Dag 4 Natchez en St.Francisville

4 september 2015 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Goedemorgen,

Om 7 uur weer de wekker en om 8 uur lekker ontbijten.

Vandaag over de 'The Natchez Tracé Parkway' naar het zuiden. Dit is een prachtige route door de bossen naar Natchez. Ongeveer 3 uur rijden. Onderweg hele mooie dingen gezien en een stukje geschiedenis opgedaan. Bijvoorbeeld " het verzonken tracé" . Dit is nog een stuk bospad die heel vroeger werd gebruikt door de indianen en later door handelaren en emigranten, die hier met hun karren doorheen reden. ( Oorspronkelijk 710 km lang van Natchez naar Nashville) Op de foto zie je Jaap erin staan. Heel herkenbaar uit oude films.

Hierna naar "Emerald Mound" gereden, waar een begraafplaats (heuvel) is van de Natchez indianen.

Verder door naar Natchez, waar we een stop hebben gemaakt bij het oudste restaurantje, genaamd "Mammy's Cupboard". Dit is gebouwd als een typisch Amerikaanse 'mamma' van vroeger. Grappig om te zien. ( zie foto)

Nu naar onze laatste bezienswaardigheid; Myrtles Plantation. In St. Francisville. Hier aangekomen krijg je gelijk een vreemdsoortig gevoel over je. Dit oude plantage huis heeft een enorme geschiedenis en de geesten schijnen er nog steeds rond te dwalen. We hadden een tour geboekt door het huis, waar je alleen beneden in de hal foto's mocht maken. Echt heel bizar als je daar staat. Er zitten op de grote "beroemde"  spiegel vingerafdrukken van de bewoners die er nooit meer af gaan. Het is echt zo. Heb het gezien!! Er zijn ook foto's gemaakt waar je op de achtergrond een kind zag. De vrouw heeft ons rondgeleid en alles verteld en ik kreeg echt kippenvel wat hier allemaal gebeurd is. De 'master' had 1000 slaven buiten en 50 binnen voor de kinderen en de huishouding. We hadden hier wel uren kunnen blijven, zo indrukwekkend en bijzonder allemaal.

Maar inmiddels al weer 5 uur en naar het hotel. Dagen zijn best vermoeiend, ook omdat het zo heet is, dus even een uurtje op bed ontspannen en dan weer lekker eten. We hebben vandaag gekozen voor een lekker pizza bij Sonny's Pizza.

En dan weer heerlijk vroeg slapen, want we moeten morgen extra vroeg op.

Volgens de bezoekersstatistieken hebben gisteren 43 mensen ons verslag gelezen, dus echt super!

1. Danny:
    Leuk verslag!
  2. Conchita:
    5 september 2015
    Geloof dat ik de bibbers in dat huis zou krijgen. Leuke foto's. Morgen weer een leuke dag met een leuk reisverhaal xxx
  3. Frans van der have:
    5 september 2015
    Weer een mooi reisverhaal , en ik sluit me bij Conchita aan , ik zou ook de bibbers krijgen in zo'n huis , maar zeker bizar dat zo'n eigenaar van zo'n plantage lekker tekeer kon gaan met die mensen ........slaap lekker en tot morgen xx