Dag 12 Durban

24 maart 2017 - Durban, Zuid-Afrika

Vanmorgen heerlijk ontbeten. Deze B&B gaan we zeker onthouden.

Om half 9 hadden we de Hippo Tour met de boot. Heel veel nijlpaarden gezien en ook een heel kleintje. Super schattig. Ook krokodillen en een bullshark. Ja die komen hier ook voor. Omdat de rivier in verbinding staat met de zee. Tevens een zeearend gespot en een giant kingfisher. Hele leuke boottocht van 2 uur.

Daarna in de auto gestapt, even naar de supermarkt en op weg naar Durban. We hoorden onderweg dat er een flinke brand was en een zwarte rookwolk boven Durban hing. Een wharehouse stond in brand. Inmiddels was het ook helemaal bewolkt en soms een beetje regen. Toen we zeker om 70km afstand van Durban waren zagen we hele zwarte wolken en eenmaal vakbij was het verschrikkelijk. Het brandde al vanaf 's-morgens en het was inmiddels half 3. Het was ook op de tv.

Aangekomen in het hotel begon het flink te gieten en heeft de hele avond geduurd. We gingen naar Aquarium, waar ook leuke winkels zijn, maar door de regen was het stil en niet veel aan jammergenoeg. Als we in de auto zitten is het prachtig weer en als we een dag strand hebben gepland geven ze regen op. Morgen ook.....nou gaan we maar naar een shopping mall. Ook leuk.

Inmiddels terug in het hotel. Heel mooi hier en de kamer is ook top. We kijken zo op het strand. Even een lading kleding afgegeven om te wassen en strijken. Nu nog het verslag maken en de foto's plaatsen. Nog een drankje bestellen en lekker naar boven.

Bedankt voor de reacties. 32 lezers hebben we. Toppie.

Tot morgen. xx

1. Frans van der have:
    24 maart 2017
    Weer een leuk verslag !!!! .......Het waren zeker donkere rookwolken , lekker uit de buurt daarvan blijven .
    Nijlpaarden tour is altijd leuk om te doen en je leert er nog wat van , blijven toch bijzondere beesten .
    Jammer van het weer , maar in en om Durban is nog veel te doen , maar shoppen is ook zeker leuk , de prijzen vallen daar wel tegen voor onze begrippen , maar alle mode winkels zitten hier !!!
    Ik zeg , shop ze , en niet teveel kopen , ....kijken morgen weer uit naar het nieuwe verslag met allemaal foto's van wat jullie gekocht hebben !!!
    Ik ga nu werken , dus ik zeg slaap lekker tegen jullie xxx
  2. Marianne:
    24 maart 2017
    Dus weer een topdag geweest zo te horen, veel shopplezier morgen
  3. Har:
    24 maart 2017
    Is weer een mooi verhaal.Tot mrg maar .weer.Kuzzz zus
  4. Conchita:
    24 maart 2017
    Ene dag aangevallen door een neushoorn en de andere dag een flinke brand jullie maken wat mee zeg. Jammer van de regen maar is ook zo weer weg. Maak er morgen in ieder geval weer een leuke dag van. Xxx
  5. Monique:
    24 maart 2017
    Heeft luitjes, wat een jaloersmakende foto's zeg! Maar wat supergaaf om te zien... leuk om te lezen en een beetje mee te genieten. Heel veel plzr nog daar
    Moniekie
  6. Maurice:
    25 maart 2017
    Superleuke fotos en mooie verhalen!!
    Herrineringen voor het leven!!
    Veel plezier nog kuss van ons 3tjes