Dag 6. Jasper naar Clearwater

5 juni 2019 - Clearwater, British Columbia, Canada

Vanmorgen 06.30 wakker geworden. Wassen, aankleden en ontbijten. Om 08.00 uur in de auto om naar de River Safari te gaan. We reden nog maar net de camping af en we zagen in het gras de eerste herten al lekker liggen luieren. Zo leuk om te zien.

Onderweg zijn we gestopt bij Swiss Bakery. Een bakkerij waar we heerlijk vers gebakken brood hebben gekocht en een soort puddingbrood. En weer door.

Vlak voor we het terrein opreden zagen we ineens  2 zwarte beren!! Een mama met baby. Zooooo schattig. Ze liepen gewoon op de weg. Je zou zo uitstappen en die kleine even knuffelen, maar helaas, dan word je gelijk aan stukken gescheurd. Na een paar minuten gingen ze de bossen in.

Aangekomen gingen we inchecken bij de balie. Vandaag een sombere regenachtige dag met 16 gr. We moesten nog eventjes wachten, kregen een reddingsvest aan en een deken en poncho mee. Instappen in een dubbele grote kano met elektrische motor en gaan met die banaan. Na wat uitleg mochten we niet meer praten om eventuele beren niet af te schrikken. Na een uur varen met prachtig uitzicht hadden we nog geen beer gezien. We gingen uit de boot en met de gids door het bos omhoog naar een mooie waterval. Na een kwartiertje weer terug en verder varen. Het was inmiddels behoorlijk koud op het water en de deken kwam goed van pas. We hebben ruim 2 uur gevaren langs de oevers maar geen beren. Maar voor ons was dit geen drama, want we hadden er net 2 gezien gelukkig.

Hierna zijn we naar de Spahats Falls gegaan in Wells Gray. Een 75 meter hoge waterval.  Ook hier weer jezelf vergapen aan het geweld waarmee dat water naar beneden klettert. Wat een schitterende natuur. Er stond alleen een kruis met een beertje en speelgoed ervoor. Hier was een kind naar beneden gevallen. Hoe vreselijk!

We liepen terug naar de parkeerplaats en daar stond een soort kraam waar ze Belgische frieten verkochten en nog meerdere dingen. Wij 2 bakjes frieten besteld en wat waren ze heerlijk. Nog even met die mevrouw staan praten. Zij was 2 jaar geleden naar Canada geëmigreerd en hier begonnen met de verkoop. Ze hadden het erg naar hun zin en vooral weg uit de gestreste hectiek van België. Zij en haar man openen over 2 weken ook een tearoom in de buurt. Leuk om even mee gebabbeld te hebben.

Nadat we hier klaar waren zijn we naar de volgende slaapplek gereden. Dutch Lake RV Park in Clearwater. Een plek aan het water met een mooi uitzicht. Het weer zat niet mee, want toen we net 10 minuten zaten, begon het weer zachtjes te regenen. Wij naar binnen gegaan. Jaap een beetje spelen met z'n nieuwe camera en ik het verslag schrijven. Ben je toch altijd nog wel een poosje mee bezig. Verbinding is slecht, dus hoop dat het lukt.

Om 19.45 zijn we gaan douchen en vanavond lekker vroeg onder de wol.

Bedankt weer voor de reacties. Waarderen we heel erg.

Alvast welterusten en tot morgen. Groetjes van Jaap en mij. xx

1. Syl:
    Geweldig om lezen
  2. Laura:
    6 juni 2019
    Echt super mooi daar. Wat een reis weer.
  3. Marjolein:
    6 juni 2019
    Super mooie natuur. En die watervallen, WoW! 😍.
    Fijne dag vandaag weer! X
  4. Marianne:
    6 juni 2019
    Jeetje wat een natuurschoon zeg.... geweldig dat jullie ook zoveel beren zien.

Fijne dag weer vandaag hoop op een🌝voor jullie!
    Arie en Marian
  5. Frans van der have:
    6 juni 2019
    Weer een leuk verslag , jullie hadden gelukkig je 2 beren gezien , maar het is natuurlijk nooit geen garantie dat de beesten zich laten zien , dat weten jullie nog wel uit Zuid Afrika .Al zijn er altijd mensen die denken dat gaan we wel even zien haha!!!
    Jammer van het druilige weer maar dat mag de pret niet drukken !!
    Kijken weer uit naar jullie volgende verslag , groetjes Frans en Jolanda vanuit de Algarve xxx
  6. Har:
    6 juni 2019
    Wat een avontuur zeg! En was een prachtige plaatjes.Jammer van het weer..Mrg beter...fijne dag weer vandaag💋💋☕️
  7. Sylvia:
    6 juni 2019
    Jullie boffen echt hoor dat jullie zoveel wildlife zien... 👍 Hoop dat het snel weer droog blijft. Clearwater kan je lekker raften 😜🤣🤣 bij white horse. En heb je al een stukje gereden Thea.... 📸🚙. Fijne dag weer. 😊
  8. Esther:
    6 juni 2019
    Wow geweldig al die beren, en dat raften is ook echt leuk om te doen hoor, hun maken foto's zodat er niks met je camera kan gebeuren!!
    Heel leuk om te lezen jullie verslagen 👌
  9. Mandy:
    6 juni 2019
    Wow wat ontzettend prachtig!!!
  10. Danny:
    6 juni 2019
    Wat een avonturen weer zeg, leuk om te lezen.
  11. Jeffrey Martinez:
    Goede morgen opa en oma
    Beren gezellig in Canada 👍🏻
    Jammer van het weer😕
    maar weer prachtige dingen gezien 💪🏻 Hele fijne dag vandaag 🐻
  12. Jaap en Thea:
    6 juni 2019
    Zo leuk om te lezen van jullie. Gisteravond bijna geen bereik, dus heb er nu nog een paar foto's bijgezet. Zeker van de beren. 😍
  13. Conchita:
    7 juni 2019
    Wat een leuke en mooie dag zeg jammer van het weer maar mag de pret niet drukken. Prachtige natuur en heerlijk zo op beren jacht. Gelukkig hadden jullie ze al gezien. Tot gauw weer xxxx
  14. Chantal:
    8 juni 2019
    Wat leuk om weer te lezen maar kippenvel bij het idee dat daar een kindje is overleden bij de waterval vreselijk!
    Jammer van het weer, hoop op beter weer de komende dagen. En patat gegeten heerlijk. Fijne dag 💋