Dag 12. Maratea

4 juni 2023 - Maratea, Italië

Vandaag om 8 uur ontbeten. (Helaas kan het in Italië niet vroeger) We hadden een flinke rit voor de boeg. Van het oosten naar het westen. Rond 9 uur vertrokken.

Onderweg niet heel veel boeiende dingen gezien behalve een heel mooi stuwmeer. Om 14.00 kwamen we aan in Maratea en zijn we naar het Christus beeld geweest bovenop de berg.

Het is een monumentaal beeld van Jezus Christus in Maratea, Zuid-Italië. Het werd uitgevoerd in Carrara-marmer in 1965 door Bruno Innocenti, een beeldhouwer uit Florence. Het beeld staat op een hoogte van 623 meter boven zeeniveau tegenover de basiliek van San Biagio.

Het monument staat op het hoogste punt van de berg San Biagio en meet van de voet tot de kroon 21,13 meter. De spanwijdte van de uitgestrekte armen bedraagt ongeveer 19 meter; het hoofd is drie meter hoog. De 400 ton wegende constructie rust op een stalen frame, terwijl de funderingen tot enkele tientallen meters diep de grond ingaan. Op de stalen constructie rust een meer dan 20 cm dikke laag beton en stukken Carrara-marmer. Het beeld ontbeert een sokkel en verheft zich onmiddellijk vanaf de kale rots. Links is de voet van Christus nog zichtbaar, recht hangt het gewaad van het beeld tot op de grond.

Het was echt heel indrukwekkend om te zien!  Het is het op één na grootste Christusbeeld van de wereld. De nr 1 staat in Rio de Janeiro.

Daarna zijn we naar de B&B gereden op 10 minuutjes afstand in Maratea. Hier even gechilled op de kamer en opgefrist en om 18.30 uur in het dorp lekker gewandeld en gegeten. Ook weer een leuk dorpje met hele kleine straatjes. Heel knus.

Hier nog een paar leuke plateau slippers gekocht en eindelijk geslaagd voor een 'polarized' zonnebril. (anti schittering, heerlijk rustig voor je ogen)

Terug op de kamer nog even het verslag schrijven en op naar morgen.

😘

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Syl:
    5 juni 2023
    Schitterend.
  2. Travel the World:
    5 juni 2023
    Hoi hoi , zijn we weer , hier een druk progamma dus moesten even tijd maken om jullie verslag te lezen , prachtig mooi dat Jesus beeld , ook die trap er naar toe is al indrukwekkend , shoppen is altijd leuk , geniet er nog even van , tot de volgende vlog 😘
  3. Mandy:
    6 juni 2023
    Wow ziet er heel gaaf uit! Prachtig meer. Nu nog extra genieten morgen naar huis. Tijd vliegt, maar volgens mij hebben jullie het heel erg naar je zin gehad. Tot snel! Joehoeeee