Dag 18 Gansbaai

30 maart 2017 - Gansbaai, Zuid-Afrika

Vanmorgen om half 8 ontbeten en half 9 gaan rijden.

De eerste stop was Mosselbaai. Even op het strand wezen kijken, maar zag hier zwart van de mensen (hihi) dus maar weer snel verder gegaan.

De tweede stop was om te tanken. Er was daar een mega grote zaak genaamd Sleeping Beauty Traders. Allerlei woonaccessoires, oude spullen, coca cola dingen, spreuken borden, huiden etc etc. Hier hebben we wel een uur gelopen. Echt tof!! Een hele gave grijze oude kan gekocht. (beetje Brynx achtig) Dat wordt dus handbagage.

Van m'n schatje een supertoffe 'houten' zonnebril gekregen. Die wide ik al heel lang en nu een mooi model.

Toen doorgereden naar L'Agulhas. Het meest zuidelijke puntje van Zuid Afrika. Kaap de goede hoop is eigenlijk het meest zuidwestelijke punt. Deze rit duurde enorm lang en was ook behoorlijk saai. Aangekomen in L'Agulhas zagen we een schitterende blauwe zee met rotspartijen en we hebben mooie foto's gemaakt. Op een gegeven moment maakte ik een foto van de zee en zei tegen Jaap; moet je kijken wat een vreemde lucht erboven hangt vanuit zee. Ik had het nog niet gezegd en binnen 5 minuten zaten we in een dik pak mist. Nou lekker dan, we moesten nog naar de punt lopen bij de vuurtoren. Jammer van de foto's in de mist. Het was ook gelijk best koud. We begonnen met 37 gr. en eindigden met 22 gr. in 1 dag. Best bizar. Hier in het dorp gelijk geluncht, het was inmiddels al half 3.

Om 5 uur kwamen we aan in Gansbaai. Helemaal bewolkt. We hadden ingecheckt bij de B&B en die vrouw zei dat Sharks Lady Tour bij haar was geweest om te zeggen dat ze morgenochtend niet gingen uitvaren. Nou Jaap z'n gezicht stond gelijk op onweer. Hij had zich hier zo op verheugd. We hebben zelf gebeld met Shark Lady en we moeten morgenochtend om 6 uur daar zijn en dan bepaald de schipper of hij uit vaart. Zo niet, kunnen we waarschijnlijk met een grotere boot mee van een ander bedrijf. Nou duimen maar!!

Wordt vervolg.......

Bedankt weer voor de reacties, super! xx

1. Frans van der have:
    30 maart 2017
    Weer een leuk verslag , jammer dat de mist kwam , maar je kan in Zuid Afrika qua weer alles verwachten !!!...... Hoop en duim voor Jaap dat de boot naar de haaien gewoon uit gaat varen , zou een domper zijn als het niet door gaat !!!........ voor de rest gewoon lekker genieten van al wat komen gaat ......eet smakelijk en trusten voor straks xx
  2. Laura:
    30 maart 2017
    Wij gaan heeeeeel hard duimen x
  3. Mandy:
    30 maart 2017
    Nou hopelijk gaat het door zeg!!! Duimennn
  4. Har:
    30 maart 2017
    Gaat zeker door!! trusten kuzzz zus xxx
  5. Conchita:
    30 maart 2017
    Jemig dat is zeker niet leuk voor jaap. Was toch een hoogtepunt van de vakantie voor hem. Maar we gaan met zijn alle duimen dus dat komt heus goed. Zes uur varen jullie gewoon uit en wij lezen hoe het gegaan is, truste voor straks en tot morgen xxx
  6. Sylvia:
    31 maart 2017
    Wat een teleurstelling voor Jaap, hopen dat het morgen doorgaat. Ziet er allemaal wel heel erg mooi uit. Leuk ook elke dag je verhalen. Groetjes xxxxx
  7. Hans Voets:
    31 maart 2017