Dag 18. Waterton Lakes NP

17 juni 2019 - Waterton Park, Canada

Vanmorgen om 7 uur weer de wekker. Helemaal gek van de muggen hier. Bijna mezelf vergiftigd van het sprayen. Heb ook al zeker 11 muggenbeten opgelopen de afgelopen weken. En Jaap niet 1 !!! grrrr.

We zijn om 9 uur richting de Red Rocks gegaan, maar deze was helaas gesloten door de brand van vorig jaar. Ze zijn met de weg bezig. Heel jammer. Dan gaan we gelijk naar Waterton Village. Onderweg nog herten langs de weg gezien.

Eerst even koffie drinken met een gebakje erbij. ( $20 ) Vind ik echt absurd hoor, maar goed.

Toen naar het haventje gelopen en een prachtig uitzicht over het meer. Mooie foto's gemaakt en een filmpje. Ook even naar de waterval vlakbij gelopen. Best een grote zeg!  Een dubbele eigenlijk.

Er lopen hier herten en elken (wapiti's) gewoon door het dorp langs de weg! Ongelooflijk! Heel voorzichtig dichterbij gegaan, maar hij was niet echt onder de indruk. Op 5 mtr maar gestopt en een toffe foto gemaakt. Ook liggen ze gewoon naast de huizen in de schaduw onder een boom. Nou dat hebben we nog nooit gezien. Een man kwam naar buiten uit z'n huis en zei dat er aan de overkant een grote uil in de boom zat. Heel lief dat hij dat speciaal kwam zeggen. Een supermooie zeg! Klik, foto. Dankjewel meneer.

Even verderop zag ik ineens een vos! Snel een plaatje schieten, maar hij was toch te snel, dus heb z'n achterkant nog op de foto.

Daarna teruggelopen naar de camper. We zouden vanmiddag bij de camping blijven om even te relaxen en nog een was te draaien. En om een uur of 16.00 terug naar het dorp om winkeltjes te kijken en gelijk te eten.

We waren nog maar 1 minuut aan het rijden, zien we ineens een paar mensen langs de weg met hun camera's in de bomen kijken. Ik zei tegen Jaap; 'Is zeker een uil ook'. Wij ook uitstappen .......OMG een BEER!!! Er zat een jonge beer in de boom. Die man zei dat hij voor hem de weg over schoot en zo de boom in.

WAANZINNIG!!!  Wat een cool gezicht zeg! En wat een mazzel hebben wij. Zeker tien minuten staan kijken en weer door, om andere mensen ook dit te gunnen.

Bij de camping gelijk de was aan en in de tussentijd even lunchen. Daarna was opgehangen en met de voetjes omhoog even een uurtje niks doen. Op een gegeven moment werd het best fris en de zon ging weg. M'n jurkje maar uit gedaan en weer een broek met blouse aan. Het was ook maar 19gr.C. dus dan wordt het zonder zon gelijk fris.

Om 16.00 uur zijn we weer naar Waterton Village gereden ( 10 min.) en hebben daar even gewandeld, winkeltjes gekeken en om 17.30 uur zijn we gaan eten. Jaap nam een Sirloin steak en ik nam een pizza. Onder het eten werd het buiten helemaal zwart en begon het flink te regenen. Dit duurde een uur en daarna weer een flauw zonnetje.

Na het eten nog een cappuccino en om 19.15 uur zijn we teruggegaan naar de camping. Verslag schrijven en foto's uploaden. Goede wifi hier en kon zelfs een paar video's uploaden. Dus kijken zou ik zeggen.

Bedankt weer voor de reacties en tot morgen. xx

1. Frans van der have:
    18 juni 2019
    Weer een leuk verslag , maar voor die uilen hoeft je niet zo ver hoor , afgelopen 2 jaar zitten er 7 in Zuidland in de bomen haha!!..... En wat een mazzel hadden jullie weer met die beer , ook gelijk je video,s gekeken , prachtig allemaal , tot morgen weer xxx