Dag 8. Vancouver

7 juni 2019 - Vancouver, Canada

Om 07.30 uur de wekker gezet. Het ochtendritueel, wassen, aankleden en ontbijten.

Het regende, dus rustig aan gedaan. Op internet gekeken naar het weer en om 10.00 uur werd het droog. We gaan vandaag de stad in. 18 gr.C.

Met de stadsbus naar Gastown. Een bekende historische wijk in Vancouver.  De oorspronkelijke nederzetting die de kern is geworden van de oprichting van Vancouver door Gassie Jack. Hier naar de beroemde 'stoomklok'. Ieder uur speelt hij een melodie op stoom. (fluit) Heel leuk om te zien en te horen.

Ik heb bij een of andere comboyzaak nog boots gekocht, want ik had van m'n wandelschoenen enorme blaren en kon bijna niet meer lopen. Dat ging beter.

Ik zag voor Jaap nog een leuke 'onesie', maar hij wilde hem niet kopen. hahaha wel op de foto.

Toen op de hop on hop off bus gestapt naar Stanley Park. Hier de bekende Totempalen bezocht. Aan de overkant kon je de cruiseschepen zien liggen. Een tijdje rondgelopen en daarna weer op de bus gestapt richting Prospect Point. Een mooi uitzicht op de Lions Gate Bridge en de haven met z'n prachtige boten. Hier hebben we ook geluncht. Om de paar minuten stegen er ook watervliegtuigjes op om mensen naar Vancouver Island te brengen of zomaar voor een rondvlucht.

Terug naar de bus en naar Granville Island. Hier naar de bekende public market. Een soort markthal. Erg leuk. Overal superverse producten, mooi fruit, groente, eettentjes enz.  Jaap zich uiteraard vergapen bij de vele steaks en ander vlees . Die ga ik thuis ook nog een keer kopen en die en die hahahahah. Ik heb lekkere verse aardbeien gekocht voor slechts $7,95. ugh ugh, maar had er zo'n trek in!

Nog even een cappuccino gedronken en weer naar buiten. Een taxi aangehouden die ons terug bracht naar de camping. We hadden geen zin meer om met de bus te gaan. Om 18.30 uur waren we terug. Gelijk het verslag schrijven en foto's plaatsen, want als je het na 20.00 uur doet is wifi superslecht.

Vancouver is een leuke stad, maar geen mooie stad qua gebouwen. Alleen Gastown is mooi.

Morgen naar Vancouver Island met de ferrie.

Wordt vervolgd.........xx

1. Frans van der have:
    8 juni 2019
    Weer genoten van je verslag , lijkt qua prijzen op Australiė , daar was ook alles zoooooooo duur !!!!.....maar je moet alles 1 maal in je leven gezien hebben , als je maar van die aardbeien genoten hebt ?.... Fijne dag vandaag en lees jullie verslag morgen weer xxx
  2. Har:
    👍💋❤️
  3. Conchita de Bakker:
    8 juni 2019
    Genoeg weer leuke dingen gedaan vandaag.
    Inderdaad behoorlijk aan de prijs voor de aardbeien maar ja hé je zal er maar trek in hebben 😂. Zo een markt altijd leuk om te bezoeken en je te vergapen aan t mooie fruit en specerijen. Morgen weer fijne dag. 😘😘
  4. Chantal:
    8 juni 2019
    Dacht dat Vancouver een wat mooiere stad was.. maar het weer zag er al wel wat beter uit! Tot morgen
  5. Jeffrey Martinez:
    Hahahah Jaap leuke onesie joh kopen man 😂
    En ben benieuwd naar je bbq plannen 😋.
    Eerste week gepasseerd gaat toch best hard maar jullie genieten zichtbaar 👌🏻