Dag 17 Oudtshoorn

29 maart 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Heerlijk ontbeten en wat een leuk guesthouse. Om te onthouden!

Om 8 uur weggereden en richting Oudtshoorn. Onderweg gestopt bij Wildernis en heerlijk een uurtje over het strand gelopen en schelpen gezocht voor thuis. Jaap vond een haaientand. Wat was het hier zalig! We vinden strand toch ook wel toppie hoor.

Weer verder gereden en onderweg een schitterende omgeving. Echt mooi.

Aangekomen bij de struisvogel farm. Hier een rondleiding gehad en wat een grote beesten zeg! We mochten ze voeren vanaf een grote lepel, anders bijten ze je vingers eraf, hihi. Rondgereden met een soort treintje en daarna kon je erop zitten als je onder de 70 kg woog. Dus Jaap en ik er ook uiteraard op...NOT. hahaha Het was best leuk om te zien allemaal. De eieren zijn zo hard, dat je er gewoon op kon staan.Binnen in de shop nog een beschilderd ei gekocht voor  thuis in de vitrinekast bij de souvenirs.

Hierna gingen we naar de Swartbergpas. Daar aangekomen ging het over in gravel. pfff Weet je wat Jaap zei? "Ik ben helemaal klaar met die klote onverharde wegen, ik ga terug". Heb hier geen zin in. Ok, dus we gingen terug. ( Snap het wel na onze ervaring in Hlane) We hebben nog  wel even koffie gedronken bij Japie en Olivia. hihi. Er zijn in Zuid Afrika aardig wat mannen die Japie heten. Als ze ouder worden blijft het ook Japie en wordt het geen Jaap. Echt grappig.

We zijn teruggereden naar Oudtshoorn en even geslenterd door de winkelstraat en nog leuke spullen gekocht. Schoenen voor mezelf en wat voor de kleinkids.

Naar de lodge gereden, ingecheckt en nog 2 uurtjes op het terras gezeten. Genieten!! Het was vandaag 31 gr. dus best warm. Maar van mij mag het zo blijven.

Om 18.15 zijn we gaan eten bij Nostalgie. 5 min. lopen vanaf de lodge. Was een hele gezellige 'nostalgische' sfeer met lp's als placemat. Weer zalig gegeten. Wat zullen het eten hier gaan missen zeg!! En de prijzen ook! We hadden een hoofdgerecht, een Dom Pedro Kalua als dessert en een fles wijn. Voor 370 Rand.  (€ 26,=)!!  Het duurste diner hier was ongeveer € 36,= Echt bizar en zooo lekker.

Terug op de kamer, gedoucht en het verslag weer gemaakt. Lekker tukken en morgen een flinke rit naar Gansbaai. Maar heel de dag de tijd.

Kus voor iedereen dit dit leest. xxx

1. Danny:
    29 maart 2017
    Leuk verhaal weer. Geniet ervan en kus terug
  2. Frans van der have:
    29 maart 2017
    Weer een leuk verhaal , struisvogels altijd leuk om te zien , Frans heeft er wel opgezeten en hij was ook geen 70 kilo hoor , waar wij waren mocht je 80 kilo wegen. Ook nog een struisvogel geboren zien worden vanuit het ei , bijzonder !!!..... Swartberg pas is inderdaad gravel maar dan zonder potholes. , dus jullie hadden naar boven kunnen rijden , misschien volgende keer , de stranden in ZA zijn super mooi , dat zullen jullie vanaf nu wel gaan zien .......morgen op naar Gansbaai , en dan overmorgen gaat Japie de kooi in haha!!!!...... Ook Wildernes is prachtig , allemaal horende bij het Sanparks Nationale parken ......gewoon de gebieden ,steden opschrijven waar je nog de volgende keer ???? Iets meer van zouden willen zien ......trusten voor straks , en een goede reis naar Gansbaai xxx
  3. Laura:
    Mooie foto's alvast welterusten xx
  4. Laura:
    Mooie foto's alvast welterusten xx
  5. Har:
    29 maart 2017
    Was weer super.Truste tot mrg.kuzzzz zus.xx
  6. Conchita de Bakker:
    29 maart 2017
    Leuke dag geweest zo te lezen. Ja het eten is echt lekker in ZA en de toetjes, lees don Pedro, al helemaal. Morgen lange reis voor de boeg maar hé het is vakantie dus rustig aan. Ik lees guesthouse om te onthouden betekent dit dat jullie terug naar Africa zullen gaan?? Ben benieuwd. Voor morgen een goede doorreis weer en ik hoop dat jullie weer een mooie rit voor de boeg hebben. Truste voor straks en tot morgen xxx
  7. Marianne:
    29 maart 2017
    Weer een superdag geweest zeg,morgen een goeie reis weer en voor zo truste
  8. Jeffrey Martinez:
    30 maart 2017
    Leuke dag zo te lezen ..
    heb je 4 koffers pp met al die kado's ? ;-p
  9. Maurice:
    30 maart 2017
    Heee avonturiers mooie fotos en wat een verhalen weer haha jullie maken wel wat mee he!.
    Veel plezier en pak af en toe dat zonnetje mee ;) kus van hier