Dag 16 Everglades / Miami

16 september 2015 - Miami, Verenigde Staten

Goedemorgen, om half 7 de wekker gezet en na het ontbijt om 08.15 weggereden naar de Everglades waar we om 10 uur de eerste tour hadden. Het was zwaarbewolkt en als het zou onweren dan zou het niet door gaan, maar we hadden geluk, het bleef droog. We waren met z'n tweeën dus het werd een privé tour. We vonden het zoooo gaaf, echt fantastisch. We gingen dwars door mangrove bossen waar het behoorlijk smal was, dus dan moet je wel een beetje kunnen sturen met zo'n boot zeg. Het ging keihard!! Een paar krokodillen gezien, wat bijzondere vogels en schildpadden. En opeens zag ik wasbeertjes in een boom. Ahh zo schattig! Hij is heel dichtbij gegaan en we konden ze bijna aanraken. Ze hadden 2 jongen. Ik smolt ervan. Dat uur was zo om, jammer genoeg.

Weer verder gereden en na zo'n anderhalf uur dwars door de Everglades zagen we      "Gator Park".  Tickets gekocht voor de alligatorshow en nog een keer de boottour. Dit keer met een grote boot waar ongeveer 15 mensen op konden, maar we waren met vier man, dus helemaal goed. Na 1 minuut varen zagen we al een behoorlijk grote van ongeveer 30 jaar oud. Dit keer vaarden we eigenlijk meer door of over de grassen i.p.v. bos. Maar ook dit ging weer keihard en soms ook gewoon achterstevoren.....zooo kicken!! En een herrie! haha Maar de eerste tour door de mangrove was spectaculairder. Hierna de show gezien. 2 grote alligators waarbij die man dan een hand in z'n bek doet en em dan weghaald en hij z'n bek dichtslaat. Dit was niet zo bijzonder, maar wel leuk. Het begon toen behoorlijk te regenen en zijn we gauw de auto ingestapt en richting Miami.

Hier kwamen we ongeveer half 4 aan bij ons hotel. Miami Beach Resort. Echt niet normaal zo gaaf hotel. Wist eigenlijk niet meer hoe het was toen ik het ging reserveren, hihi. We kwamen voor de ingang en onze spullen werden uit de auto gehaald wat we nodig hadden. We gaven de sleutels af en als je je auto nodig had, moest je een nummer bellen vanuit je kamer en dan stond hij na 5 vijf minuten weer voor de ingang. Nog nooit meegemaakt! Over de rode loper naar binnen en daar was het ook super mooi. Na inchecken naar de kamer waar de bellboy alles liet zien in de kamer. hahaha echt ongelooflijk. Ik vond het helemaal leuk. Ook weer eens meegemaakt. Koffers uitgepakt, want we blijven 3 nachten, dus kan alles weer een beetje uithangen. Lekker koffie gedronken en toen gedoucht allebei.

Om 18.30 de auto laten halen en zijn we de stad in gegaan. Vanavond naar Espanola Way, een hele knusse straat met restaurantjes. Echt een latino sfeertje. Bij de Italiaan gegeten. Het was heeerlijk, maar stervens duur. 2 glazen wijn 25 dollar.....etc. Toch hebben we genoten. Morgen weer brood met jam, hahaha.          Nog even een uurtje gewandeld en terug naar het hotel. Hoppetee, voor de ingang, auto afgeven en naar binnen. Kan ik best aan wennen.

Hopen dat het morgen beter weer is, want vandaag was het triest.

Tot morgen. xx

1. Har:
    Gm Zus Japie.
    Nou nou wat een luxe!!!Geweldig om mee te maken.Weer een hoop gezien.jammer van het weer.Tot mrg maar weer.Grts Zus.
  2. Marianne:
    Goedemorgen

Zo dat was me het dagje wel zeg, super hotel zeg, geloof dat je daar wel aan kan wennenmooie dag weer vandaag.
    Dikke kus ❤️
  3. Annie Pille:
    17 september 2015
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit, en wat zien en beleven jullie veel.
  4. Jeffrey Martinez:
    18 september 2015
    Zozo dit was wen drukke dag klinkt supergaaf . In die mangroves . En lekker eten s'avonds
  5. Jeffrey Martinez:
    18 september 2015
  6. Frans van der have:
    23 september 2015
    jullie hebben het weer naar jullie zin gehad ....leuk om te lezen , zeker een aantal dagen achter elkaar xxx