2 dagen Safari in Selous

12 juni 2024 - Rufiji, Tanzania

Vannacht om 03.00 uur de wekker, want om 04.00 uur moesten we bij de receptie staan. Het is hier allemaal "Pole Pole" (rustig aan) dus hij kwam pas 04.15 uur.

Een uurtje rijden naar het vliegveld en om 06.00 vlogen we naar het vasteland van Tanzania. Vond ik best spannend. Er zaten 25 pers. in en wat een herrie. Was blij dat ik er was. πŸ˜… We landden ook midden in de bush om 06.30 uur.

Hier stonden de Rangers al klaar om de gasten op te vangen. De rit begon en het eerste wat we zagen waren impala's en bavianen.

Na een tijdje ook giraffen en pumba's 😜 Die hele kleine girafjes zijn ook té schattig hoor.😍

Om 09.15 uur hadden we de eerste stop voor koffie en een Afrikaans oliebolletje. Kleed over de motorkap en daar werd alles opgezet.Β

We reden verder naar een meertje waar de nijlpaarden ons lagen op te wachten. Wat een kolossen zijn dat ook zeg! We waren heel dichtbij, super.

Inmiddels 11.00 uur geweest en flink door elkaar geschud in die Land Rover. Wat een avontuur zeg!

Plotseling zagen we olifanten πŸ‘€ De ranger ging gewoon het pad af en reed er naartoe en stopte vlakbij. Ze stonden zowat naast de auto 😯 en ook 2 kleintjes erbij. Hier hebben we zeker een half uur stil gestaan om te genieten van deze prachtdieren. Ook best een beetje eng in zo'n open auto. Je weet maar nooit.

Om een uur of 12 kregen ze een seintje dat er een leeuw gespot was. Best wel een eind bij ons vandaan. De ranger vroeg of het goed was dat hij harder reed (en ook schudden) om te kijken of we in de buurt konden komen. Na een dik uur crossen etc. kwam de melding dat hij de bush verder in was gelopen en konden we er niet op tijd komen. Helaas pindakaas 😞 Echt jammer.

Nog een aantal mooie vogels gezien, waterbokken, gnoes en een varaan stak het pad over. Heel tof!

Toen zijn we gestopt en gaan lunchen om 13.30 uur. Er werden pannen uit de auto getrokken, de tafel gedekt en we hadden rijst met bonen in saus en kip. Nou het was heel goed te doen. En als toetje 2 bakken met stukjes watermeloen πŸ‰.

Na een uurtje weer verder en hebben we nog veel dieren gezien en ook nog een πŸƒ buffel. Geweldig.

Om 16.30 uur kwamen we aan bij de lodge. Welkom geheten met een drankje en naar het huisje. Heel erg leuk en toch van alle gemakken voorzien.

Even snel nog het zwembad in om af te koelen en daarna klaarmaken voor het avondeten.Β

Na het eten nog genoten van de bushbabies. Zaten gewoon op de bar om brood te vragen. Wat een schatjes en die oogjes 😍, zou er zo één meenemen. Om 21.15 uur gingen we slapen. Waren kapot. Ik vond het griezelig hoor. Rieten dak, over kieren en gaten, maar ja, gauw in de klamboe. Hoorde 's-nachts wel een paar keer dieren als ik ging plassen, waarschijnlijk apen en bushbabies.

-----------------------------

Volgende ochtend om 09.00 uur kwam ik er pas uit. Lekker uitgeslapen. De groep ging om 08.00 een wandeling maken, die hebben wij geskipt. Hele dikke knie met vocht van gisteren. πŸ™ˆ Vanmorgen ging het wel weer maar was klaar met lopen. Stukje op het park gelopen waar heel veel bavianen zaten. Zo leuk. Nog gefilmd.

Volgens mij hadden we ook niks gemist van de wandeltocht want er werd voornamelijk gepraat over de bomen en planten, medicijnen maken en als je een wond hebt, olifanten poep op doen.

Om 11.00 uur gingen we een boot safari doen. Duurde net geen 2 uur. Was leuk om mee te maken. Locals in kleine kano's van boomstammen. Mooie vogels gezien, een paar kleine krokodillen en nijlpaarden. Dit zie je vaak bij natuurfilms op tv en nu vaar je er zelf rond. Dankbaar.

13.00 uur stond de lunch al klaar en hebben we lekker gegeten. Inmiddels 14.00 uur. Nog even chillen en om 15.30 uur worden we opgehaald om terug te vliegen naar Zanzibar.

Wat een ervaring weer!!

We gingen om 16.40 uur de lucht in en een dik half uur later in Zanzibar. Nu nog een uur in de auto naar het resort.

Alle spullen in de kamer gezet en gelijk gaan eten en daarna gelijk naar de kamer om het verslag te schrijven.

We hopen dat jullie ervan genieten en ook van de foto's en video's.

Laat ook gezellig een berichtje achter.

Gr. van ons. 😘😘

1. Harriette:
    Wat een belevenis zeg (Geweldig) en zo dichtbij .Fantastisch πŸ’‹β€οΈ
  2. Marianne en Arie:
    12 juni 2024
    Zo te zien was et het geld meer dan waard FANTASTISCH
  3. Jeffrey:
    12 juni 2024
    Zoooo wat een ervaringen joh.
    Echt genoten van jullie verhaal en vd foto's
    Hopelijk gaat het snel beter met je knie 😘
    Groeten aan Jaap en tot het volgende verhaal
  4. Thea:
    12 juni 2024
    Video's zijn net erop gezet, dus waarschijnlijk hebben jullie deze nog niet gezien. πŸ’‹
  5. Wil en Margre:
    13 juni 2024
    Mooi avontuur zeg en mooie foto’s πŸ‘.
    Beetje jaloers hier 🀑πŸ€ͺ.
    Fijne vakantie verder.
  6. Conchita:
    13 juni 2024
    Ohh gaaf allemaal krijg gelijk weer heimwee. Zooo speciaal allemaal dat kan je haast niet na vertellen moet je echt zelf meegemaakt hebben.
    Prachtige foto's ook. En onder dat rieten dak slapen dat begrijp ik hoor zou ook niks voor mij zijn.Er leeft zoveel tussen dat riet hahaha. Tot het volgende verhaal. Leuk πŸ‘πŸ‘πŸ‘
  7. Mandy Martinez:
    13 juni 2024
    Wat super tof om te zien zeg!
  8. Maurice:
    13 juni 2024
    Wow wat een beleving zeg!! Zo gaaf dat jullie dit doen!
  9. Laura:
    13 juni 2024
    Super , mooie foto's gr mart en lau
  10. Mykel De Prins:
    13 juni 2024
    Wat een geweldige ervaring Jaap en Thea en leuk om mee te lezen
    Geniet!
    Gr. Mykel