Dag 4. Banff naar Jasper

3 juni 2019 - Jasper, Canada

Goedemorgen allemaal. Ten eerste bedankt voor de reacties. Echt leuk om van onze kant te lezen.

Vanmorgen om 05.30 uur was ik klaarwakker en ben er uit gegaan. Op de bank voor het raam om m'n gemak naar buiten zitten kijken. Het was nog doodstil. Om 6 uur kwam Jaap er ook uit en hebben we ontbeten. Na ons dagelijkse ritueel reden we om 07.30 weg.

Onze eerste stop was Moraine Lake. Wat was dit schitterend! Eigenlijk nog mooier dan Lake Louise en veel blauwer. Vlak naast de bergen met ijs/sneeuw.  Hele mooie plaatjes kunnen schieten.

Weer in de auto en richting Bow Lake. Onderweg stopten er voor ons ineens 2 auto's, dus wij ook. Zo'n 50 meter naast de weg liep een GRIZZLY beer met jong!! Fantastisch!! Onze eerste beer gespot. Ik uit de auto en naar de andere kant van de weg gelopen om hem natuurlijk vast te leggen. Gelijkertijd kwam een ranger met de auto om ons te sommeren om terug te gaan naar de camper omdat de beer erg gevaarlijk kon zijn omdat ze een jong had. Uiteraard geluisterd en terug, maar had wel m'n foto's. Helaas zonder baby, want deze stond net achter mama beer.

Aangekomen bij Bow Lake. Het hele meer lag nog vol met ijs, maar ook de stukken waar geen ijs lag was het heel blauw. Ook weer prachtig om te zien. Na hier weer mooie foto's gemaakt te hebben reden we door naar Columbia Icefield. Dit is een gletsjer. Jaap was erheen gelopen om foto's te maken en ik bleef lekker in de camper, want ik had al gezien dat het een hele klim was en daar had ik echt geen zin in. Toen Jaap terug kwam was hij helemaal kapot van de klim. Hij zei; "Wees maar blij dat je niet mee bent gegaan". Het is natuurlijk zo hoog, dat je ijle lucht hebt en snel buiten adem bent. Nou daar had Theetje geen zin in hoor.

Toen zijn we naar de Athabaska Falls gegaan. Het was inmiddels al 15.00 uur. Wow, wat een geweld was dat zeg! Nog een video gemaakt, maar dat is altijd een drama om te downloaden op reislogger, dus dat gaan we thuis wel zien.

Teruggelopen naar de camper en toen richting onze slaapplek gereden. Wapiti campground. Midden in het bos. Jaap hier de vuurkorf aangestoken en de wegwerp bbq. Hier worsten op gebraden en lekker in het zonnetje zitten smullen van broodjes hotdog.

Ondanks dat we het heel leuk hebben, zijn we er wél al over uit, dat we geen camper meer huren, want dat is toch niks voor ons. Toch behelpen met een aantal dingen en wij gaan dan liever van hotel naar hotel en met een 'grote' auto. Dan ben je ook veel mobieler om ergens heen te gaan. Maar goed, het is een goede leer.  Deze paar weken komen we wel door.

De verbinding is hier heel slecht, dus hoop dat de foto's te downloaden zijn, anders probeer ik dit later.

Ik hoop dat jullie weer genieten van het verslag en tot morgen. Groetjes van ons. xx

1. Laura:
    4 juni 2019
    Leuk je outfit Thea 😂😂😂 als die beer had kunnen lezen was hij weggelopen 😆. weer mooie foto's x
  2. Har:
    4 juni 2019
    Super mooi zeg!!Enne zeker leuke outfit hihi.💋💋💋
  3. Marianne:
    4 juni 2019
    Ziet er weer prachtig uit... aan natuurschoon geen gebrek, jammer dat het toch tegenvalt de camper😣je was er al een beetje bang voor, maar wat je zegt jullie komen wat dat aan gaat de weken wel door,wordt gecompenseerd door het geweld van de prachtige natuur.
    Geniet weer van wat de dag gaat brengen💋😘
    Gr Arie Marian
  4. Frans van der have:
    4 juni 2019
    Hoi luitjes , geen gekke dingen uit halen hoor met die beren !!!!..... En ben blij dat wij niet de enige zijn die geen camper meer willen haha !!!!, al dat krappe gedoe !!!!..... Ben ook meer de prinses van de hotels , genieten jullie maar van jullie mooie weekjes in Canada xxxx
  5. Sylvia:
    4 juni 2019
    Wat een prachtige foto's thea ik zou graag met je willen ruilen hoor, die ongemakken neem ik wel voor lief 😂😂 en ook nog een grizzly gezien met jong geweldig toch. Vandaag in Jasper denk ik ook weer zo'n mooi stadje daarna is het makkelijker om met de camper ergens heen te gaan hoor omdat je dan niet meer in een nationaal park bent daar is het allemaal wat beperkter! Nou geniet ervan en tot morgen xxx.
  6. Chantal:
    4 juni 2019
    Hahaha wij gaan stuk om je outfit Thee.. zie het al helemaal voor me! Maar ondanks dat jullie er uit zijn dat dit niet iets is voor jullie met een camper reizen zien jullie wel de mooiste plekjes en sta je ook op de prachtige plaatsen.
    Lijkt wel onwerkelijk die foto's wat een andere wereld. Jaap ook daar lekker aan de BBQ 😁.
    En blijf in het vervolg gewoon lekker zitten in de auto als er weer een beer oversteekt 😱.. xjes van ons
  7. Jeffrey Martinez:
    4 juni 2019
    Hahaha leuk verhaal weer Thea en Jaap !
    Nu al klaar met die camper 😅
    Ik hoor je al klagen 😂😂😂
    Weer genoten van je verhaal tot morgen 😘
  8. Mandy:
    4 juni 2019
    Hahahaha mam ik ga stuk, helemaal klaar mee met die camper. Jeff en ik hebben gegierd hier. Julia is blij dat ze je op de foto ziet :)! Kijk opa bij het water wooowwww!
  9. Danny:
    4 juni 2019
    Toch een hele ervaring zo, en kijk uit met de beertjes!
  10. Conchita:
    4 juni 2019
    Hahaha leuk verslag Ted. Maar pas je wel op met de beren. Ik zit doodleuk iedere x op iemand anders zijn reisverslag te reageren die ook in Canada is en ik helemaal niet ken pffff weer wat voor mij. Maar wauwww wat een prachtige natuur. Veel plezier en tot morgen xxx