Dag 2 Memphis

2 september 2015 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

(Beter laat dan nooit....gisteravond geen wifi, dus nu.....)

Goed geslapen. Vroeg de wekker gezet en om 7 uur ontbeten in het hotel.

Daarna in de auto gestapt en richting Graceland. Uiteraard veel foto's gemaakt, want het is toch wel wat hoor. Een tour geboekt inclusief zijn vliegtuigen bezichtigen. Eerst door zijn huis. Alles is prachtig binnen (voor die tijd). Allerlei vertrekken waar hij graag verbleef en overal tv's in huis. Allerlei thema kamers. Het kon niet op. Boven is verboden terrein, want dat was echt zijn privé, waar niemand mocht komen en nu ook niet. Buiten zijn landgoed met paarden, zwembad, meditatietuin, trofeeën museum waar al zijn gouden platen en awards etc. ophingen. Niet normaal zoveel. In vitrines zijn gedragen pakken met glitter en glamour. Heel bijzonder om te zien. In de tuin het graf van hemzelf en zijn ouders. Dat doet je dan toch wel wat als je dat ziet. Erg indrukwekkend. Z'n grote vliegtuig is waanzinnig luxe met alles erop en eraan. Bankstellen, eetkamer, badkamer, slaapkamer etc. Nou zo wil ik ook wel overal heen vliegen i.p.v. hoe we nu moeten. Tsjonge jonge. Ook nog naar zijn auto museum gelopen en bizar wat een auto's hij bezat.

Terug naar de auto en richting SUN Studio. Elvis heeft hier zijn eerste single opgenomen. Deze studio is heel belangrijk geweest voor de ontwikkeling van de Blues muziek. Hier ook weer een tour geboekt en leuke foto's gemaakt.

Daarna naar Lorraine hotel, waar Martin Luther King is vermoord. Hier is nu een museum van gemaakt. Zeer veel informatie opgedaan. Ook over de slavernij etc.

Inmiddels was het half 5 en zijn we naar ons hotel teruggegaan. Hier even relaxen, opfrissen en om 19.00 naar Beale street. De beroemde uitgaansstraat van Memphis, met overal neon reclames, bars, restaurants etc. Toen wij aan kwamen lopen zagen we wel honderd motors langs de zijkanten van de straat. Een of andere meeting. De ene nog mooier dan de ander. We hebben bij Rum Boogie bar heerlijk gegeten en nog even naar de band geluisterd. Toen naar BB Kings blues cafe. Hier was het waanzinnig gaaf. Er speelde een band, zooo goed! Beetje Motown, Blues etc. Geweldig!

Nu terug op de kamer dit verslag nog tikken en dan lekker slapen, want morgen weer door naar Vicksburg.

1. Frans van der have:
    3 september 2015
    Heerlijk om dit al weer te lezen ....Kan me helemaal voorstellen hoeveel glitter en glamour het was in Elvis zijn huis , dat graf lijkt mij ook heel indrukwekkend .......en 's avonds nog lekker genoten van de gave band ......zou zeggen welterusten en weer tot het volgende verslag xxx
  2. Har:
    3 september 2015
    Gaaf om dit allemaal te zien en mee te maken.
    Ook de muziek....ttoppie.
  3. Marcel en Annemarie:
    Leuk! fijne reis daar.
  4. Marjolein:
    3 september 2015
    Klinkt allemaal al weer super! En een hoop gedaan zo op de eerste dag! Geniet ervan! X
  5. Marianne:
    Nou klinkt weer super, wat een ervaring, kijk weer uit naar dag 3
  6. Vivian en Frank:
    3 september 2015
    Heel leuk thea en jaap om jullie zo te volgen. Super leuk wat je schrijft en ook leuke foto's. Fijne tijd nog. Xxx
  7. Conchita:
    3 september 2015
    Veel gedaan al in zo'n korte tijd zeg. En super om een keertje in zijn huis geweest te zijn. Begrijpelijk dat alles grote indruk bij jullie gemaakt heeft. Voor morgen weer veel plezier. En kom maar op met jullie belevenissen xxx
  8. Conchita:
    3 september 2015
    Wat een hoop gedaan al zeg in zo'n korte tijd. Super leuk om een keertje in zijn huis geweest te zijn. Begrijpelijk dat het grote indruk op jullie gemaakt heeft. Voor morgen weer veel plezier en kom maar op met jullie belevenissen. Xxx
  9. Mandy:
    3 september 2015
    Wow indrukwekkend zeker! Have fun!!
  10. Brenda:
    3 september 2015
    Waanzinnige foto's wat een belevenis...wens jullie nog een hele fijne vakantie lekker genieten en geef je ogen de kost !! Xxxx
  11. Annie Pille:
    3 september 2015
    Ja dat zal best een hele belevenis geweest zijn van Elvis .Jullie hebben in die twee dagen al weer veel gezien en beleeft.Kijk weer uit naar morgen .
  12. Henk ruighaver:
    3 september 2015
    Hebben jullie bij de rum boogie bar het tientje van ons nog gezien?
  13. Jaap en Thea:
    4 september 2015
    Nee Henk, die was weggehaald. Allemaal nieuwe. Jammer.
  14. Petrik:
    5 september 2015
    Ziet er allemaal wel weer errug leuk uit!!!