Dag 2. New York

2 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

De wekker ging om 06.00 uur. Geslapen als een roos. We waren ook doodmoe. Douchen, aankleden en bij café Bari ontbeten. Hierna met de metro naar 34st street. Supertof en moest gelijk aan de film Ghost denken van Patrick Swayze, hoe hij in en uit de metro ging als geest. In de metro denk je ook aan allerlei films etc. Naar Empire State Building en met de lift naar de 80e verdieping. Bizar hoe snel dat gaat en mn oren sloegen dicht. Foto's gemaakt en daarna naar de 86e verdieping waar je naar buiten kan. Hoe gaaf was dit zeg! Prachtig weer en konden super ver kijken. Na een tijdje genieten van alles weer naar beneden gegaan en koffie gaan drinken bij Starbucks. Onze volgende wandeling was naar Grand Central Station. Onderweg stonden bij het prachtige gebouw van Public Library heel veel politie wegens een demontratie. Best wel flink gewapend. Weer door gelopen. Onwijs mooi gebouw zeg dat Grand Central Station. Heel groot! Aardig wat foto's gemaakt. Er zit zelfs een hele foodcourt onder, waar we geluncht hebben. Er was ook een foodmarket met heerlijke producten. Vis, allerlei steaks, kruiden, kazen, worsten etc. Heel leuk!

Even uitgerust en weer door naar Rockefeller Center. Waar in de winter de bekende ijsbaan is. Nu is er een terras op die plek. Wij naar boven, naar de 68e verdieping, waar we weer een schitterend uitzicht hadden op de Empire State Building, Central Park, Chrysler Building etc. Het was wel een beetje heiig helemaal boven. Superleuke foto laten maken van ons op die stalen balk waar die bouwvakkers op zaten vroeger. 27 dollar, echt bizar....maar toch wel grappig.

Daarna naar Time Square gewandeld. Onderweg nog even bij Starbucks twee heerlijke koude ijsthee gedronken. Het was bloedheet vandaag, een beetje té. 30 graden is niet echt prettig om in te lopen. Tussen die hoge gebouwen lijkt het nog wel warmer. Soms werd je er gewoon een beetje naar van, dus heel veel gedronken. Vanaf morgen wordt het gelukkig minder warm.

Inmiddels bij Time Square aangekomen. Wat een onwijs gave plek is dat zeg! We hebben hier ruim een uur op een muurtje gezeten om te genieten van alle pracht en praal en neon verlichting. Werkelijk fantastisch! , maar ook heel druk en chaotisch. Overal een beetje gewandeld en geshopt. Bikini gescoord en een leuk blouse. Uiteindelijk met de metro weer terug naar het hotel.

Een vermoeiende, maar leuke dag gehad in The Big Apple..

Iedereen bedankt voor het meereizen en laat ook eff een berichtje achter af en toe. Leuk voor later als we alles teruglezen.

Tot morgen weer. xx

1. Danny:
    Super gaaf daar in NY .
    Veel plezier x
  2. Laura:
    leuke foto's x
  3. Marianne:
    3 juni 2018
    Super leuke foto’s, aardige stukjes vlees Jaap voor op de BBQ😜
    Mooie dag weer vandaag en zie het volgend verslag weer verschijnen😘
    XXX Zus
  4. Mandy:
    Wat ontzettend gaaf zeg!
  5. Har:
    Hey zus en zwagert!
    wat een belevenis zeg!ziet er geweldig uit.
    Geniet er van.tot mrg.xxx
  6. Frans van der have:
    3 juni 2018
    Zie hier allemaal herinneringen voorbij komen die wij in Januari 2014 hebben gedaan , alleen was het toen hartje winter en lag de ijsbaan met de grootste kerstboom er !!.....Ga proberen om een musical of show te gaan kijken op broadway , echt super gaaf om te doen !!!.....veel plezier in NYC xx
  7. Conchita de Bakker:
    3 juni 2018
    Jullie hebben een leuke dag gehad en veel gezien. Mooie foto’s ook. Iets minder warm mag het zeker worden voor jullie. Hele fijne dag weer morgen. En veel plezier in NYC xxx
  8. Jeffrey Martinez:
    4 juni 2018
    Je kijkt je ogen uit hè!
    Wij hebben toen bij planet Hollywood gegeten op Mn verjaardag.
    Hey sushi ! 😜 lekker hoor
  9. Maarten:
    4 juni 2018
    Heee Thee wat kick allemaal zeg!! Leuk om te lezen dat jullie zo genieten!! Wij houden het net vol op kantoor dus blijf nog maar lekker weg😂
  10. Maurice:
    5 juni 2018