Dag 20 Key West

20 september 2015 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag om half 8 opgestaan en na douchen en ontbijten richting Key West gereden. Onderweg nog leuke plaatjes geschoten. Over de "Seven Miles Bridge", dit is echt een vreemd idee, want je rijdt op een brug met alleen maar zee om je heen, links en rechts, verder niks. In de verte zie je eilandjes. Maar heel cool. Ook onderweg heeeel veel motors tegen gekomen. Wel honderden. Wat bleek....Er was een biker weekend in Key West. 1x per jaar is dat en dan kun je een Harley Davidson winnen.

Om 12 uur waren we in Key West. We hebben met een treintje een rondrit gemaakt door de stad om zo alles een beetje te kunnen zien alvast en daar de hoogtepunten voor ons uit te pikken. Oh my God, wat is het hier gaaf zeg!! Wat een historie! De eerste bewoners van Key West waren de Calusa indianen. Pas toen Florida een Spaanse kolonie werd, werd Key West een echte stad. Momenteel zijn hier ongeveer 24.000 inwoners.

Overal schitterende huizen en huisjes met veranda's in allerlei kleuren. Ook wel een beetje Cubaans. In de 19e eeuw waren hier ook heel veel sigarenfabrieken, maar zijn in de loop der tijd allemaal ten onder gegaan. Allemaal superleuke winkeltjes, barretjes, restaurants. Overal schelpen etc etc. Echt fantastisch!

We zijn om 3 uur nog even lekker het zwembad ingegaan bij ons hotelletje. Deze zit echt in Duval Street, de bekendste uitgaansstraat van Key West. Maar gelukkig zitten wij een beetje aan het eind. Het was echt bloedheet in het zwembad en we hebben alleen in het water gelegen, want op je bedje in de zon ging echt niet. We waren allebei naar adem aan het snakken hahahah en zeiden; Zo hee ik ga er weer in hoor! Maar alles beter dan regen.

Om 5 uur lekker naar de kamer, douchen en zo. Om 18.30 zijn we naar Hard Rock cafe gelopen en hebben heerlijk gegeten. Hier was een feestje aan de gang met een soort van Drag Queens. Dit was echt te leuk. Om 21.00 weer lekker gaan lopen op het gemak naar het hotel. Nog even het verslag maken en kijken wat de dag van morgen weer brengen gaat hier.

Wordt vervolgd.........xx

1. Har:
    21 september 2015
    Super leuk.Kuzzzzzzz.Zus.
  2. Marianne:
    21 september 2015
    Ook deze dag weer verrassend geweest zie ik, ziet er allemaal weer super uit, mooie dag weer vandaag
  3. Jeffrey Martinez:
    22 september 2015
    klinkt weer heerlijk deze dag !
    Niet de harley gewonnen??
    Zeker wel gelachen in de hard rock cafe?
  4. Frans van der have:
    23 september 2015
    Duval street is echt een leuke straat !!!! .......en de weg er naar toe vonden wij echt tegen vallen ....een betonnen bak met rijstroken en aan beide kanten water en dat je nergens mag stoppen , jammer !!! xxxx