Dag 14. Lake Ki naar Winthrop

13 juni 2019 - Winthrop, Washington, Verenigde Staten

Goedemorgen allemaal. Wat een dag, wat een dag! GEWELDIG!!

Door North Cascades gebergte.

We zijn vandaag richting Winthrop gereden met een paar stops tussendoor. Eerst even koffie halen langs de weg. Daar staan overal van die kleine hokjes, waar ze alleen koffie hebben en wat erbij. Ideaal.

Onderweg zoveel mooie dingen gezien. Met als klap op de vuurpijl, "Lake Diablo". Wat is dat prachtig!!!! De hele entourage, alles gewoon prachtig!! Het leek wel nep, zo mooi. Net een schilderij. Zo'n kleur water nog nooit van m'n leven gezien. Dit was wel één van de mooiste dingen die we in ons leven gezien hebben. Gewoon onwerkelijk. Probeer het over te brengen met foto's, maar in het echt is het te bizar. De hele route was heel erg mooi. Dwars door en over North Cascades. Langs de weg gewoon volop ijs en toch bloedheet. Zó gek.

Ik kan wel nog een pagina schrijven over hoe mooi het was, maar de foto's spreken voor zich.

Om 14.30 aangekomen in het comboydorp Winthrop. Wow, dit is cool zeg!! Leek wel of we terug in de tijd gingen. We hebben eerst de camper op de camping neergezet, dat is er vlak achter. Even een was gedraaid en opgehangen. ( $ 2. geen geld) Nog even een drankje gedaan in de camper met de airco aan en moed verzamelen om weer te lopen. Het is vandaag 35gr C. We dachten dat het koeler zou zijn i.p.v. warmer. Pffff puffen zeg!

Om 16.45 uur toch via het Shafer museum naar het dorp. Een deel van het 'dorpje' werd in 1896 gebouwd door Guy Waring,  In 1943 werd het gekocht door de plaatselijke handelaar Simon Shafer. Toen werd het Winthrop-monument in een museum veranderd. Uiteindelijk werd het overgedragen aan de Okanogan County Historical Society, het gebouwencomplex van het museum werd geleidelijk verbeterd en uitgebreid.

Hier hebben we eerst wel een half uur gelopen. Ik vind dit allemaal heel erg interessant. Al die oude spullen van toen. Het oude schoolgebouwtje, ik zie het zo voor me allemaal, hoe het toen ging.

Via een trap naar beneden gelopen en zo kwamen we uit op de hoofdstraat. Het leek echt wel 1895, echt cool!! Behalve de nieuwe auto's dan, hihi. Hier zeker anderhalf uur gewandeld en overal gekeken. Jaap loopt al jaren de zeuren dat hij een Stetson Comboyhoed wil. Die is niet goed hoor! Dus nu weer in zo'n zaak en ja hoor, daar begon hij weer. Omg neem alsjeblieft zo'n hoed, als je hem maar nooit op doet als ik bij je loop. hahahah.

En daarna zijn we naar de "Saloon" gegaan om lekker te eten. Een grote bier erbij, want wat hadden we een dorst met die temperatuur. Inmiddels begon het al een beetje te schemeren en zijn we teruggelopen naar de camping.

Al met al een fantastische dag gehad. Hier willen we nog wel een keer terug.

Dankjewel voor de reacties weer. Super.

Tot morgen. xx

1. Laura:
    14 juni 2019
    super gave foto's meer ziet er inderdaad prachtig uit. zal in het echt nog mooier zijn. xx
  2. Har:
    14 juni 2019
    WoW wat mooi zeg.Zal in het echt nog wel mooier zijn.Grts zus💋
  3. Sylvia:
    14 juni 2019
    Oooohhhhh prachtig he, met het zonnetje erop zie je pas echt hoe mooi het is. Dat wil je toch gezien hebben! Hartstikke leuk dat western stadje. Nou staat je best goed hoor jaap 🤠! Fijne dag weer!
  4. Marianne:
    14 juni 2019
    Super super gaaf zeg, wat een uitzichten!
    En Jaap zou toch cursusje line dansen gaan doen hoor Stetson op en gaaannnn😂😂😂
  5. Jaap en Thea:
    14 juni 2019
    Die hoed komt na vandaag niét meer op hoor! Hij komt in de veranda. Hahaha
  6. Conchita:
    14 juni 2019
    Prachtig prachtig prachtig. Dit moet je gezien hebben zeg 👍. Wat een mooie vakantie maken jullie. Enne Ted...ben het beetje met je eens ..op de veranda staat de hoed leuker. Sorry sorry Jaap !!!
  7. Frans van der have:
    15 juni 2019
    Super verslag weer , morgenochtend lees ik weer met jullie mee , en ben het met Conchita eens wat een prachtige reis 😘