Dag 16 Knysna

28 maart 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Om 6 uur de wekker en om 06.45 weggereden. We hebben onderweg ontbeten, want het onbijt was vanaf 8 uur en dat vonden we te laat.

De eerste paar uur was eigenlijk een hele saaie rijksweg, dus ik zat eigenlijk een beetje weg te dommelen steeds. Bij Jeffrey's Baai er even af gegaan, want bij de naam van mn schoonzoon moeten we even kijken haha. Leuk dorpje en strand, maar niet bijzonder, dus zijn ook weer verder gegaan. Onderweg nog even getankt en koffie gedronken. Je ziet ook heel erg het verschil tussen arm en rijk, echt bizar. Je hebt een krottenwijk en 500 meter verderop staan de mooiste huizen! Hen weer een goed gevuld tasje weggegeven aan een moeder met een kindje. Dat meisje helemaal blij met dr speelgoed etc. Helemaal lachen, echt leuk.

Om half 2 kwamen we aan in Knysna, alwaar we naar een lagune zijn gereden, want daar had je een heel bekend restaurant met uitzicht op de baai. Op internet gelezen dat dit prachtig was, en inderdaad echt heel erg mooi. We hebben heerlijk geluncht en van het uitzicht genoten en mooie foto's gemaakt.

Om 3 uur kwamen we bij ons hotel en dit was ook heel mooi gelegen. We keken met ons terras zo op het water. Spullen binnen gezet en even het dorp in. Was super gezellig en lekker gestruind in het zonnetje. Het is 25 gr. Prima. Af en toe bewolking, maar valt mee. Nog leuke dingetjes gekocht voor de veranda. Echt een hele leuke zaak met woonaccessoires, jammer dat we met het vliegtuig nog moeten. En Jolanda, ze hadden hier ook reddingsboeien, maar niet van Jack, hihi.

We zijn boodschappen gaan halen bij de Spar, want we wilden lekker een keer op ons terras eten ipv uit eten. We hadden verse kipsalade, aardappelsalade. Alles in bakken wat je zelf kunt scheppen. Lekkere broodjes erbij. Bak vers gesneden fruit. En een lekkere fles wijn. Echt al een aantal flessen geprobeerd en 1x was hij niet zo lekker, de rest zalig! Thuis moet ik altijd zoeken naar een lekker wijntje, nou hier niet hoor!! We hadden nu een Zandvliet, jammie jammie.

Genoten op het terras saampies. Daarna douchen, verslag schrijven en nog even tv kijken.

Morgen richting Oudtshoorn. Struisvogelfarm.

Bedankt weer voor de reacties. Er hebben 43 mensen het gelezen, volgens de statistieken. Tot morgen xx

1. Frans van der have:
    28 maart 2017
    Weer een leuk verslag , de wijntjes zijn erg lekker in ZA , zijn zelf nog nooit in Knysna geweest , maar staat bekend om zijn Oesters , wij zaten afgelopen keer in Plettenberg Bay , prachtig strand daar ...... Morgen naar Oudtshoorn , bekend om zijn Struisvogels , altijd leuk om bij zo,n farm te gaan kijken ......Oudtshoorn is ook bekend om zijn super mooie Congo grotten , en de Swartberg pas , super mooi om deze te rijden , super gave uitzichtpunten , en met Die Top op de top ........veel plezier voor morgen en Trusten voor straks .......hier ook heerlijk onderuit gelegen in m,n tuintje vandaag xxx
  2. Sylvia:
    28 maart 2017
    Net ff jullie foto's bekeken echt prachtig wat een belevenis zeg ! Geniet erlekker van groetjes mario en sylvia
  3. Conchita de Bakker:
    28 maart 2017
    Mooie foto's en lekker genoten vandaag. Bij de spar kan je lekkere salades kopen he hadden wij ook gedaan was heerlijk. Zie dat Land weer mooie tips heeft gegeven om te doen morgen. Veel plezier en we reizen weer mee. Xxxx
  4. Har:
    28 maart 2017
    Zag er weer super uit.Lekker relex op het terras heerlijk.Nu lekker slapen en gezond weer op.Kuz Zus.
  5. Jeffrey Martinez:
    29 maart 2017
    Hahaha ff bij mijn baai geweest
    Leuke foto's hoor . Wat een vakantie zeg
  6. Mandy:
    29 maart 2017
    Wat een mooie kamer zo zeg en prachtig uitzicht!! Looking good!
  7. Barbera Krijgsman:
    29 maart 2017
    Wat moet dit een geweldige ervaring zijn zeg.
    al die dieren wouw supertof ook al die foto's.

Heel veel plezier lieverds
  8. Aniie Pille:
    29 maart 2017
    Weer hebben jullie een super dag gehad en een mooi verslag geschreven. Fijn om te lezen.