Dag 5 New Orleans

5 september 2015 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag zaten we om 06.45 al te ontbijten in het hotel, want we moesten een uurtje of 3 1/2 rijden richting New Orleans om onze Alligator Tour te halen om 11.30 uur.

We waren er om 11 uur, dus gelukkig op tijd. Inchecken, allemaal een polsbandje om en in de boot het moeras in. De boottocht duurde 2 uur. Best een beetje spannend en na 5 min. varen gilde de kapitein " Look Alligator!".....Waanzinnig om te zien. Hij deed de motor uit en klapperde met z'n stok op het water en daar kwam hij op de boot af. Vlakbij deed hij weer die stok boven het water met een stukje vlees en hij sprong gewoon een stuk uit het water om hem te pakken. Bizar gewoon! Echt supergaaf. We hebben er wel totaal 10 gezien tijdens de tour en ook mooie vogels, schildpadden en ineens kwam er vanaf de kant een varken vlakbij. Schrok me rot, haha. Het was echt Super allemaal. (zie foto's) Alleen bloedheet. Mag van mij iets minder. (Het is ook nooit goed hè)

Van hieruit naar de stad New Orleans via de Pontchartrain Bridge. Deze brug gaat over een mega groot meer en hij is 36 km lang. En dan rij je zo de stad in. Heel mooi.

Daar aangekomen zijn we naar Lower Ninth Ward gereden, waar orkaan Katrina heeft huis gehouden in 2005. Niet veel meer te zien, maar wel stukjes met nooit meer opgebouwde huizen. Hier uiteraard foto's van gemaakt. Vreselijke achterbuurt, maar wel onze ogen uitgekeken.

Op zoek naar ons hotel, ingecheckt om 17.30 uur. Even bijkomen en op zoek naar een lekker restaurant. Morgen zijn we ook hier.

Groetjes van ons. xx

1. Mandy:
    6 september 2015
    Wow wat ontzettend gaaf zeg! Bizar die foto's met de krokodillen!!
  2. Annie Pille:
    6 september 2015
    Ja zeker gaaf , maar ook wel eng denk ik dat met die krokodillen.
  3. Frans van der have:
    6 september 2015
    Weer een leuk reisverslag ....en gaaf om die krokodillen zo te zien .......Lijkt wel een spookstad , het gedeelte van New Orleans met die leegstaande huizen ......kijken weer uit naar je volgende verslag xx
  4. Martine:
    6 september 2015
    Hi There, wat heerlijk om weer met jullie mee te reizen! Have A Nice Day!
  5. Conchita:
    6 september 2015
    Brrrr krokodillen...maar zeker spannend. Leuke dag gehad weer aan het verslag te lezen. Wij reizen vanaf de andere kant graag met jullie mee. Voor morgen weer veel plezier xxx
  6. Danny:
    6 september 2015
    Wat een mooie foto's en die alligators echt gaaf.
    Genietse xxx
  7. Jaap en Thea:
    7 september 2015
    Leuk dat jullie reageren. xx