Dag 9 Krugerpark

21 maart 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Om 19.30 naar bed en om 06.00 eruit.
Op ons gemak gegeten buiten bij de aapjes en om 07.30 het park in.
Na ongeveer 3 kwartier zei Jaap ineens Luipaard Luipaard!!! En ja hoor 2 luipaarden links van de auto in het gras. Wow, dit was nr 4!!!!! Jippiee.
Schitterende beesten zeg!
Toen een paar uur niet veel gezien. Ineens zagen we heel veel gieren in de lucht en streken vlakbij ons neer achter bosjes. Er kwamen er steeds meer. Daar moest dus iets liggen! Maar we konden niks zien. We waren in staat om erheen te lopen, maar dat kan uiteraard niet. Nog even gewacht, toen maar doorgereden.
Om half 1 bij Tshokwane rustplek geluncht.
Zag er best netjes uit. En schone toiletten.!!
Weer gaan rijden. Om ongeveer 15.30 zagen we bij een grasland onder een grote boom ineens 5 witte neushoorns liggen!!!! Echt gewoon 5!!! Niet te geloven, we hebben ze gezien . DE BIG FIVE!! Als kleine kinderen zo blij. Raam open 1x heel even getoeterd. Er stond er 1 op en iets later nog 1. Superkick! Onze dag kon niet meer stuk.
Na een kwartiertje zagen we in de verte olifanten op de weg. Er zachtjes naartoe gereden. Dit was echt bizar, zeker een kudde van 80 olifanten stak de weg over. It's our lucky day.
Toen richting onze Lodge, Bucklers Africa. Zag er hartstikke leuk uit. Er lag weer een pakje voor ons van Jolanda Frans Cochita en Ger. Een heerlijke fles wijn en in een tasje een leuke kaart met 2 Afrikaanse vlaggetjes en 2 clowns neuzen. De opdracht luidde: Ga buiten op het bankje zitten met de wijn, de vlaggetjes en doe de neus op. Plaats dit op facebook als bewijs. Hahaha wat een dwazen joh! Pies in m'n broek. Ok wij naar buiten en een foto gemaakt.Er zaten 2 mensen op hun terras en moesten ook erg lachen.
Morgen plaats ik de foto's. We zitten te eten in Ngwenia Lodge. Wifi vemocht, is mn laptop leeg! Wat een klotezooi!! Baal enorm. Maar ja niks aan te doen.

Tot morgen. Xxxx

1. Maurice:
    21 maart 2017
    Sooo super gaaf!!!! Wat een ervaring zeg!!! Veel plezier nog in de wilds!!
  2. Marianne:
    21 maart 2017
    Weer super hoor, kijk uit naar de foto's
    Deden jullie nou ook nog helikoptervlucht!!

XXX Zussie
  3. Jeffrey Martinez:
    Zo idd lucky day!!
    5 stuks ook nog eens Haha
    En die luipaarden . Nu al de big 5 compleet !! Kom maar weer naar huis dan Haha Nee hoor lekker genieten , wij beelden ons wel een beetje in hoe het daar voor jullie moet zijn ! AMAZING
    have fun en fijne avond
  4. Frans van der have:
    21 maart 2017
    Super verslag ....en gefeliciteerd met de big 5 .....2 luipaarden , nou jullie dag kan niet meer stuk !!! ......Ben erg benieuwd naar jullie foto vanaf het bankje ????........Het is zo heerlijk om met jullie mee te reizen , ja nu begrijp ik de mensen die altijd met ons meereizen , het is net of je er zelf bij bent !!!! .....Conchita ook nieuwsgierig naar de foto met clownsneus en de vlaggetjes met een wijntje ????.......Haha , nou ook pies hier bijna in m,n broek !!! .....Morgen nog een dagje Krugerpark , en nu de Wilde hond en Cheetah zoeken .......eigenlijk is alles mooi , maar misschien vanaf het bankje worden jullie morgenochtend wakker met een kudde Olifanten en / of Buffels .....Veel plezier en tot morgen xxx
  5. Jan schoenmakers:
    Ik heb van de week ook de big 5 gezien,maar wel in mijn fotoboeken
    van mijn vorige reizen naar Zuid Afrika.Morgen een laatste dag maar
    wie weet zie je morgen weer de big 5.Veel plezier de komende dagen.
    Groetjes Jan.
  6. Laura:
    21 maart 2017
    Wat gaaf zeg echt heel tof dat je ze allemaal heb gezien . Lekker genieten saampjes kijk uit naar je nieuwe verslag kussens lau
  7. Har:
    21 maart 2017
    Wat super leuk zeg!wat een belevenis.
    truste voor straks.Kuzzzz zus.
  8. Danny:
    22 maart 2017
    Wat gaaf zeg!
  9. Conchita de Bakker:
    22 maart 2017
    Zooo superrrr de big five gezien echt leuk. Hopelijk nog de cheeta en de wilde honden. Maar eigenlijk zijn alle beesten mooi zo in die vrijheid om te zien. Ik kijk uit naar het bewijs morgen op facebook hahahah. Sorry Ted en jaap. Hele fijne dag weer morgen kijk weer uit naar jullie verhaal xxxxx