Dag 6

29 mei 2023 - Polignano a Mare, Italiƫ

Vanmorgen om 8 uur aan het heerlijke ontbijt. Was echt keurig verzorgd. šŸ‘ŒToasts, croissants, gekookte eitjes, allerlei fruit, cake, zelfs 2 vlaaien. Ongelooflijk.

Alles was supervers. Deze B&B is echt een aanrader. Le Monachelle Luxury.

Om 9 uur vertrokken. Lange rit voor de boeg naar de andere kant van de 'laars'. Naar Polignano a mare. Onderweg nog wat mooie foto's gemaakt en rond 13.00 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming. We hadden om half 3 een boottocht naar diverse grotten geboekt. Aangezien we nog even hadden, zijn we gelijk maar even gaan lunchen in het restaurant naast de opstapplaats.

Jaap nam een soort carpaccio met kaas. Ik hadĀ spaghetti met mosselen. De ober zei dat we de octopus eens moesten proberen. Nou ok, toch een keer proberen.

Toen het neergezet werd, dachten we nog van......ok šŸ˜®. Wij zijn eigenlijk ook al geenĀ  vismensen, maar je moet toch eens iets proberen. Het was niet vies, maar ook niet lekker. šŸ˜‚ Paar stukjes gegeten en de rest laten staan. Mij niet bellen! haha

Net op tijd klaar voor we op de boot gingen. Met 8 personen zaten we op de boot. Het was echt heel tof! Langs en Ć­n allerlei grotten, waar ook weer dingen over werd verteld. In Ć©Ć©n grot zit zelfs een restaurant. Super gaaf om te zien. Eigenlijk wilden Jaap en ik daar gaan eten. Had ik thuis opgezocht. Maar de reviews waren niet best. ā‚¬195 p.p. en eten was matig tot slecht. Je betaalt het uitzicht werd er gezegd. Ten eerste schrok ik al van de prijs en ten tweede de commentaren. Dus......skip.

In een andere grot was een gat bovenin en daarnaast een kleintje, die leek op een hart. 1x per dag rond half 2 staat de zon er pal boven en weerkaatst het licht op de rots en dan zie je echt een hart op de rotsen. Bizar gewoon. De kapitein liet een foto zienšŸ˜ . Wij waren er 15.00 uur helaas.

Onderweg was er nog gelegenheid om te zwemmen en we kregen nog een heerlijk glas Cava. Daar zeg ik geen nee tegen!

Om 16.15 uur waren we weer terug. Het was geweldig!

Toen naar de volgende B&B gereden. Ongeveer 10 minuutjes daar vandaan. Ziet er ook gelukkig heel netjes en schoon uit.Ā

Ons even opgefrist en terug naar Polignano om rond te kijken en te eten. Wat een superleuk dorpje zeg! Deed onsĀ een beetje denken aan het Gardameer.

We gingen eten bij een pizzeria. Jaap nog een biertje en ik een ApƩrol. mmmm.

Hierna nog een klein stukje gewandeld en terug naar de kamer.Ā

Verslag schrijven en lekker slapen. šŸ˜“

Bedankt weer voor de leuke reacties. šŸ‘

Groetjes van ons. xx

Fotoā€™s

1. Sylvia:
    29 mei 2023
    Wat een leuke dag en mooi uitzicht overal heerlijk...šŸ¦‘šŸš šŸ«£ die mogen ze houden maar ja je moet alles een keer proberen zeggen ze šŸ˜…
    Fijne avond en op naar een nieuwe dag šŸ¤—šŸ„°
  2. Travel the World:
    30 mei 2023
    Hoi hoi , weer een leuk verslag , leuke straatjes met al die planten , ik hou er van !!!
    Die octopus hoef ik ook niet hoor , in Griekenland geprobeerd , net wat je zegt het is niet vies maar zie hem wel zwemmen gatver !!, Frans lust het wel , die spaghetti met mosselen is wel mijn ding , heerlijk ā€¦. Grotten altijd mooi en voor de rest lekker genieten ā€¦. And by the way , Jaap zijn schoenen zijn gaaf ā€¦.. zeg iedere keer tegen Frans dat hij ze ook moet kopen ??, wie weet doet hij het nu haha!!! Enjoy
  3. Conchita:
    30 mei 2023
    Leuk verslag weer en prachtige foto's. En wat is Italiƫ toch ook een prachtig land. Altijd mooi de grotten ook ..lopend of met een bootje.
    De pizza's zien er daar ook zeer smakelijk uit de rest zoals spaghetti met mosselen of die inktvis ieuwww sla mij maar een rondje over hahahah. Fijne en mooie doorreis weer šŸ˜˜
  4. Jeffrey Martinez:
    Supermooie fotoā€™s ā¤ļø