Op het resort

9 juni 2024 - Kiwengwa, Tanzania

De afgelopen dagen hebben wij heerlijk geluierd en vertoeft op het resort.

Het is hier prachtig! Lekker eten en héél gevarieerd👌 . Een paar aparte restaurants die ook goed zijn, dus niks te klagen.

Gisteravond was er een BBQ op het strand en dat was echt fantastisch! Wat een eten en alles prachtig aangekleed. Er kwam een groep echte Masai dansen. Nou dat was toch wel bijzonder. Het is elke zaterdag, dus volgende week kan ik ze dichterbij filmen.

Op het resort ook een bushbaby  (Galago) gezien, toen we naar de kamer liepen in de avond zat hij op de trap naast ons. Zooo schattig.😍

De galago's zijn een familie van kleine, nachtactieve halfapen, die voorkomen op het Afrikaanse continent. Toen we dichterbij kwamen sprong hij weg, dus helaas geen foto kunnen maken.

De zee trekt hier in de morgen ongeveer 800 meter terug als het eb wordt. Dan kun je helemaal naar het rif lopen. De eerste keer gingen Jaap en ik samen, maar op driekwart moesten we terug omdat ik pijn in m'n voeten en knieën kreeg. Ik zei "we moeten ook nog terug hè". Je loopt over de bodem van de zee, dus schots en scheef. Het is bloedheet dus dat was niks voor mij. We zagen nog wel een supermooie krab. (zie foto's) Na anderhalf uur waren we weer terug.

Jaap had afgesproken met een local ,die ook een centje wil bijverdienen, dat hij vanmorgen om 09.30 uur op het strand zou staan en dat hij mee zou gaan om het een en ander te vertellen onderweg en gelijk vergezellen naar het rif. Hij stond er inderdaad. Ik ben lekker bij het zwembad gaan liggen. We hadden stelletje ontmoet waar we een beetje mee optrekken, dus gezellig met hun kletsen.

Na tweeënhalf uur zei ik "Ik ga eens even kijken waar Jaap blijft, want duurt best lang". Toen ik op het strand was, zag ik hem op ongeveer 50 meter afstand aan komen lopen, dus goede timing haha. Hij had het geweldig gevonden, maar zei gelijk dat het niks voor mij was, want aan het einde moest je nog over lage rotsen klimmen die op de bodem lagen. Nou, mij niet bellen. 🙈 Hij had verschillende clown vissen gezien, prachtig gekleurde zeesterren, krabben en nog een of ander beest wat leek op een stukje koraal, maar was zacht. Die jongen pakte hem beet en toen hij er een beetje in kneep kwam er inkt uit. Heel bizar. Hij heeft er mooie foto's van kunnen maken.

Onderweg vroeg die jongen aan Jaap of hij misschien een houten plankje wilde laten maken met onze namen en een souvenir uit Zanzibar. Ja hoor prima. Vanmiddag was hij klaar en kon hij hem weer ophalen op het strand. Zo gezegd zo gedaan en het was echt heel leuk. Voor in de veranda.

Zo meteen lekker douchen, optutten en weer eten.

Morgen nog een dagje hier en dan 's-nachts worden we om 04.00 uur opgehaald voor de 2 daagse safari in Tanzania Selous. Dus daarna kom ik weer in de lucht met een verslag.

Bedankt voor de lieve reacties en tot over een paar dagen.

Groetjes van ons. 😘 ( vergeet niet de mooie foto's te kijken)

1. Marianne en Arie:
    9 juni 2024
    Wat een pracht en praal, ziet er geweldig uit.
  2. Harriette:
    9 juni 2024
    Ziet er prachtig uit hoor ,Toppieeee
  3. Frans en Jolanda:
    10 juni 2024
    Wat een prachtig resort , die zeesterren ook
    zo mooi , dat brengt herinneringen naar boven van Bali daar trok de zee zich ook altijd terug , dan vindt je de mooiste zeedieren , wens jullie heel veel plezier op jullie trip in ztanzania , we kijken weer uit naar dat verslag , groetjes van ons 😘😘
  4. Jeffrey:
    10 juni 2024
    Mooie foto's hoor!
    Ben benieuwd naar de safari have fun 😘
  5. Conchita:
    11 juni 2024
    Echt heel mooi om te zien allemaal wat een luxe.
    Lijk mij echt heel leuk ook om zo de teruggetrokken zee in te lopen en al dat moois van dichtbij te kunnen zien. Leuk dat Jaap dat gedaan heb.
    Mooie safari samen en we horen wel wat jullie allemaal gespot hebben 😘
  6. Mandy Martinez:
    13 juni 2024
    Wat stoer dat Jaap die trip heeft gedaan met de local. Ik zou bang zijn dat ik nooit meer terug zou komen haha. Ziet er goed uit luitjes!

Jouw reactie