Dag 16

27 juni 2013 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 9 inchecken op de boot voor de walvisvaart.  De haven uit gevaren en op ongeveer een uurtje varen zagen we een heel stel dolfijnen. Supergaaf om te zien. Ze zwommen voor de boeg uit. We hebben ze ongeveer een kwartier gezien en zijn verder gegaan. Na een half uur zagen we de eerste walvis. Jeetje, wat zijn ze groot!!! Het was heel moeilijk om foto's te maken, want het ging heel erg misten.  We zijn er ongeveer anderhalf uur rond blijven dobberen en hebben hem een aantal keer zien spuiten, en weer zien duiken. Toch hadden we er meer van verwacht, omdat ze vaak heel dicht bij de boot komen uit nieuwsgierigheid. En we konden het slecht zien vanwege de mist. Maaaar toch 1 gezien.

Na 5 uur op de boot gezeten te hebben en bijna doodgevroren van de kou, gelukkig weer aan wal en kon gelijk de trui weer uit en topje aan.

Op de kade zagen we op een steiger heel veel zeehonden liggen. Zoooo tof om te zien. Een half uurtje staan kijken en naar de auto gegaan om door te reizen naar Morro Bay. Langs de geweldige kustroute. Onderweg veel gestopt en genoten van het uitzicht. Werkelijk schitterend!  Toen door een plaatsje " Pebble Beach" , nou wat je daar allemaal ziet slaat alles. Een beetje jet set dorp aan zee. Niet normaal meer, wat een huizen!!! Ze kijken zo over de oceaan. We hebben nog een aantal huizen gekiekt.

Deze kustroute is iedereen aan te raden, want hij is prachtig. We zijn ook nog gestopt bij een strand wat vol lag met onwijs grote walrussen. Dat was een cool gezicht zeg! En wat kunnen die tekeer gaan. Ze liggen allemaal lekker te zonnen, maar als er 1 een beetje op wil schuiven, raken ze helemaal geïrriteerd. Echt grappig om te zien.

Toen doorgereden naar Morro Bay, waar we om 19.15 pas aankwamen. Dit dorp staat bekend om zijn enorme rots ( bijna berg) die boven het water uitsteekt. De kleine boulevard zag er erg gezellig uit. We hebben de spullen in het hotel gebracht en zijn gaan eten bij de "grill". Lekker allebei een Steak en een But Light......jammie.

We blijven hier 2 nachten. Morgenochtend nog naar een grote outlet hier en misschien 's-middags naar het strand. Even kijken, want het is niet echt heel warm.

Nu lekker slapen, want ben doodmoe....

1. Christine:
    28 juni 2013
    Wat een leuk verhaal weer + foto's. Jullie genieten er lekker van!
    x Peet en Christine
  2. Marjolein:
    28 juni 2013
    Leuk om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben! Zal voor je duimen Thea, voor een zonnetje en een middagje strand! ;-) x ook van Stan
  3. Frans van der have:
    28 juni 2013
    lekker blijven genieten van al dat moois wat aan jullie voorbij komt .......en wij blijven natuurlijk genieten van jullie foto's en verhalen xxxx
  4. Sylvia:
    28 juni 2013
    Erg mooi allemaal ik krijg heimwee, het zijn trouwens zeeolifanten maar wat doet het er toe ! Tot de volgende dag maar weer gr. Syl
  5. Thea:
    28 juni 2013
    Bedankt voor jullie reacties. En het zijn idd zeeolifanten Sylvia. Gr. aan Mario
  6. Danny:
    28 juni 2013
    Mooie foto's weer zeg. Het is een heel avontuur wat jullie beleven. X
  7. Laura:
    28 juni 2013
    Leuk de foto's wat beleven jullie daar veel in de usa xx