Dag 12. Victoria naar Lake Ki ( USA)

11 juni 2019 - Lake Ki, Washington, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 8 uit bed en na het dagelijkse ritueeltje van wassen, aankleden en ontbijten zijn we om half 10 weggereden richting de Ferrie. Ongeveer een uurtje rijden. Daar aangekomen, eerst door de douane. Formuliertje invullen,$12 betalen voor een permit en in de rij voor de boot. Even in het winkeltje gekeken, waar niet veel bijzonders was en toen lekker bij de camper op onze stoeltjes in de zon gezeten. We hoorden dat er ongeveer een klein uurtje vertraging was i.v.m. walvissen op de vaarroute. Het is 24gr.C. en met een zeebriesje echt zalig. We zijn van dat uurtje gewoon verbrand.

Om 13.00 gingen we aan boord en we stonden helemaal voorin, dus gelijk mooi uitzicht. Maar we zijn toch lekker naar het bovendek gegaan en genoten van de reis. Na anderhalf uur meerden we aan bij Friday Harbour, waar een aantal mensen van boord gingen en ook weer mensen bijkwamen incl. auto's. Dit duurde ongeveer een half uurtje en daarna ging onze tocht weer verder naar Anacortes. Wat een geweldige uitzichten!! van de San Juan eilanden. Je zal daar wonen zeg! Prachtig aan het water en die rust.....

Na ruim 3 uur arriveerden we bij Anacortes, waar we weer door de douane moesten. De beambte vroeg of we fruit e.d. bij ons hadden. Daarna keek hij in de camper en in de koelkast. Daar lag een paprika in, die we moesten inleveren. Geen probleem. Toen onze weg vervolgd naar Arlington, naar de camping genaamd Lake Ki RV resort.

Om 18.00 kwamen we aan, alle stekkers erin, BBQ aan, wijntje erbij en een heerlijke Sirloin steak op de grill en een paar hamburgers. Lekker zitten smullen.

Bij de plekken zelf is er geen wifi, dus we moesten naar een gebouwtje lopen, waar ze het wel hadden. Ok, ik met m'n laptop onder m'n arm naar "the Shed", zo heet het. Daar het verslag gemaakt en de foto's geplaatst.

Nog even bij het meer gekeken en toen terug naar de camper. Al met al een schitterende vaarmiddag.

1. Marianne:
    12 juni 2019
    Prachtig weer hoor, alleen die overtocht al is adembenemend, mooie dag weer😘
  2. Frans van der have:
    12 juni 2019
    Weer een heerlijke dag geweest , en die bbq bij de camper is ook niet mis , wij blijven genieten van jullie verhalen , heerlijk om het te lezen tijdens onze ontbijt xx
  3. Sylvia:
    12 juni 2019
    Lekker hoor dat buitenleven 😊🥩🍷🌞🌲🌲🌲 en dat varen is ook heerlijk zeker met dat mooie weer, ben benieuwd wat jullie straks gaan doen hoor?! Veel plezier weer.
  4. Jeffrey Martinez:
    12 juni 2019
    Lekker dagje gehad zo te zien.
    Heerlijk aan het water daar zeg 👌🏻
    Heel veel plezier vandaag ❤️
  5. Danny: