Dag 4. naar Savannah

28 mei 2022 - Port Wentworth, Georgia, Verenigde Staten

Vanmorgen per ongeluk om 6 uur eruit. Jaap maakte mij wakker......"kom het is 7 uur"......pff eruit, bleek dat het 6 uur was! Nou ja, lekker vroeg ontbijten en op naar Boone Hall Plantation. Dit is de beroemde plantage uit de geweldige serie 'North & South'. Ik wilde dit altijd nog eens met eigen ogen zien. Die grote laan met eikenbomen naar het mooie huis. Ik zag natuurlijk in gedachte Patrick Swayze aan komen galopperen met z'n paard.....haha fantastisch!

Maar in feite zit er natuurlijk een triest verhaal achter met alle slaven. De gemetselde slavenhuisjes zoals op de foto's waren van de slaven die in en om het huis werkten, dus zij hadden het nog een soort van goed. De slaven die op het land werkten moesten slapen in kleine houten hutjes. Deze waren er niet meer.

We kregen een rondleiding door het huis. Eigenlijk mochten we maar 3 kamers bezoeken, de bibliotheek, de eetkamer en tuinkamer. Helaas mochten hier geen foto's gemaakt worden. Al met al weer een mooi en indrukwekkend bezoek. Prachtige tuinen er omheen en een paardenstal.

Op 1 foto zie je op een steen van een slavenhuisje een vingerafdruk. De slavenhuisjes werden gebouwd van 'afgekeurde' metselstenen, die niet meer werden gebruikt om voor de blanken te bouwen. Er mankeerde altijd iets aan. De slaven deden deze stenen soms markeren met een afdruk van hun vinger, zodat ze wisten dat ze deze afgekeurde stenen moesten gebruiken.

Hierna zijn we richting Savannah gereden. Nog zo'n 3 uur rijden. Onderweg zagen we weer een outlet en je raadt het al.........Nog even snel kijken. Jaap sneakers gekocht van Puma en ik slippers van Vans.

Om 18.00 uur zijn we lekker gaan eten bij steakhouse 'Longhorn'.  Wat is dat toch altijd smullen. Ik een sirloin steak en Jaap een New York strip.

Toen naar het hotel gereden waar ik dus weer onze belevenissen van de dag hier vertel.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Als je het hebt gelezen, laat even een berichtje achter. Ik ga bij thuiskomst een boek bestellen waar alle verhalen, foto's én reacties in staan. Dus hoe meer er reageren hoe leuker we dit zouden vinden. We hebben al een paar trouwe volgers. Dankjewel.

Tot morgen. xx

1. Syl:
    29 mei 2022
    Wat een mooi verhaal , je ziet het allemaal zo voor je , omdat je de beelden ken van de tv serie.
  2. Marianne:
    29 mei 2022
    Oh wat geweldig zeg… je ziet het zo voor je idd, heb gelijk zin om weer eens te kijken naar deze fantastische serie!
  3. Jeffrey Martinez:
    Het opa en oma !
    Wat leuk om te lezen, en ben jaloers op al die lekkere steak maaltijden 😁
    Genietse vandaag en dikke kus van Julia en Livia 😘
  4. Har:
    Wat geweldig zeg ,Superrrrrr👍😘
  5. Jaap en Thea:
    29 mei 2022
    Hallo allemaal, ik doe waarschijnlijk iets verkeerd want de foto's staan niet hier bij het verhaal, maar onder "foto's algemeen ".
  6. Travel the World:
    29 mei 2022
    Hoi hoi , weer mooi om te lezen , ik weet als geen ander wat een tijd hier in gaat zitten , wij zijn toen ook bij zo een plantage wezen kijken , schrijnend hoe deze mensen moesten leven en de blanken bazen moesten bedienen , maar gelukkig komt dit niet meer voor en zien wij alleen Patrick op zijn paard langs komen , tuurlijk shoppen , iedere dag een andere Mall en je ziet altijd wel iets , kon het toen ook niet laten hoor , heel verlnplezier op het vervolg van jullie reis , wij
    zijn net aan gekomen in ons appartement en moet zeggen , kan het hier nog wel even volhouden 😘😘
  7. Stella:
    29 mei 2022
    Veel plezier.. leuk om te lezen 😘😘
  8. Mandy:
    29 mei 2022
    Bijzonder om te lezen. Jullie maken een hoop mee! En vooral lekker genieten.
  9. Chantal:
    6 juni 2022
    Wat een prachtige omgeving, helaas wel met een kanttekening en dat heeft nog niet eens zo lang geleden plaatsgevonden. Lijkt net een filmset. Lekker gegeten ook zo te zien. Leuk!!