Dag 24 Kaapstad

5 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen "uitgeslapen" tot 07.30 uur en om 08.30 ontbeten. Koffers ingepakt en klaargezet. 1x 23kg en 1x 24kg. Nog een trolley, een rugzak en een extra tas gekocht voor de breekbare souvenirs. Hoop dat ze het accepteren op het vliegveld. We zien wel.

Naar Stellenbosch gereden voor een wine tasting. Gekozen voor "Spier Winery". Grote wijnboerderij met prachtige gebouwen. Een flinke geschiedenis. Ook slavernij. Heel indrukwekkend. Bij de proeverij kregen we 6 wijnen. Sauvignon Blanc, Chardonnay, Pinotage, Shiraz, Chenin Blanc en een Riesling. En dat om 11.00 uur hahaha. Echt heel leuk en leerzaam. We hadden ook een kaas en vlees plank met stokbrood erbij. Toen we het op hadden, voelde ik het wel hoor!! We hebben zeker nog een uur rondgewandeld en bij de mooie gebouwen gekeken die vroeger dienst deden als varkensstallen, keuken, slavenverblijf etc. Er hing ook nog een grote bel om toendertijd de slaven op te roepen om te werken. Wezijn hier bij elkaar 3,5 uur geweest, echt leuk.

Daarna zijn we nog een beetje gaan sight see-en in Stellenbosch en zagen we een onwijs leuke oude winkel genaamd 'Oom Samie se winkel' Nou hier hebben we echt een tijd rondgestruind. Super!!! Allemaal oude dingen van vroeger en TE leuke souvenirs. We moésten gewoon dingen meenemen!! Spreukenbordjes, wijn karafjes, onderzetters etc. Inmiddels was het keihard gaan regenen, terwijl het tot 14.00 lekker weer was.

In de koffiezaak ernaast nog een bakkie genomen en toen weer op weg terug naar het hotel. Hier hebben we gedoucht in de Spa en omgekleed. Allebei een pizza gegeten. In de lobby het verslag schrijven. Toen de koffers in de auto en om 19.15 uur naar het vliegveld. Om 23.00 vliegen we, maar eerst de auto inleveren.

We hebben een heerlijke tijd gehad hier en morgen schrijf ik nog het eindverslag.

Dikke kus allemaal en bedankt voor de leuke reacties. xxx

1. Monica:
    5 april 2017
    Bedankt dat wij digitaal jullie mee mochten op deze super reis xx
    Goede reis naar huis !!
  2. Har:
    5 april 2017
    Was leuk om jullie te volgen.Tot mrg.Kuzzz zus.
  3. Frans van der have:
    6 april 2017
    Leuk verslag en voor heel herkenbaar ......ook wij hebben bij Spier wine tasting gedaan met ook het kaas en vleesplank , mooie wijnboerderij .
    Ook hebben wij Oom Samie zijn winkel gezien , echt heel leuk authentiek winkeltje met allemaal snuisterijen van vroeger .
    Volgende keer ook Franschhoek en Paarl aan doen , wensen jullie een goede reis terug naar huis en benieuwd naar jullie eindverslag , wij hebben heerlijk gegeten met z,n 5en bij ,t Zusje in Scheveningen , ook voor herhaling vatbaar , dus volgende keer ben je er weer bij .......xxx
  4. Aniie Pille:
    6 april 2017
    Wat een fantastische vakantie hebben jullie gehad. Heb van de verhalen en foto's genoten, ben er nu ook een beetje geweest.Ik wens jullie een heel voorspoedige reis terug.xx
  5. Aniie Pille:
    6 april 2017
    Wat een fantastische vakantie hebben jullie gehad. Heb van de verhalen en foto's genoten, ben er nu zelf ook een beetje geweest. Ik wens jullie een heel voorspoedige reis terug.xx
  6. Conchita de Bakker:
    6 april 2017
    Leuke laatste dag geweest. Als ik dit schrijft zijn jullie al thuis dus alles is door de douane heen gekomen gelukkig. Leuk dat wij mochten reizen met jullie. Ben benieuwd naar jullie eindverslag met wat jullie eindconclusie is over Africa . Xxx
  7. Sylvia:
    7 april 2017
    Nou jullie zijn weer een geweldige ervaring rijker heel anders dan op andere continenten, heel leuk om met jullie mee te kijken ! Mooie foto's en wat een ruimte heb je daar heerlijk . Gr Sylvia..