Dag 21 Kaapstad

2 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Om 07.00 uur de wekker vanmorgen en om 8 uur lekker ontbeten in deze superlocatie. Daarna uitgecheckt en richting Kaap de Goede Hoop. Het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Onwijs mooi gezicht!! Die woeste golven die beuken op de rotswanden. Echt mooi om te zien. Eerst wachten op een bus chinezen....wat een figuren zijn dat joh! Met d'r foto's en selfiesticks. Lopen als mieren door elkaar, helemaal zenuwachtig te doen. Gelukkig gingen ze snel weg, waarschijnlijk waren ze er al een poosje. Dus in alle rust mooie foto's en filmpjes gemaakt.

Toen we in de auto stapten......ja je gelooft het niet.......WEER een lekke band!!!!! Zo, krijg je daar een dikke neus van zeg!!! Een stukje verderop gereden bij van die kraampjes zijn we gestopt om hem te verwisselen. Er kwamen gelijk twee van die mannetjes naar ons toe om te helpen. Zij hebben gewoon de band verwisseld, echt super aardig. Na een tip en een foto zijn we klaar.

Onze reis vervolgd naar Chapman's Peak bij Houtbaai. Tsjonge jonge, wat een fantastisch mooie route is dat zeg!!! Ook weer helemaal langs de kust, met onwijs mooie uitzichten. Ben verliefd op dit stuk!!! Gestopt bij een strand in Houtbaai en even geluncht. Er was een zeehond, die gewoon een beetje getraind was door een local. Af en toe ging hij de zee in en kwam steeds vis halen bij die jongen en deed kunstjes voor hem. Echt grappig.

Doorgereden naar Kaapstad en naar de Tafelberg. Het weer was helder, dus zijn we maar gelijk gegaan, want heel vaak ligt hij in de mist. Het was 2 uur. We hebben een half uurtje in de rij gestaan en hup naar boven met de kabelbaan. Was echt hoog!!! Het laatste stuk echt heel stijl. Vond het best griezelig. Prachtig uitzicht over Kaapstad vanaf boven. Een tijdje rondgewandeld en het werd best koud boven, dus zijn we weer naar beneden gegaan.

Naar het hotel gegaan en ingecheckt. Een heel groot hotel en we kregen een kamer op volgens mij 10 min. lopen vanaf de receptie. Hier word ik natuurlijk niet vrolijk van, dus in de kamer gelijk gebeld. Als we ongeveer 3 kwartier wachtten, kregen we een kamer dichterbij, maar deze moest nog schoongemaakt worden. Nou we zijn lekker gaan eten en toen we terugkwamen stond al onze bagage in de nieuwe kamer. Keurig geregeld en ik ook weer blij.

Bedankt weer voor de reacties. Ik hoop dat jullie de foto's leuk vonden. Nog geprobeerd de video van de haai te uploaden, maar helaas. Dan zie je het veel beter dan op een foto.

Nu lekker slapen en morgen naar Robben eiland.

Wordt vervolgd........

1. Conchita:
    2 april 2017
    Prachtige foto's en ik begrijp dat je dit gedeelte van Africa mooi vind. Ziet er ook prachtig uit hoor. Weer een
    lekke band ...wat doen jullie haha.?? Morgen veel plezier op robben eiland en dan gaat het aftellen weer beginnen helaas. Xxxx
  2. Har:
    2 april 2017
    Wat een avontuur weer!!en prachtige foto.s.Truste en tot mrg weer.kuzzz zus.
  3. Jaap en Thea:
    2 april 2017
    Video van haai is toch gelukt net. Dus staat bij gisteren. Moet nog bewerkt worden, maar je kan het goed zien. xx
  4. Laura:
    Super Tot morgen

Martin
  5. Frans van der have:
    3 april 2017
    Wat een verslag weer !!!!...... en weer pech , met een lekke band , nou hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan , jullie laatste dagen zijn ingegaan , dus nog even genieten van al dit moois !!!!...... Het is ook een prachtige omgeving , Cape Point vinden wij ook altijd super om te doen , als jullie tijd hebben ga richting Franshoek of Stellenbosch en ga een wijnboerderij bezichtigen , ook super leuk om te doen !!!...... vandaag veel plezier op Robben Eiland en houdt je portemonnee dicht op Waterfront , te veel leuke winkeltjes !!!!....... en ga daar ergens lekker lunchen aan het water xxxxx
  6. Jeffrey Martinez:
    4 april 2017
    Wat gaaf zeg ! Echt mooi ik wil dit echt doen allemaal . En lekker overal eten :p leuke foto's
    Het haaienfilmpje zien we thuis wel