Dag 21 Key West

21 september 2015 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Goedemorgen,

Vanmorgen om 8 uur uit bed, wassen, zwemkleding vast aan en heerlijk ontbijten bij het zwembad. Wat een gezellig sfeertje weer. Hierna hebben we een fiets gehuurd en zijn een uurtje of 2 lekker het eiland een beetje gaan verkennen nog. Ondanks de hitte had je op de fiets nog een beetje rijwind, maar zodra je stopte liep het zweet over je rug. Het was vandaag nog warmer dan gisteren. Maar niet klagen. Die paar dagen regen die we hebben gehad ben je veel sneller zat. We zijn uiteraard gaan kijken bij het zuidelijkste puntje van Amerika, de bekende boei, waar ze gewoon in de rij staan voor een foto. Wij hadden nog geluk, misschien 6 man voor ons. Gisteren toen we met het treintje erlangs gingen stonden er wel 30.

Overal op de straten zie je kippen lopen. Dat zijn eigenlijk de enige dieren die je hier zal vinden. Echt grappig. Je hebt hier geen beekjes, riviertjes of iets dergelijks, dus ze kunnen nergens drinken, alleen regenwater. En kippen hebben maar heel weinig nodig, vandaar dat die hier al decennia lang kunnen overleven.

Om 12 uur zijn we naar het strand gefietst. Sloten erop en heerlijk 2 bedjes en een parasol gehuurd. Twee lekkere kokosnoten gekocht en smullen maar. Jaap moest er eerst ff mee op de foto. haha. Daarna eerst de zee in. Alleen van afkoelen was geen sprake, want het was net een warm bad. Maar toch genoten. Heel veel pelikanen in het water. Wat een superleuke vogels zijn dat toch. We zijn steeds dichterbij gezwommen, heel voorzichtig, maar toen we té dichtbij kwamen ( meter of 4), zwommen ze verder weg. Om 5 uur zijn we weer op de fiets gestapt. Even een pizza gehaald en drinken en doorgereden naar het hotel. Op de kamer in de zalige airco deze opgegeten en toen gaan douchen. We hebben besloten om vanavond op de kamer te blijven en alles een beetje op te ruimen. Koffers weer een beetje ordenen etc. Morgenochtend vroeg weer weg hier.

Wat een geweldig eiland is dit zeg!! Had nog veel langer willen blijven! Zo'n gemoedelijke en fijne sfeer hier. Wat een stresskippen zijn wij eigenlijk in Nederland. hihi

Bedankt weer voor de reacties en tot morgen. xx

1. Brenda:
    22 september 2015
    Wat een waanzinnige foto's weer....jammer dat het zo snel weer voorbij is he ?! nog even lekker genieten saampjes have fun !! Xxxxx
  2. Mandy:
    22 september 2015
    What a journey! Ziet er fantastisch uit, door de foto's kom ik ook in vakantiesfeer!
  3. Jeffrey Martinez:
    22 september 2015
    helemaal geslaagd zo te lezen dat key west !
  4. Har:
    22 september 2015
    Ziet er super uit.Hier zeikregen pfffff.
    Verschil moet er zijn hihi. Kuzzzzzz Zus.
  5. Marianne:
    22 september 2015
    Zo jemig alweer dag 21!!!
    Geniet er nog maar van,zit er bijna weer op,leuke foto's weer, krijg echt zin in vakantie zeg.
    Dikke X Zus
  6. Marjolein:
    22 september 2015
    super! Wat gaat de tijd snel zeg. Maar jullie kunnen terug kijken op weer een fantastische vakantie! X en een knuffel van Stan
  7. Annie Pille:
    22 september 2015
    Wat een fijne verhalen en foto's weer, nog eve fijn genieten hoor.xx
  8. Conchita:
    22 september 2015
    Wat een mooie foto's weer zeg. Jullie hebben tot nu toe een prachtige vakantie. Geniet er nog ff van en ik kijk uit naar je volgende verslag xxx
  9. Sylvia:
    Veilige reis terug!
  10. Frans van der have:
    23 september 2015
    heerlijk bijgekomen ondanks de warmte ...super daar en wij hadden ook maar 4 mensen voor ons bij de boei xxx