Dag 2. Charleston

26 mei 2022 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Om 7 uur vanmorgen lekker ontbeten en daarna naar onze excursie gereden. Toen met de boot naar 'Fort Sumter'. Dit is een heel oud fort waar op 12 april 1861 het eerste schot is afgevuurd in de burgeroorlog tussen Noord en Zuid. Het ligt bij de ingang van de haven van Charleston. Het was gebouwd om vijandige schepen geen toegang tot de haven te geven. Ook in de 2e WO is dit fort nog gebruikt, omdat ze bang waren voor de Duitse U-boten. Altijd indrukwekkend om te zien. We hebben hier ruim een uur rondgelopen en toen weer terug met de boot.

Hierna zijn we naar het centrum van Charleston gereden. Geparkeerd en naar de 'Old City Market' gelopen. Dit zijn 4 langwerpige hallen met allerlei snuisterijen. We vonden het allemaal wel duur eigenlijk. Maar heb nog wel een mooie leren portemonnee gekocht.

Na hier een paar uur te hebben geslenterd zijn we gaan lunchen.

Daarna met de auto een beetje sight seeing door de stad. Prachtige oude huizen overal langs lanen met oeroude immense bomen van soms wel 10 meter breed met z'n takken. Je ging echt een beetje terug in de tijd.

Nu weer naar het hotel. Even lekker douchen en klaarmaken voor het avondeten.

Dit had Jaap uitgezocht en het werd BBQ restaurant 'Swig & Swine. Het schijnt één van de beste bbq restaurants te zijn van South Carolina.

Jaap had een Pork Plate met Brunswick Stew en Beans met Brisket.

Ik had Smoked Turkey met Cole Slaw en Aardappelsalade. Het was inderdaad echt zalig!

Moe maar voldaan naar het hotel om eindelijk de eerste twee verhalen te schrijven in de lobby. Want hier is wifi.

Tot morgen allemaal. xx

1. Syl:
    Ziet er mooi uit ,geweldig
  2. Marianne:
    27 mei 2022
    Ziet er idd indrukwekkend uit!
  3. Annemarie en Marcel:
    Gave vakantie weer, veel plezier daar! Groetjes Marcel en Annemarie
  4. Maurice:
    27 mei 2022
    Leuk! En weer lekker gegeten!
  5. Laura:
    Mooie foto's
  6. Laura:
    Ziet er best leuk uit 🤪
  7. Mandy:
    Bootje voor ons ?
  8. Travel the World:
    28 mei 2022
    Leuk om jullie weer te volgen , en de Amerikaanse porties zijn zeker niet klein Als het maar lekker was 😘
  9. Sylvia:
    29 mei 2022
    Weer een boel geleerd vandaag altijd leuk om iets meer te weten te komen over de plaats waar je bent .
  10. Chantal:
    6 juni 2022
    Wat een geschiedenis daar, je ziet het aan de foto's! Heel interessant. Ziet er goed uit het eten bij swig en swine(echt een naam voor zo een restaurant haha) en de porties zijn ook niet klein zo te zien
  11. Edson:
    7 juni 2022