Dag 1 en 2 Vliegreis en Napels

25 mei 2023 - Napels, Italië

Om de twee dagen ga ik een verhaaltjes schrijven over de reis door Zuid-Italië.

Gisteren de vliegreis, die vlot verliep. Totaal geen drukte op Schiphol. Om 13.40 vertrokken wij richting Napels. (iets vertraging)

Om 16.00 uur geland en de huurauto opgehaald. Naar onze eerste B&B gereden (Villa Battista). Hier blijven wij 3 nachten.

Vanmorgen om 07.00 uur de wekker en om 08.00 uur ontbijt op het dakterras. Dit was heel goed voor Italiaanse begrippen. Uitzicht op de Vesuvius.  🌋

Richting Napels gereden om de stad te gaan verkennen. Half uurtje rijden naar centrum. Dit ga je niet geloven totdat je er rond rijdt. Wat een

chaos-stad. Iedereen toeteren, 1 miljoen scooters en op 2 banen met 3 auto's naast elkaar. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Ongelooflijk!😯

Petje af voor Jaap die zich hierin prima staande wist te houden. Gauw de auto in een garage gezet en met de hop on hop off bus naar de dingen die ons interessant leken, daar uitgestapt en te voet verder. Overal rond gelopen, superleuke straatjes, mooie gebouwen en terrasjes etc.

Napels is kampioen geworden, nou dat zal je weten ook. Echt  overal, maar dan ook overal blauwe slingers, spandoeken, vlaggen etc. 🏴

Wij dachten dat Feyenoord fans uitpakken, maar hier is het nog veel erger. hahahah Maar super om te zien. En Maradona is hier een soort afgod!

Om 14.30 uur de auto weer opgehaald en richting de haven gereden. Het is prachtig weer, 27 gr. Heet zat voor ons. Hier een zalig ijsje gekocht🍧

en lekker geslenterd en nog even met de voetjes in de zee. Even afkoelen.

Daarna terug naar de B&B gereden.

Even chillen, douchen en om 19.30 uur lekker eten in de buurt.

Toedeloe 👋👋

1. Travel the World:
    25 mei 2023
    Hoi hoi vakantiegangers , leuk om weer met jullie mee te reizen .
    Dat verkeer in Italië ken ik nog van Rome , daar was het ook zo een gekkenhuis , iedere auto had wel een deuk , dus maar goed dat jullie een auto hebben gehuurd en knap van Jaap dat hij daar tussen durfde te rijden , geniet van jullie avond en wij kijken weer uit naar jullie volgende avonturen , dikke knuffel van ons
  2. Conchita de Bakker:
    25 mei 2023
    Napels staat bekend om zijn imposante gebouwen en historie. Leuk dat jullie ons daarin mee laten reizen dmv o.a de mooie foto's. Italië blijft ook een prachtig land. Wij hebben daar familie wonen. Geniet ervan dan zien wij dat weer terug in jullie verhalen en foto's xxx
  3. Syl:
    26 mei 2023
    Heerlijk en weer heel gezellig en mooi zo te lezen . Geniet van wat er allemaal nog komen gaat. Xx
  4. Annemarie en Marcel:
    Fijne vakantie! Groetjes!
  5. Har:
    26 mei 2023
    Ziet er prachtig uit ,mooie gebouwen!!