Dag 17. Columbia Falls naar Waterton Lake National Park

16 juni 2019 - Waterton Lake, Canada

Vanmorgen geen wekker gezet en om half 8 wakker geworden. Wassen, aankleden, ontbijten. Als ik me aan het optutten ben, doet Jaap altijd even de slangen loskoppelen en de stroom buiten eraf halen.

Vandaag is m'n zus jarig. Van harte gefeliciteerd Syl, vanuit Canada! xxx

Om half 10 reden we weg. De eerste stop was bij 'Goat Lick Overlook' in Glacier Park. Tijdje zoeken, maar toen zagen we een mama berggeit met baby. Echt leuk om te zien. Gelukkig konden we goed inzoomen, want was best een eind. Een berggeit likt aan de rotsen om zo minerale zouten binnen te krijgen.

De volgende stop was een waterval vlak langs de weg. IJskoud water, even gevoeld met m'n teen. Wat is dat toch altijd prachtig om te zien!

Daarna zijn we verder gereden naar Browning. Dit is een 'indianen' dorp, genaamd Black Nation. Ik als indianenliefhebber móest hier kijken. Overal normale huizen nu natuurlijk, maar bij sommige ook nog een tipi erbij. Echt een tof gezicht. Al die mensen die we zagen waren afstammelingen van de indianen. Nou dat zag je écht heel goed. Sommige met vlechten. Een apart soort gezicht hebben ze gewoon. En heel veel met lang haar. We hebben hier ook nog even vers brood gehaald en zijn weer verder gereden.

Onderweg wel 3 dode herten langs de kant van de weg zien liggen. Doodgereden. Echt zielig!

Daarna naar de Canadese grens. Er werden uiteraard weer tig vragen gesteld. Waar kom je vandaan, waar ga je heen, wat heb je bij, heb je fruit, heb je cannabis etc.etc. Wij zijn natuurlijk vromer dan de paus, dus we mochten zo door. hahahah.

Gelijk m'n Canadese simmetje weer in m'n telefoon gedaan. Ideaal. En de route volgen wij met MAPS.ME. offline. Werkt uitstekend! Neem nooit meer een tomtom mee. Twee jaar geleden naar Zuid-Afrika voor €99 een kaart aangeschaft voor de tomtom, zonde van je geld. Maar ja, goede leer.

Toen zijn we verder gegaan richting de camping. Dit was nog een uurtje rijden.

Daar aangekomen even een wijntje gedronken en toen ben ik macaroni gaan maken. Buiten gezellig opgegeten aan de picknicktafel.

Ik ben het verslag gaan schrijven en de foto's uploaden en Jaap heeft afgewassen in de tussentijd.

We blijven hier 2 nachten. Het was vandaag rond de 21 gr.C. Heerlijke temperatuur. Nu nog zo'n 19 gr.C. (19.15 uur)

Bedankt weer voor de leuke reacties op ons verslag. Tot morgen. Dikke kus uit Canada.

1. Marianne:
    17 juni 2019
    Ziet er wederom prachtig uit, nu weer genieten in Canada!XXXX
  2. Frans van der have:
    17 juni 2019
    Weer een leuk verslag , indianen dat vinden wij natuurlijk helemaal kicken. , wij zouden daar ook gaan kijken hoor , de tom tom doet bij ons al vele jaren goede dienst , wij hebben wel een tom tom met werelddekking , misschien dat dat het is , sinds 2010 brengt hij ons overal Zuid Afrika en de rest van de wereld , maar goed smaken verschillen en als je nu overal komt met maps.me is het ook helemaal top toch ......nou wij gaan nu ook weer wat doen , fijne dag en ik lees je morgen weer xxx
  3. Sylvia:
    17 juni 2019
    Hoi hoi, wat een geweldige reis hebben jullie gepland, leuk om te zien al die indianen plaatsjes, Canada heeft de indianen heel hoog zitten dat is wel heel mooi vooral op het vliegveld van Vancouver zie je dat! Is bijna een bezienswaardigheid op zich zoveel dingen je daar ziet en ook kan kopen. Misschien op Calgary ook dat weet ik niet?! Fijn een dagje rust vandaag is ook wel lekker... Ben benieuwd wat jullie in de omgeving tegen komen elke dag een verrassing... Tot morgen bij het volgende verhaal xxx.
  4. Jeffrey Martinez:
    Hallo opa en oma . 😜
    Manmanman wat een mooie plaatsjes allemaal zeg 😍 fantastisch.
    Nog een weekje te gaan en dan weer terug bij de kleintjes 😉.
    Dikke kus van ons allemaal 😘
  5. Har:
    17 juni 2019
    Ziet er weer geweldig uit👍💋❤️
  6. Mandy:
    17 juni 2019
    Wat een dag weer, super om te lezen!
  7. Conchita:
    17 juni 2019
    Wat een leuke dag weer zeg...bij de indianen geweldig gewoon👍. Jullie maken een mooie reis en het is heeeel leuk in te lezen allemaal. Fijne dag morgen weer xxx