Dag 1. Amsterdam - New York

1 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen om 07.00 uur de wekker.
Opstaan en eerst lekker ontbeten. Wassen, aankleden en laatste spullen in de koffers.
Jaap zei; Ik kan mijn paspoort niet vinden! Oooo neee! Overal gezocht, maar nee. Denk dat hij nog bij Exxon Mobil ligt. Dus dat begon goed. Wij naar Exxon in Rozenburg....wachten....nee hoor ook niet. Toen naar Exxon in Botlek....wachten......jaaaa daar lag hij gelukkig.
Met gierende banden naar Schiphol. Auto afgegeven bij valet parking.
Vertrekhal 1 Icelandair naar Reykjavik en overstappen naar New York.
Liep iets anders. Vlucht naar Ijsland 2 uur vertraagd, wat zou betekenen dat we de vlucht naar New York ook zouden missen. Geprobeerd te bellen. 75 wachtenden voor u. Na een kwartier nog eens. 86 wachtenden voor u. Maar opgegeven.
Verder kregen we geen info over hoe en wat. We hadden natuurlijk al een doem scenario.
Om 16.15 eindelijk boarden. Er waren heel wat mensen die moesten overstappen naar New York, Washington, Seatlle, etc. Niemand wist iets. In het vliegtuig zei de piloot dat er gewacht werd voor 3 overstapvluchten, waaronder wij. Pfff opluchting! De rest moest overnachten.
Aangekomen op Reykjavik rennen naar gate D67. Gelijk instappen en gaan.
Om 21.15 aangekomen bij JFK. Het busje stond al klaar en met 8 pers. naar Manhattan.
Uiteraard waren wij de laatste die uitstapten. Doodmoe op de kamer om 23.00 uur. (Onze tijd 05.00 uur) even nog het verslag schrijven en slapen.