Dag 4 Pretoria

16 maart 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Om 6 uur de wekker vanmorgen....begint best te wennen, hihi.

Vandaag naar Pretoria. Als eerste het voortrekkersmonument bezocht. Had niet gedacht dat dit zo groot zou zijn eromheen. Echt heel mooi en indrukwekkend. Het is een herinnering aan de blanke boeren die met hun huifkarren vanaf de Kaap naar het noorden trokken op zoek naar landbouwgrond. Onderweg waren flinke slagvelden waaronder bij Bloedrivier in 1838 tegen de Zulu's de grootste.Wij vonden dit heel erg indrukwekkend om te zien allemaal. We zagen hier ook zebra's en gnoes lopen, echt cool om te zien.

Daarna het paleis van justitie bezocht. Hier is Nelson Mandela veroordeeld. Er komen natuurlijk weer van die mannetjes die op je auto passen tot je terug komt. We hadden 50 rand gegeven. €3,50 (dat is behoorlijk hier) Zegt die ene; please tomorrow is my birthday. Ik zei; Nou dat is toevallig, ik ben ook morgen jarig...begint die ander hard te lachen. Ja jij denkt dat ik achterlijk ben zeker....

Toen naar de Union Buildings. (de regeringsgebouwen). Dit was echt heel mooi om te zien en hier stond ook een standbeeld van Mandela, maar echt heeel groot. Prachtige gebouwen en uiteraard weer veel foto's gemaakt.

Inmiddels is het 2 uur en we vonden het tijd om naar het hotel te rijden. Onderweg nog een demonstratie gezien. Aangekomen in Sierra Burgers Parkhotel. Echt heel mooi!!! We hadden een supermooie kamer met een leren bankstel en al. Even de spullen neergezet en we zijn lekker gaan wandelen in het park aan de overkant. Wij waren echt de enige blanken in het park en het was er behoorlijk druk. Allemaal stelletjes en jeugd die daar chillen in het gras etc. Wel heel leuk om te zien, maar wij waren echt een attractie en je zag gewoon dat zij het ook vreemd vonden dat wij daar liepen. Whatever.....hahahah

Terug in het hotel in de bar lekker wat gedronken ,Jaap een whisky en ik een wit wijntje. Wat hebben we het toch goed! Als je om je heen kijkt, besef je dat wel weer heel erg. In dit hotel niet hoor, allemaal rijke zwarten!

Om 18.30 uur zijn we gaan eten in het restaurant van het hotel. Wat een prachtige zaal ook weer zeg! En het eten......niet normaal zo heerlijk! Jaap had een soort spareribs en ik had een Zuid Afrikaanse specialiteit met kip aan spies. Nog een heerlijk toetje van wafels met ijs en siroop.

Boven op de kamer even uitbuiken en dan lekker slapen. Truste xxx

Bedankt weer voor de reacties.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeffrey Martinez:
    Hahaha superleuk . Dont take me in the meeling met je birthday Hahaha
  2. Maurice:
    16 maart 2017
    Mooi verhaal moeders en we zijn elke dag jarig in nederland :p en die rijke zwarten haha veel plezier morgen!! Kuss
  3. Marianne:
    16 maart 2017
    Don't fuck de zwartjes, ik bedoel ons zwartjes hé
    Ziet er weer super uit vandaag, maar geloof wel dat de geschiedenis veel indruk maakt.
    Truste voor zo en tot morgen weer
  4. Conchita:
    16 maart 2017
    Mooie dag weer geweest voor jullie heerlijk. Hebben jullie mooi weer? En wat kan je lekker eten in africa hè Ted nooit verwacht toch?. Ben weer benieuwd hoe de dag morgen eruit gaat zien in ieder geval veel plezier xxx
  5. Har:
    16 maart 2017
    Jullie hebben weer genoten!! Welterusten en tot mrg .Grts Kuzzzz.
  6. Laura:
    Leuke foto's :-) weer xxx
  7. Marjolein:
    17 maart 2017
    Super mooi om allemaal te zien en te lezen. Leuke foto's! En.. van harte met je verjaardag ! Veel plezier vandaag weer!
  8. Aniie Pille:
    17 maart 2017
    Wat genieten jullie toch, fijn hoor.
  9. Barbera Krijgsman:
    17 maart 2017
    Wel handig dat je gewoon alles kunt lezen apart hoor ben je eigenlijk in een heel ver ander land.En wat indrukwekkend allemaal vind ik al en dan zit ik gewoon achter mijn bureautje hhahahah.

Veel plezier.
  10. Frans van der have:
    17 maart 2017
    Welkom in de real world of South Africa .......50 rand ?????........hij had de dag van zijn leven ....normaal geven ze 10 tot 20 rand om op je auto te passen haha!!!!!.....Lekker de markt aan het verzieken haha!!!.......Voortrekkers monument is echt prachtig en heel indrukwekkend om te zien , Jullie komen niet in de buurt van Dundee maar daar staan die bronzen karren in een kring opgesteld zoals ze toen die veldslag hebben gewonnen en aan die overkant is een herdenkings plaats van de Zulu's !!......Misschien voor de volgende keer !!!.......Dat Mandela monument bij Union Buildings is neer gezet na zijn dood , echt een super groot beeld !!......Nu lekker genieten in Sabie , en gaan jullie nog eten in die trein Smokey Joe's diner ???.....we lezen het morgen weer van jullie avonturen !!......Dat bedoelde wij dat je vaak de enige blankies bent , en dat vinden ze juist super dat jullie er gewoon tussen lopen ......wij in Nederland weten niet beter , maar in Zuid Afrika duurt het nog generaties voordat ze net zover zijn als wij .......Ik hou van dat land , mooie mensen , super vriendelijk en altijd lachen !!! ......Was weer super om het te lezen xxx