Dag 22 Kaapstad

3 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Om 6 uur weer de wekker gezet en om 7 uur een heerlijk ontbijt genoten. Super uitgebreid en teveel om op te noemen.

Naar de stad gereden om in te checken voor de boot naar Robben Eiland. Hier aangekomen kregen we met een bus een eilandtour en werd er van alles verteld over de gevangenen en hoe ze moesten werken onder erbarmelijke omstandigheden. Uiteraard over Nelson Mandela. En ook over de geschiedenis van het eiland. Daarna naar het cellencomplex waar Mandela had gezeten. We kregen een rondleiding van een oud gevangene, die daar ook 6 maanden had gezeten. Best indrukwekkend. Toch hadden we er allebei meer van verwacht. Alcatraz in San Francisco was veeeel bijzonderder. Maar toch leuk om gezien te hebben.

Om 13.00 uur waren we weer aan wal terug en zijn we eerst gaan lunchen en toen heerlijk gaan wandelen in V&A Waterfront en uiteraard gewinkeld. Heel erg gezellig hier. Alles aan het water. Mooie gebouwen, leuke restaurants en waanzinnige winkels. We hebben wat souveniertjes gekocht en Jaap 2 t-shirts en ik nog een paar havaiana slippers. We hadden nog wel 80 dingen willen kopen, maar we hebben echt geen ruimte meer in de koffers.

Om 18.30 zijn we lekker gaan eten bij Grand Café Life aan het water. Nou dit was toch wel het hoogtepunt qua eten hoor. Verrukkelijk!!!! Jaap had een steak met lekkere gekruide patatjes en salade en ik had kipfilé in een krokant jasje met patatjes en salade. Die salades hier zijn ook zó goed joh. Jaap had tijdens het eten wel 6 keer gezegd; Oooh wat is die steak zalig!!! hahahaha

Een lekkere fles wijn weer koud gemaakt en als dessert had Jaap creme brulée en ik vanille ijs met verse aardbeien op een soort grote cracker besmeerd met nutella. Jammie jammie jammie, maar de helft aan Jaap gegeven. Ik kon het echt niet op.

Nog even nagetafeld en genieten van alle lichtjes etc. Wat is het hier gezellig!!

Al met al weer een topdag.

Bedankt weer voor de reacties. Hebben jullie de video nog gezien?

Tot morgen en dikke kus van ons. xx

1. Frans van der have:
    4 april 2017
    Leuk verslag weer , lekker gegeten en gewinkeld op V.A Waterfront .......vandaag jullie laatste dag om nog wat dingen te gaan bekijken zoals b.v Fort Haarlem ?? .. Compagjnies Gardens ??.... Kirstenbosch Botanische Tuin ??...Groot Constansia Wijn Boerderij ???......Fotomodellen strand en waar Gordon woonde Camps Bay ??.... Gewoon lekker aan het strand liggen van Blouberg Strand ???...... Shoppen in de grote Winkel Mall ???.... Eten bij Mama Afrika ( krokodil enz .) .....naar Rhodes Memorial ......er is nog veel te beleven in Kaapstad , gewoon nog lekker genieten van deze mooie stad ......kijken weer uit naar het verslag xxxx
  2. Har:
    Kuzzzzzzz zus.
  3. Sylvia:
    4 april 2017
    Zo zit Jaap in die kooi , amme never nooit niet pff wel stoer hoor .
  4. Jeffrey Martinez:
    4 april 2017
    Jammie jammie jammie Hahaha klinkt weer goed ! Nog een paar dagen lekker genieten .
    Het is hier ook lekker weer gelukkig Mandy heeft nu verlof nog ff worden jullie weer op en oma
  5. Conchita:
    4 april 2017
    Leuk verslag weer. Jullie moeten toch echt wel aangekomen zijn van al dat lekkere eten zeg. Het gaat opschieten weer voor jullie jammer dat het haast weer voorbij is allemaal. Ik zie dat jolan nog een paar leuke ideetjes heeft om te doen lijk mij allemaal even leuk. Ben benieuwd wat t gaat worden. Tot morgen xxx
  6. Mandy:
    5 april 2017
    klinkt weer als een heerlijke dag!