Dag 5. New York

5 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Om half 8 de wekker. Douchen en aankleden. Lekker ontbijten beneden en met de metro naar Ground Zero 9/11. Hier aangekomen, naar de plek waar de twee torens in 2001 nog stonden. Twee enorme 'soort gaten' genaamd Twin Pools op de plek van de torens. Beiden met een enorme waterpartij met de namen van de slachtoffers in de rand gegraveerd. Zeer indrukwekkend en bijna niet te bevatten dat dit hier heeft afgepeeld. Afschuwelijk.

Daarna naar het museum gegaan. Hier staan nog brokstukken en stukken fundering ter herinnering. Ook een ladderwagen staat er, die onder het puin bedolven was. Er hangen foto's van alle slachtoffers. etc. Echt bizar!

Eenmaal weer buiten zijn we even het nieuwe en duurste station ter wereld binnengegaan, de "Oculus". 4 Miljard heeft het gekost. Allemaal hele mooi winkels binnen. Het gebouw heeft de vorm van de vleugels van een opstijgende vogel. Het is twee jaar geleden pas geopend.

Hierna zijn we naar de Staten Island Ferie gegaan, die ons naar de overkant vaarde. We kwamen langs het Vrijheidsbeeld waar we mooie foto's van konden maken. Eenmaal aan de overkant, ook gelijk weer teruggegaan. Boottochtje duurde een half uurtje.

Toen zijn we met de taxi naar Brooklyn Bridge gereden, waar we aan de andere kant van de brug, in een park, hele mooie foto's konden schieten. Super herinnering. In het park nog wat gegeten en toen weer naar de metro gelopen wat veel verder was dan we dachten.....pfff. Richting Uptown om nog Converse Allstars te kunnen scoren voor de kleinkids. Dat viel helemaal niet mee, want we zijn 3 zaken afgeweest die bepaalde maten niet hadden. Met de taxi naar Macy's en gelukkig hadden ze hier nog 2 paar. Anders hadden we het opgegeven.

Gegeten bij TGI Fridays en om 21.00 uur met de taxi naar het hotel. Koffers weer inpakken en het reisverslag schrijven. Morgenochtend richting Punta Cana in de Dominicaanse Republiek.

Bedankt weer voor de leuke reacties. Vinden we superleuk.

Tot morgen weer. xx

1. Jeffrey Martinez:
    6 juni 2018
    Wat hebben jullie het super gehad in New york zeg ! Druk druk druk. Hele fijne reis naar de Dominicaanse 😘 ff lekker bijkomen
  2. Laura:
    super gave foto's xx
  3. Laura:
    6 juni 2018
    Mogguh, Leuke verslagen weer. ken nie wachten tot morgen 😜 Fijne reis. Xx broertie
  4. Frans van der have:
    6 juni 2018
    NYC zal vast voor altijd een mooie herinnering blijven , super stad , wij willen graag nog en keer terug !!!!....wens jullie een veilige vlucht naar de Dominicanen,,,,, en je voeten eindelijk rust gunnen in het zand !!.....Kan je na gaan hoe onze voeten waren , wij hebben bijna alles lopend gedaan vanaf 51street .....1 keer metro gepakt , om te kijken hoe het er uit zou zien , geen taxi enz !!!!....6 dagen door NYC gestruind met de sneeuw !!
  5. Mandy:
    6 juni 2018
    Wat een trip en gave dingen! Nog even wachten en dan strand en chil!! Enjoy xx
  6. Har:
    6 juni 2018
    Geweldig hoor!! Zo lekker Relexen Zon en Strand.Dikke kuzz Zus.
  7. Marianne:
    6 juni 2018
    Nou dat was dan het eerste gedeelte van reis, wat een stad hé, nu heerlijk uitrusten en genieten van deel twee.... Goeie reis💋
    💋💋Zus
  8. Jaap en Thea:
    6 juni 2018
    Dat had ik niet overleefd Jolanda. Gelukkig had jij geen hielspoor toen, want dat is geen pretje. Xx
  9. Conchita de Bakker:
    6 juni 2018
    Zooo veel gedaan en een hoop gezien zeg. Je kan terugkijken op een paar gave dagen in NY. En ja Ted je moet wat voor je kleinkinderen overhebben he Haha. Nu op naar de Dominicaanse zijn wij ook geweest. Heerlijk relaxen en bijkomen van deze dagen. Geniet ervan xxx
  10. Danny:
    6 juni 2018
    Indrukwekkend hé ground zero.
    Nog veel plezier xxx
  11. Andre:
    6 juni 2018
    Met alle indrukken van New York, nu even relaxen en van de zon genieten.
  12. Chantal:
    6 juni 2018
    Wat lijkt mij dat indd heftig om te zien zoiets afschuwelijk wat er was gebeurd om dat ook daadwerkelijk te zien? Kregen jullie zeker wel een rilling !
    Zoveel grote winkels en 2 hadden de maten niet 😱 dan moet het wel goed gaan met dat merk..
    Fijne reis naar de Dominicaanse gewenst ❤