Dag 7. Clearwater naar Vancouver

6 juni 2019 - Vancouver, Canada

Vanmorgen om 06.00 uur de wekker, want we hadden een lange dag voor de boeg. We moesten 475 km rijden naar Vancouver. En met een camper gaat dat toch net iets langzamer. Om 07.30 uur reden we weg.

Onderweg mooi dingen gezien en uiteraard ook mooie plaatjes geschoten. Ik heb zelf ook nog een poosje gereden en voelde me net een vrachtwagenchauffeur. Begon ook te zingen "Met de vlam in de pijp...." hahahaha. Had ook gelijk 7% dalen en klimmen, dus eff opletten.

We hebben weer getankt, dat gaat ook als een malle als je veel rijdt. Iedere dag wel $80. Wat een zuipding zeg!

Rond 12 uur waren we bij de Othello Tunnels bij het plaatsje Hope. De tunnels werden oorspronkelijk gebouwd in 1914 voor de spoorweg Kettle Valley Railway. Tijdens de bouw verloren veel chinezen het leven. Deze waren toen goedkope arbeidskrachten. In 1961 werd hij buiten gebruik gesteld en in 1986 werd het officieel Coquihalla Canyon Provincial Park. Wij vonden het heel indrukwekkend en interessant.

In Hope werd de eerste Rambo film opgenomen. Daar even rondgelopen en een leuke foto van Jaap gemaakt als Rambo.

Toen doorgereden naar Capilano Park in Vancouver. Hier tickets gekocht voor de Suspension Bridge en de Cliffwalk. Nou dat vond ik best griezelig. Die hangbrug ging toch behoorlijk heen en weer, waarschijnlijk omdat er veel mensen overheen liepen. Jaap heeft toen de tree walk gedaan, dat waren een soort hangbruggen tussen de bomen en ik ben lekker beneden gebleven. Daarna naar de Cliff walk. Nou daar moet je ook niet te vaak naar beneden kijken zeg! brrr. Wel hele mooie plaatjes geschoten en supertof om gedaan te hebben.

Inmiddels was het al 18.30 uur en tijd om naar de camping te gaan. Capilano River RV Park. Dat was maar 10 min. Hier moe maar voldaan de dag afgesloten.

Tot morgen allemaal en bedankt weer voor de leuke reacties. Dikke kus van ons.

1. Laura:
    7 juni 2019
    wat is de natuur mooi daar leuke foto's.
  2. Marianne:
    7 juni 2019
    Wow wat een avontuur, mooie dag weer😘
  3. Conchita de Bakker:
    7 juni 2019
    Heel leuk verslag ...ohhhh en ik blijf t maar zeggen wat een prachtige natuur. Leuke en mooie foto’s weer. Staat je goed hoor Ted jij als vrachtwagenchauffeur 😂👍. Morgen weer een fijne dag en ik kijk weer uit naar jullie verslag 😘😘
  4. Har:
    7 juni 2019
    Is echt een avontuur hoor.mooie plaatjes.Geniet vandaag!💋❤️
  5. Frans van der have:
    7 juni 2019
    Goedemorgen , weer een leuk verslag , je kan nu dus van baan switchen , ben weer benieuwd naar het volgende verslag , heerlijk om tijdens m,n ontbijt jullie verslag te lezen xxx
  6. Sylvia:
    7 juni 2019
    Goedemorgen, elke morgen (bij het ontbijt) lees ik jullie verslag met heel veel plezier. Zo heerlijk om het met jullie te herbeleven, voel me gewoon weer een beetje in Canada! 🍁🇨🇦👍👍👍. vindt het super om te zien dat je achter het stuur bent gekropen 💪. En? Geweldig vrij gevoel he?! Mooie foto's weer hoor, kijk weer uit naar het verslag van morgen fijne dag weer en veel plezier op de boot je kan er lekker shoppen 😜👍💋
  7. Mandy:
    7 juni 2019
    Hahaha kijk der gaan! Maar wat een prachtige foto’s weer zeg, zeker die samen in het water!
  8. Chantal:
    8 juni 2019
    Haha Jaap liet het toch toe om even te rijden 😅 super stoer! Wat een prachtige natuur en een rijke geschiedenis. Geweldig dat jullie dit ook allemaal ondernemen ipv blijven hangen op 1 plek. Vinden het heerlijk om deze verslagen te lezen net of we er een beetje bij zijn. Fijne dag ❤