Dag 4 en 5

28 mei 2023 - Amalfi, Italië

Gisteren vanuit Napels naar de Amalfikust gereden. Half bewolkt, half zon 26gr.

Aangekomen in het plaatsje Positano. In één woord PRACHTIG! Bekend ook op FB. Zie je altijd mooie foto's. Alleen bijna geen parkeerplek te vinden, dus we staan helemaal bovenaan. (€10 per uur!) Is heel normaal. 😢 Wij vragen ons af hoe dat is in het hoogseizoen? Niet te doen joh.

We zagen een pijl met 'strand', dus wij met de trap. Nou dat hebben we geweten! Allemaal trappen naar beneden en we hebben er 20 minuten over gedaan. Er was ook geen andere kant waar we op konden, dus moesten met al die kleine hoekjes, bochtjes al die trappen naar beneden. Nou zou je denken naar beneden valt wel mee. Nou ik kan je verzekeren.....daar niet! Hele hoge treden. Ik had mega pijn in mn knieën. Aan het strand lekker wat gedronken en ook maar gelijk geluncht.

Daarna weer een stuk verder gelopen tussen smalle straatjes en wéér trappen. Om drie uur hadden we het wel gezien. Jaap zei; blijf jij maar hier zitten, ik ga de auto halen en kom je ophalen. Thank god! (Word al echt een oud wijf)

Met allemaal kronkelweggetjes zijn we naar de volgende B&B gereden. Best wel een aardige klim, maar wat is het hier geweldig mooi. 😍

Onze slaapplek gevonden. Zag er heel leuk uit van buiten, maar binnen in de kamer moesten we toch wel eff lachen. Echt oude meuk. hahahah.😂

Maar goed, het is maar 1 nachtje en alles was schoon, dat is het belangrijkste.

's-Morgen wel heerlijk ontbeten op het terras onder de wijnranken. Dat was top!

Na het ontbijt richting stadje 'Amalfi'. Onderweg zulke mooie dingen gezien. Veel foto's gemaakt.

We waren redelijk vroeg, dus konden we de auto beneden parkeren. (€6 per uur, een koopje 😁🙈)

Vandaag een blauwe lucht 25gr.

Eerst lekker bij de haven gewandeld en op een bankje gekeken naar de aankomende en vertrekkende ferries. (Naar Capri, Salerno, Napels etc.)

Toen naar het dorp. Wat een verassing! Echt heel gezellig 👌. Plein met kerk en terrasjes, winkelstraatjes......superleuk. Wij vonden het leuker eigenlijk dan Positano. Anders.

Leuke souvenirtjes gekocht en een magneet. Jaap heeft nog hele toffe bootschoenen gekocht.

Om 13.00 uur zijn we weggereden van de Amalfikust richting de volgende B&B. Uurtje rijden. Hier kwamen we 14.15 uur aan. Nou dat was wel andere koek.

Supermooie grote kamer met groot terras, zwembad voor de deur. Echt toppie.. 😁

Koffers open, zwemkleding aan en lekker 2 1/2 uur bij het zwembad gelegen. Toen ging het ineens heel erg bewolken en zijn we terug naar de kamer gegaan en op het terras gezeten om dit verhaal te schrijven. Ook nog even wat gewassen en hangt nu lekker te drogen.

Jaap heeft in de tussentijd gekeken waar we kunnen eten, dus nu even opfrissen en er naartoe.

Tot het volgende verslag en bedankt weer voor de leuke berichten. Wordt zeer gewaardeerd. 👍

Jaap en Thea xx

1. Marianne:
    28 mei 2023
    Ziet er weer zeer divers uit zeg, is weer een reis om herinneringen te maken….eetsmakelijk 😘
  2. Jeffrey Martinez:
    Prachtig zeg !
    Oneee heb jij weer 🙃 eerst je voeten nu je knieën echt een oma 😅
    Leuk verslag weer 👍🏼 op na art de volgende
  3. Travel the World:
    29 mei 2023
    Hola , weer een leuke vlog , ik weet er alles van , die trappertjes en heuvels kills , en naar beneden is erger voor de knieën als naar boven , wel lief van Jaap dat hij de auto ging halen , doet Frans ook vaak , maar je moet het maar zo zien , je hebt het allemaal weer gezien en gedaan , het ziet er weer super uit …. Heeft Jaap toevallig Dude voorschotnemer gekocht ? Die zijn echt gaaf !! Op naar jullie volgende vlog , enjoy het leven 😘😘
  4. Jaap en Thea:
    29 mei 2023
    Voorlopig even geen kilometers lopen. Ben er klaar mee.
    Jaap heeft inderdaad Dude gekocht. 😃 Zijn echt leuk.
  5. Conchita de Bakker:
    29 mei 2023
    Prachtige foto’s. Ik kan altijd goed lopen maar trappen of klimmen ..nee ook hier een probleem 🙈hahaha. Maar wat is Italië ook een mooi land zeg. Leuk verslag weer. Fijne dagen weer en tot de het volgende verslag
  6. Mandy:
    30 mei 2023
    Wow wat leuk zeg!
  7. Har:
    31 mei 2023
    Wat een gedoe allemaal maar wel erg mooi!
    Wel even relex enz! Mrg weer een dag