Dag 9. Vancouver naar Victoria (Vancouver Island)

8 juni 2019 - Victoria, Canada

Om 7 uur de wekker gezet en alles op het gemakkie. We moesten om 9 uur vertrekken richting de Ferrie om naar Vancouver Island te varen.

Om 10 uur waren we bij de terminal en om half 11 boarden. Ongelooflijk hoeveel auto's, vrachtwagens, bussen, campers etc. daar allemaal ingaan zeg! Boven hebben we even lekker geshopt en 2 hele fijne outdoor jasssen gekocht. Regen- en wind bestendig en ademend. Kunnen we jaren mee vooruit. Schrok alleen eff bij de kassa. $255. Ik dacht dat op allebei de jassen korting zat, maar was er maar op 1. Nou maar hopen dat we er veel plezier van hebben. In ieder geval morgen op de boottour.

Onderweg prachtige plaatjes geschoten. Wat een geweldige omgeving! Na een kleine 2 uur varen kwamen we aan bij Victoria. De stad is genoemd naar koningin Victoria en heeft 92.000 inwoners.

We zijn naar Fisherman's Wharf gegaan. Echt heel leuk om hier te wandelen. Mooie gekleurde woningen en eettentjes aan het water. Geweldig! Het was een komen en gaan van watervliegtuigjes. Vandaag eindelijk weer eens de zon en 21 gr.C. Even een ijsje halen. Ik een kinderijsje en Jaap een normale. NOT.....ze kennen hier geen 'klein'.  Bij een bruggetje zag ik opeens een wasbeer! Zo schattig! En ik kreeg hem beeldschoon op de foto.

We zijn toen nog even met de camper door de stad getoerd en richting de campground. Onderweg kwamen we een mega grote liquor store tegen. Hier uiteraard naar binnen. 200 soorten wijnen! Heel veel whisky etc. etc. Jaap zei; 'zullen we een karretje nemen?' hahahah die is gek. We hebben uiteindelijk een paar flessen wijn meegenomen en een fles whisky. Je betaald hier zo $12 voor een fles wijn. Belachelijk. Je zal hier niet dronken worden hoor.

Aangekomen bij de camping. Salish Seaside RV Haven. Keurige plaatsen aan het water. Hier met een wijntje nog even van de zon genieten. Inmiddels 4 uur.

Na een uurtje zijn we even de was gaan doen in de wasserette en in de tussentijd dat het draaide, een rondje gelopen over het park. Een lijntje gespannen langs de camper en de was opgehangen. Binnen een uur was alles droog. Zon en wind, dus dat ging prima.

We hadden bij de foodcourt allebei een maaltijd gekocht bij de aziaat en in de camper opgewarmd. Heerlijk buiten in het zonnetje opgegeten met nog een wijntje erbij. Het was zalig! Joghurt ná met verse aardbeien. mmmmmm smullen.

We zagen ineens een cruise schip aan komen varen. Was het ook nog de "Holland Amerika Line". Dat was even mazzel. Echt leuk om te zien!

Inmiddels is het 20.30 uur en ben ik weer met het verslag bezig. Goede verbinding en dat is ook wel eens fijn.

Morgen de boottour. Duimen dat Jaap (en ik ook) z'n orka's gaat zien!

Bedankt weer voor de leuke reacties en alvast welterusten. Groetjes van Jaap en Thea. xx

1. Mandy:
    9 juni 2019
    Klinkt weer als een hele mooie dag! Julia mist jullie heel erg dus een beetje doorrijden ;)
  2. Sylvia:
    Hallo luitjes... 🌞
    Lekker geslapen? Al een beetje gewend aan de camper, gaan jullie nog naar de butchard gardens? Echt een aanrader als je van mooie tuinen houd. Maar eerst orka's spotten lijkt me geweldig, hoop dat jullie ze zien zou toch geweldig zijn.... Veel plezier nog op VI.... 👍
  3. Marianne:
    9 juni 2019
    Ziet er weer uit als een prachtige dag, ga duimen dat jullie Orka’s zien vandaag, maak er weer een mooie dag van met herinneringen voor later😘
    XX Arie Marian
  4. Har:
    Zeker weer een mooie dag zeg !! Op naar een mooie 9e dag!! 💋❤️Zus
  5. Frans van der have:
    9 juni 2019
    Hoi hoi , weer leuk om te lezen , ben benieuwd naar de Orka,s morgen .... Voor de rest gewoon lekker genieten xxx
  6. Conchita de Bakker:
    9 juni 2019
    Was weer leuk om te lezen. Hopelijk gaan jullie de orka’s zien lijk mij geweldig. Hopelijk zien we de foto’s. Veel plezier 😘😘