Dag 8. Krugerpark

20 maart 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen 03.30 uur de wekker! 04.15 verzamelen en 04.30 door de poort het park in met een gids. Ik kreeg een schijnwerper in MN handen gedrukt en een ander stel ook. In het begin vond ik het best eng in het pikkedonker, maar na een paar km went het wel.
Het eerste dier dat we spotten is een grote uil. Daarna nog een zooitje impala's en op een brug kwam er een heyena ons tegemoet gelopen. Vlakbij de auto even kijken, snuffelen en weer doorlopen. Wat een gave beesten zijn dit!!! Toen zeker een half uur niks gezien. Het werd lichter en we mochten onze lampen uit doen. Na een tijdje zagen we een kudde olifanten, nog wat gnoes en een grote Maribou (vogel).
Helaas bleef het hierbij. Maar was toch wel leuk.
Terug naar Olifants en onze spullen in de auto gezet en op weg naar Satara restcamp.
Onderweg hierheen zagen we de eerste leeuwen!! Ze lagen in het gras, wat best hoog was en we konden ze alleen zien als ze gingen staan. Hoe tof is dit!!
Nr 3 van de big five gespot. Nu nog de neushoorn en het luipaard, maar dat zal niet meevallen. Wish us luck.
Bij Satara aangekomen even een tosti gegeten en wat te drinken. En hup het park weer in.
Nog 3 uurtjes gereden en giraffen, zebra's, olifanten en bavianen gespot.
Inmiddels 17.00 uur en in de kamer. even time out en naar het restaurant.
Het eten is hier en ook gisteren niet zo lekker, maar we halen onze schade wel weer in.
Heel vroeg naar bed, want we zijn doodmoe. En morgen richting de Komatipoort.
Hopelijk morgen wifi, dan kan ik een hoop foto's plaatsen.

Allemaal bedankt voor de reacties. Altijd zo leuk om te lezen.

Voor straks alvast truste en tot morgen. Xx
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Har:
    20 maart 2017
    Spannend zeg !! wat een belevenis!benieuwd naar de foto.s.truste tot mrg maar weer.kuzzz zus.
  2. Sylvia:
    20 maart 2017
    Dat was heel vroeg vanmorgen, wel leuk al die beesten. Trusten voor zo.
  3. Mandy:
    20 maart 2017
    Zooooo vroege vogels!! Maar klinkt wel heel stoer zeg!
  4. Frans van der have:
    20 maart 2017
    Weer een belevenis om in het donker beesten te spotten , en zoals je zegt 3 uit 5 is echt niet slecht hoor !!!!......Morgen weer vroeg op gaan en gewoon weer verder spotten .....Bij Bucklers Africa is er geen Wifi , dan moet je gaan eten bij http://www.ngwenya.co.za/index.php/en/ , hier kan je WIFI kopen , lekker eten hier en dan gelijk je foto's versturen !!!!......Als je bij het bankstel gaat zitten heb je snelle verbinding !!!!...Als het goed is krijg je een kaartje van Bucklers Africa mee waar je gratis mee naar binnen kunt rijden bij Ngwenya lodge !!!...Voor morgen veel spotplezier en bij Bucklers Africa ligt ook jullie opdracht klaar die jullie moeten gaan uitvoeren , !!!!......slaap lekker en weer tot morgen xxxx
  5. Jan schoenmakers:
    20 maart 2017
    Bij Bucklers Afrika om de hoek staat altijd een neushoorn dus goed
    opletten.En het luie paard kom je vanzelf wel tegen.Veel plezier
    daar op dat bankje met een glas wijn is het daar goed vertoeven.
    Veel plezier de komende dagen.
    Groetjes Jan.
  6. Conchita de Bakker:
    20 maart 2017
    Veel gespot hoor super. Ik vond de hyena ook een prachtig dier. Morgen bij satara moeten jullie de loep S100 en H6 terug nemen. Daar hebben wij het jachtluipaard de leeuwen en de neushoorns gespot. Dan heerlijk bij Bucklers Africa genieten. Zo prachtig en relax daar. En de opdracht uitvoeren he haha. Veel spotplezier morgen en we zijn weer benieuwd naar jullie verhaal. Xxxxx
  7. Jaap en Thea:
    21 maart 2017
    Reacties even gelezen. Heerlijk altijd.
    De S100 en H6 hebben we al gereden en bijna niks gespot helaas. Vandaag weer nieuwe kansen.
  8. Marianne:
    21 maart 2017
    Mogguh Japie en Theetje, hoop dat jullie weer een mooie dag voor de boeg hebben, klinkt ruig en stoer allemaal zeg, fijne dag
  9. Jeffrey Martinez:
    Helemaal top .
    Zo spannend idd in het donker met al die wilde dieren Hahaha
    Lijkt me echt zo indrukwekkend allemaal . leuk om te lezen weer