Dag 10. Victoria

9 juni 2019 - Victoria, Canada

Vanmorgen een soort van uitgeslapen tot half 8. Alles op ons gemak gedaan en tot 11 uur heerlijk buiten in het flauwe zonnetje gezeten en genoten van de diertjes om ons heen. De wasbeertjes en het hertje.  Daarna zijn we boodschappen gaan doen. Bij terugkomst even snel geluncht, want om 14.00 uur werden we opgehaald voor de boottour van Eagle Wings.

Het was best druk op de weg, want er was een of ander evenement. Toch op tijd bij de boot. Inschrijven en gaan.....

Gelukkig hadden we onze jassen aan, want het was ijskoud op zee. Ook lekker je capuchon op, anders kreeg je pijn in je oortjes.

Na ongeveer een uur varen riep de kapitein dat er orka's in de buurt zaten. Ooooooo please?!!!

En ja hoor.....YIHAAAAA!!!!! We zagen ze!!! Bizar om te zien! Het was een gezinnetje. Pa, ma en twee kindjes. Hoe leuk is dit.

Jaap helemaal in de gloria. Zijn droom kwam uit. Orka's spotten in het echt!  We hebben denk ik 80 foto's gemaakt, want ze zijn best snel en dan zijn er altijd wel een paar gelukt. Ook héél veel vinnen alleen, hihi. We kregen er geen genoeg van. Wat is dat gaaf om te zien zeg! Onze dag kon niet meer stuk.

Na ongeveer 2,5 uur gingen we terug varen. Onderweg nog een stop gemaakt bij zeeleeuwen op rotsen bij de vuurtoren. En we zagen ook nog dolfijnen, maar ze waren veel te snel om foto's van te maken. Oh ja, ook nog een zeearend gezien.

Na ruim 3,5 uur kwamen we weer terug in de haven van Victoria. Er lag weer een nieuw cruiseschip, de Queen Elizabeth.

Hier gelijk wat gegeten en daarna met een watertaxi naar de camping. ( Jaap zei; Het lijkt wel een varende badkuip). Maar het was echt grappig.

In de camper onder het genot van een bakkie koffie het verslag schrijven van deze waanzinnige dag.

Bedankt weer voor de leuke reacties en we gaan nog even nagenieten.

Tot morgen. xx

1. Jennifer:
    10 juni 2019
    Niet normaal, wat een mooie reis maken jullie! Wat moet het geweldig zijn geweest om orka’s te zien. Nogmaals....geniet....geniet! 😘
  2. Mandy:
    Wat geweldig!!!
  3. Sylvia:
    10 juni 2019
    Yeeessss!!!! Orka's geweldig hier ga je toch voor naar canada 😀
    Te gek hoor! Vindt het zo leuk voor jullie niet iedereen heeft die mazzel... En nu even Canada verlaten op naar Seattle?! Vast ook heel mooi ben benieuwd
    Xxx.
  4. Har:
    10 juni 2019
    Achhh zo leuk ......geweldig om mee te maken zeg.Op naar mrg.Dikke kus zus.💋
  5. Frans van der have:
    10 juni 2019
    Wow wow wow , die wil ik ook zoooooooooo ontzettend graag zien in het echt , hopelijk volgend jaar in Noorwegen ???..... Ik geniet zo van jullie verslagen , weer veel plezier morgen xxx
  6. Laura:
    10 juni 2019
    Super gaaf orka's in het echt. mooie foto's .
  7. Conchita de Bakker:
    10 juni 2019
    Wauwwwww wat gaaf zeg. Jullie dag kon niet meer stuk. Geweldig gewoon. Het enthousiaste klonk helemaal door in je verslag Ted. Super 👍👍👍
  8. Aniie Pille:
    10 juni 2019
    Zo wat een mooie reis maken jullie, geniet er maar heerlijk van.
  9. Marjolein:
    Super!! 😍😍
  10. Danny:
    10 juni 2019
    Bijzonder zeg! Wat een mooie natuur.
  11. Chantal:
    14 juni 2019
    Geweldig en de kans was klein om ze te zien! Heerlijk om jullie avonturen te lezen ❤