Dag 6 Savannah

30 mei 2022 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Om 7.30 uur de wekker. Het is vandaag "Memorial Day" in Amerika. Het is een nationale feest- en gedenkdag waarbij alle overleden militairen herdacht worden.

09.00 uur richting Savannah stad gereden en de auto in de parkeergarage gezet. Daar loop je ook op leeg hoor. 20 dollar voor een halve dag. Het is trouwens allemaal veel duurder geworden dan een aantal jaar geleden hier. Maar ja, we zijn er nu eenmaal.

Een zaak gezocht om te ontbijten, want dat was niet in het hotel.

Toen zijn we naar River street gelopen. Dit is een historische buurt langs het water. Gezellig. Bij Marriot naar binnen en daar ontbeten.

Het was erg warm, voor ons een beetje té. Met 32 gr. in een stad lopen is ook niet erg fijn voor m'n voetjes. We hebben besloten om een Trolley Bus ticket te kopen ( soort hopp on, hop off) en daarmee de stad verkennen en in en uit te stappen waar je wilt. Mooi foto's gemaakt.

Ook bij Forsyth Park uitgestapt. Een heel groot stadspark van 30 hectare. Hier lekker gewandeld onder de grote bomen van sommige wel 300 jaar oud. In het midden van het park staat een grote fontein. Hiervan zijn er 2 op de wereld. 1 in Savannah en 1 in Peru.

Om 2 uur zijn we gaan lunchen. Allebei een frisse ceasar salad met kip en een mega cola met ijs. Pfff wat is het heet!

Teruggelopen naar de auto en weer richting hotel gereden. Hier een uurtje uitgerust op bed en daarna weer op pad voor het avondeten. We besloten even makkelijk en zijn uitgekomen bij Zaxby's, een soort KFC.

Om 20.00 weer op de kamer en het verslag schrijven en een film kijken op tv.

De dag zit er weer op. Tot morgen en bedankt voor de berichtjes. xx