Dag 11. Victoria

10 juni 2019 - Victoria, Canada

Goedemorgen allemaal. Vanmorgen om half 8 uit bed. Wassen, aankleden en ontbijten.

Vandaag hebben we een deel van het eiland rondgereden. De eerste stop was French Beach. Een heel mooi strand aan de Pacific Ocean. Super rustig, je hoorde alleen de golven. Weer prachtige foto's gemaakt. De temperatuur was ook prima. 19 gr.C met een lekker zonnetje.

De volgende stop was Port Renfrew, het uiterste westpunt van Vancouver Island. Port Renfrew is de thuisbasis van de Pacheedaht First Nation, wat 'People of the Sea Foam' betekent.  De West Coast Trail , een wereldberoemde wandelroute gebouwd in 1907 langs de westkust van Vancouver Island om schipbreukelingen te redden, is gelegen aan de Jordan river, grenzend aan Port Renfrew. Er vonden 137 grote scheepvaarttragedies plaats in de onmiddellijke nabijheid van de toegang tot de Straat van Juan de Fuca . Het werd bekend als de begraafplaats van de Stille Oceaan .

Daarna hebben we een heel eind gereden, maar was eigenlijk best saai. Natuurlijk een mooie omgeving, maar verder niks boeiends. Sommige stukjes ook wel mooie foto's gemaakt.

Langs Lake Cowichan, daarna Duncan en toen weer richting Victoria.

Om 18.15 uur waren we weer op de RV camping en hebben nog heerlijk een wijntje gedronken in het zonnetje. Daarna de BBQ aangedaan en lekker gegeten.

Om 20.00 uur naar binnen gegaan, want dan wordt het toch fris. Het verslag geschreven en daarna samen gezellig een potje kaarten.

Morgen met de Ferrie over naar Amerika. Kijken wat dat weer gaat brengen. Dan laten we Canada voorlopig even achter ons.

Bedankt weer voor de leuke reacties allemaal. We hadden 164 bezoekers. Echt toppie.

Groetjes van Jaap en Thea xx

1. Laura:
    Ziet er super mooi uit. Geniet van laatste dag Canada
  2. Marianne:
    11 juni 2019
    Prachtig weer hoor, op naar Amerika.
    XXX
  3. Mandy:
    11 juni 2019
    Wat een prachtige omgeving zeg, niet normaal! P
  4. Har:
    11 juni 2019
    Geniet nog van je laatste dagje.❤️
  5. Conchita de Bakker:
    11 juni 2019
    Leuke laatste dag geweest in het prachtige Canada. Op naar Amerika. Zal weer heel iets anders zijn. Wij reizen in ieder geval met jullie mee. Goede en veilige reis en tot morgen. 😘😘
  6. Frans van der have:
    11 juni 2019
    Was laat vandaag met lezen , maar we blijven je volgen , sommige stukken zijn saai in een reis maar je hebt het wel allemaal gezien en gedaan .... Heel veel plezier in Amerika en ik zie morgenochtend wel weer je nieuwe verslag xxx
  7. Petrik:
    11 juni 2019
    Het is toch wel gaaf allemaal hoor👌