Dag 19

30 juni 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag een heerlijke laatste dag gehad in Los Angeles.

We zijn naar de Hollywood Sign geweest in de heuvels. Mooie foto's gemaakt.  En uiteraard weer prachtige huizen gezien.

Daarna zijn we naar Santa Monica Pier gereden. Dit was gewoon drie kwartier rijden, zo groot is die stad. We hebben zalig gewandeld en mensen gekeken. De een nog aparter dan de ander. Een hele kermis op de pier, die er het hele jaar is.  Het was er ook behoorlijk druk.  Ook was er een heel stuk, waar wel 100 man joga aan het doen waren. Zelfs met op een podium een leraar met microfoon. Nou dat zul je in Nederland niet zien hoor.

Toen we langs het strand liepen, zagen we een minder leuk gezicht.  Wel meer dan 4000 kruizen van gesneuvelde soldaten in Irak en Afghanistan. Er plegen er ongeveer 20 per week zelfmoord die psychisch helemaal in de war zijn er van.  Heel bizar om te zien. Er waren zelfs 2 kisten.

Er zijn ook heel erg veel daklozen in LA. Naar verluidt 49000. Ze noemen LA de zwervershoofdstad van de USA.  Sommige zijn echt heel schrijnend om te zien. We hadden nog aardig wat spullen over van de reis en die hebben we aan een oud vrouwtje gegeven. Ze was zo blij als een klein kind. Ze sprak alleen Spaans en zei wel 5x Muchos Grazias. Toch een beetje geholpen.  Ook hebben we een paar keer politie gezien die weer iemand in de boeien sloeg. Best spannend om te zien.

Ook zijn we nog wezen winkelen in een mega lange winkelstraat tussen Santa Monica en Venice Beach. Zooo leuk. Ook allemaal straatartiesten, van zang, goochelen, clowns, breakdancers etc .

Nog even een uurtje naar Venice Beach. Dramatisch tijd tekort, hihi. Daar is het supergaaf zeg! Mega strand en toffe boulevard met allemaal kraampjes en joggers en skaters. Diegene die zeggen dat LA niet zo heel boeiend is, is volslagen krankzinnig. Wij gaan hier zeker nog ooit een keer heen.  Toch te veel naar anderen geluisterd en spijt dat we hier niet langer bleven.

Maar aan alle mooie dingen komt ook een keer een eind..... en ook aan deze waanzinnige reis die wij saampjes hebben gemaakt.  Eentje om nooit meer te vergeten!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel en Annemarie:
    1 juli 2013
    Echt heel erg leuk om jullie zo gevolgd te hebben..
    Veilige reis terug.
  2. Frans van der have:
    1 juli 2013
    helemaal super om jullie te hebben mogen volgen .......nu weer hard sparen voor de volgende vakantie .....wij hebben genoten van jullie .....en een veilige reis naar het bewolkte Nederland waar het volgende week dan echt zomer gaat worden ........xxxxx
  3. Joop smit:
    1 juli 2013
    Wat een boeiend verslag van jullie USA reis. Fantastisch om te lezen en niet te vergeten super foto's. Genieten doen jullie dat is zeker..veel plezier.