Dag 16. Sandpoint naar Whitefish

15 juni 2019 - Columbia Falls, Montana, Verenigde Staten

Vanmorgen om 06.30 uur de wekker. Wassen, aankleden en ontbijten. Alles op het gemak.

Om 08.30 uur reden we weg. Onze eerste stop was Kootenai National Forest. Hier zijn we naar de "swinging bridge" gelopen, dwars door het bos, over stenen en wortels van bomen, dan weer een trap......ooooo m'n voetjes doen zo zeer! Thuis eerst naar de dokter, want dit is niet gezond meer. Einde van de dag 2x zo dik. Maar goed toch verder. Eindelijk bij de brug aangekomen. Wij erover heen, maar hij was niet zo eng als in Vancouver. Maar wel heel tof. Paar foto's gemaakt en dezelfde route weer terug.

Toen door de bossen van Kootenai naar Whitefish gereden. Hier kwamen we 16.00 uur aan. We zijn van Idaho naar Montana, dus de klok is weer een uur vooruit.

Whitefish, door National Geographic uitgeroepen tot een van de "Top 25 skigebieden ter wereld", ligt aan de oevers van het Whitefish-meer en aan de voet van Big Mountain. Historisch gezien was Whitefish voornamelijk een spoorweg- en houtkapstad.

Hier hebben we een tijd rondgelopen. Lekker winkeltjes kijken etc. Wat een ontzettend leuk dorp! We zijn een antiekzaak ingegaan en wat we daar allemaal zagen! We hadden heel veel willen kopen, maar het was of te zwaar of te groot. Maar Jaap heeft wel een 'whisky bar' gekocht. ( zie foto) Voor volgend jaar in de veranda, die hij nog moet bouwen. Heel gaaf ding. Ook heeft hij nog een nummerbord van Montana.

Om 18.00 uur zijn we gaan eten. Jaap spareribs en ik fish&chips. Was heerlijk.

Daarna zijn we doorgereden naar de camping. Nog ongeveer een half uurtje rijden. Hier gelijk gaan douchen. Het was vandaag 23 gr.C. Prima weertje!

Nu de foto's plaatsen en het verslag schrijven. Het is inmiddels al weer 21.30 uur.

Bedankt weer voor de reacties. Vinden we echt leuk om te lezen.

Tot morgen xx

1. Laura:
    16 juni 2019
    schiet niet op die voetjes idd effe langsgaan als je thuis bent. Leuke foto's weer ziet er tof uit. kijk weer uit naar jullie nieuwe reisverslag. fijne dag vandaag xxx lau
  2. Marianne:
    16 juni 2019
    Oh wat vervelend joh die voeten maar gelukkig kan je nog wandelen, maar die dorpjes ... die herken je uit de film, echt heel leuk, maar wat een natuur weer!!
    Geniet van de dag😘
  3. Har:
    16 juni 2019
    Ziet er weer top uit! Die voeten weten wat(snel naar de dokter ) is niet goed!Dikke kuz zus💋❤️
  4. Frans van der have:
    16 juni 2019
    Die voetjes van jou hebben een opknapbeurt nodig , dagje sauna of zo haha!!! , weer een leuk verslag en de bijbehorende foto,s , en Jaap weer gelukkig met zijn whiskey bar , nog veel plezier vandaag en tot morgen , wij gaan nu op weg 😘😘😘
  5. Sylvia:
    16 juni 2019
    Mogge... Wat is het toch heerlijk daar he... Prachtig! Jammer dat je niet zoveel van die leuke western dingen mee kan nemen zou echt leuk zijn dat vindt je hier niet zomaar. Ziet er uit alsof ze nu nog in die tijd leven. Fijne dag vandaag.
  6. Aniie Pille:
    16 juni 2019
    Wat een mooie foto's weer, wat beleven jullie toch weer veel.En Thea met de voetjes omhoog lekker laten rusten.