Dag 13

24 juni 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Francisco:

Vanmorgen om 9 uur op de hop on/ hop off- bus gestapt naar Fishermans Warf. Hier de beroemde zeeleeuwen gezien, die met grote getale op pier 39 liggen te zonnen. Laat grote getale maar weg en ook de zon. Het was de hele dag druilerig weer en 19 graden, dus de zeeleeuwen dachten ook toedeledoki. Gelukkig waren er wel een stuk of 10. Heel leuk om te zien.Maar als het mooi weer is, dan liggen alle pontons helemaal vol. Het is wel heel gezellig in die buurt. Allemaal winkeltjes en cafeetjes.

Om 12 uur moesten we bij Pier 33 zijn, want daar vertrok de boot naar Alcatraz! Als je aan wal staat en kijkt naar Alcatraz ( The Rock), dan krijg je een heel apart gevoel in je buik, vanwege de historie......heel spannend. Eenmaal daar aangekomen na 15 min.varen, aan wal van een van de meest beruchte gevangenis van de wereld, waar de meest gevaarlijke misdadigers zaten van Amerika, zoals Al Capone (scarface), Robert Stroud ( the birdman) etc.

Vanaf 1934 - 1963 was dit eiland een gevangenis. In die tijd probeerden 36 gevangenen ooit te ontsnappen, maar het lukte maar  5 man om te overkant te halen. Er waren 3 blokken met cellen, Blok B en C telden 336 cellen en Blok D telde 42 cellen, dit waren de isoleercellen.

Het merendeel van de bewakers woonden ook op Alcatraz met hun gezin. In een geheel eigen appartementencomplex. De kinderen gingen met de boot iedere dag naar school aan de overkant in San Francisco zelf. Heel vreemd en raar idee vonden wij dat.

Toen wij naar het cellencomplex gingen was dat zo indrukwekkend om te zien. Bizar gewoon dat daar al die gevangenen zaten. Een cel was 1.40 m x 2.00 m. Echt heel klein. Er zat een klein tafeltje in met stoeltje van ijzer, een bedje, een wasbakje en een wc pot. We hebben een audio tour gevolgd en dan leer je er heel veel meer van. Heel bijzonder. We zijn er bijna 3 uur geweest, want het is alles bij elkaar behoorlijk groot.

Nadat we terug waren gevaren naar de overkant, zijn we lekker gaan eten bij Hard Rock Cafe. Hierna met de bus naar de Victoriaanse huizen naast het park van Alamo Square. Ook heel leuk om te zien. Na een uurtje rondgelopen te hebben, zijn we met de taxi terug naar het hotel gegaan.Nog even internetten, verslag schrijven, wat drinken, douchen en naar bed.

Morgen weer een dag hier in SF.......hopen op iets beter weer.

1. Danny:
    25 juni 2013
    Heel gaaf lijkt me dat Alcatraz!. Mocht je daar geen foto's maken? Dat zal wel niet denk ik. Nou veel plezier nog. Xxx
  2. Laura:
    25 juni 2013
    Toffe foto's vooral dat alcatraz waar gaan jullie morgen heen?
  3. Petrik:
    25 juni 2013
    Danny wist nog niet dat je de foto's aan moet klikken om ze allemaal te zien. Duhus ze moet er nog HEEL wat kijken. Maar wel super cool dat alcatraz!!!
  4. Thea:
    25 juni 2013
    Hoi Danny. Foto's van Alcatraz staan erop hoor. Je moet even verder klikken. Zoooo kicke !! Xx
  5. Mandy:
    25 juni 2013
    Volgens mij is Alcatraz enorm groot zeg! Leuk contrast zo die fotos!
  6. Frans van der have:
    25 juni 2013
    lijkt ons ook erg indrukwekkend dat Alcatraz......mooie foto's , jammer van het weer , maar hopelijk de rest van jullie vakantie eer volop zonnig xxx
  7. Thea:
    25 juni 2013
    Het is een flink spulletje hoor! Moeten jullie ooit ook heen. Superrrrrr
  8. Jaap:
    25 juni 2013
    Hey Jaap en Thea ,het was weer een mooie dag voor jullie,weer veel gezien en het zal best indrukwekkend geweest zijn bij Alcatraz.
    We gaan woensdag tot zondag naar Luxenburg,dus als we terug komen moeten we weer even bij lezen.Fijne en mooie dagen hoor,gr Pa en Annie.