede hier bij de locals, maar de mensen zijn gelukkig. Van de reisleiding hoorden we dat er amper criminaliteit is. Nou dat klonk heel vreemd, maar ook dat moeten we nog ontdekken.

Van het vliegveld naar het hotel was een uur rijden. Lekker samen in een grote dichte Jeep. Onderweg onze ogen uitgekeken. Best wel druk verkeer en alles door elkaar. Auto's, brommers, fietsen en koeien hihi. 95% van het eiland is moslim, dus overal sluiers, hoofddoeken en zelfs 1 boerka gezien. Langs een school gereden met ook allemaal hetzelfde schooltenue. De busjes voor de locals zijn echt lachen. Er mogen ongeveer 15 mensen, maar is meestal 25, ze hangen er gewoon buiten en bovenop al hun spullen en bagage, zoals dozen, eten, kippen etc etc. 🙈😮.

Het resort "TUI BLUE BAHARI" ligt in het noordoosten van het eiland. Het is ook heel mooi, schoon en het personeel super vriendelijk. Niks is te gek om het je naar de zin te maken.

Bij aankomst kregen we een nat handdoekje om je handen schoon te maken en op te frissen en een lekker hybiscus drankje. mmmm 😋

Daarna naar de kamer gebracht. Supermooi met alles erop en eraan. Top. 👌

Even een rondje gelopen, geluncht en nog even op het strand gelegen. Mooi wit strand onder de palmbomen. Wat wil je nog meer.

's-Avonds was er een diner aan het zwembad. Zalig gegeten en Jaap was helemaal in z'n element met al het vlees. 😍

Om 21.00 zijn we naar de kamer gegaan, douchen en naar bed. Goed geslapen en om 08.30 uur wakker. Weer een beetje bijgekomen gelukkig.

Eerst ontbijten en toen naar de receptie om te horen wat de reisleider te zeggen had, wat er allemaal te doen is.

Getwijfeld, maar tóch een safari van 2 dagen geboekt naar Tanzania ( Selous). We wilden het niet omdat het heel duur is (€1600), maar misschien krijgen we spijt want we zullen hier misschien niet meer komen. Met een klein vliegtuigje een uurtje vliegen en daar staan de rangers ons op te wachten die ons 2 dagen vergezellen. 11 en 12 juni staat geboekt. ( wordt vervolgd)

Het is hier maar een uurtje later dan in NL, dus lekker makkelijk om met het thuisfront contact te houden.

We gaan nu douchen en dan naar het diner. Kijken wat het deze keer is.

Gaan jullie weer lekker meereizen met ons? (Misschien ga ik niet elke dag schrijven, maar zeker als we iets gedaan hebben)