Dag 11

22 juni 2013 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Weer een heerlijke dag gehad. Het begon vanmorgen een beetje fris hoog in de bergen. Niet meer gewend. Leek Nederland wel.

Onze eerste stop was bij Mono Lake. Een schitterend groot meer met een rijke historie. Het is nog zouter dan de zee, dus je kan lekker drijven. In principe is het een dood meer, want er leven geen vissen in, alleen bepaalde pekelgarnaaltjes. Er zijn triljoenen vliegjes op het water, wat als voedsel dient voor water- en trekvogels. Het meer bestaat ongeveer 1 miljoen jaar. De soort kalkstenen rotsen die uit het water steken worden gevormd wanneer calcium houdende waterbronnen opborrelen en zich vermengt met het carbonaat van het meer.

Hierna zijn we doorgereden naar Yosemite National Park. Schitterende bossen en kabbelende beekjes. Maar ook watervallen. ...wat een natuurschoon!  Herten gezien en eekhoorntjes. Maar geen beren jammergenoeg. Wat hier wel om bekend staat.

Toen zijn we naar de gigantische Sequoia's ( superbomen) gereden in Mariposa Grove. We hebben een trail gelopen waar je ze het beste ziet. Jeetje....wat een bomen!! Niet meer normaal. Sommige zijn gewoon 3 meter breed en waanzinnig hoog. Wat een belevenis zeg! De " Grizzly Giant" is een van de grootste hier. Hij is 1800 jaar oud.  De andere is de " Californische tunnel tree" , deze is in 1895 gekapt om een tunneldoorgang te maken voor de huifkarren.

Inmiddels al 17.30 uur en nog een uurtje rijden naar onze slaapplek. In Oakhurst.

Daar aangekomen zijn we bij een Mexicaans restaurant gaan eten. Nu terug op de kamer. Terwijl ik dit verslag zit te schrijven, zit Jaap lekker buiten op een stoeltje naar het voorbijkomende verkeer te kijken. Dikke bakken natuurlijk, dus vindt hij helemaal leuk.

Morgen richting San Francisco!!  Wordt vervolgd......

1. Frans van der have:
    23 juni 2013
    het lijkt wel of het allemaal steeds mooier gaat worden .....weer super foto's .......lekker door gaan met genieten hoor , hier is het weer gewoon K*T weer!!!!!!........blijven jullie heerlijk verder volgen op jullie reis xxx
  2. Thea:
    23 juni 2013
    Het is idd allemaal echt prachtig om te zien Jo. Bedankt voor al je reacties. X
  3. Laura:
    23 juni 2013
    Dat is pas een bos wat een mooie natuur daar x
  4. Martine:
    23 juni 2013
    Hier een reactie dan......zitten hier allemaal stinkend jaloers te zijn op jullie :-) Geniet samen! Liefs Martine xxx
  5. Mandy:
    23 juni 2013
    Die bomen lijken me zo kick om te zien! Ben ontzettend benieuwd naar San francisco, hoelang blijf je daar? Xx
  6. Thea:
    24 juni 2013
    Fijn om de reacties te lezen. Dankje. Nog een uurtje dan zijn we in SF. We blijven 3 nachten. Xx
  7. Danny:
    24 juni 2013