Dag 5. Jasper

4 juni 2019 - Jasper Nationaal Park, Canada

Ook deze morgen weer vroeg uit de veren en na het ontbijt richting Jasper dorp gereden. Daar even een lekkere cappuccino gekocht voor in de auto en op weg naar de Skytram. Hier aangekomen moesten we een half uurtje wachten, voordat we naar boven konden. We keken naar boven en dachten.....wow best hoog! Paar fotootjes gemaakt en toen konden we mee. Naar boven in die bak viel best mee, was niet eng gelukkig. Boven aangekomen en jezus, wat was dat koud! Gelukkig hadden we een trui en een jas aan. Wat een schitterend uitzicht naar beneden. Mooie blauwe meren in de verte en het dorp Jasper etc. We zagen ook bergbeklimmers naar boven komen langs de rotsen. Kun je toch beter in zo'n bakkie stappen hahaha.

Na een tijdje te hebben rondgelopen, zijn we in het restaurant daar lekker even gaan lunchen. Hier achter het glas ook genieten van het uitzicht. Plots werd het heel bewolkt en ging het behoorlijk sneeuwen! Nou, toen werd het ineens een heel klein wereldje boven. Ná de lunch mochten we ook niet gelijk naar beneden want er stond te veel wind. Dus even geduld. Geen zin om weg te waaien in die bak. Na een kwartiertje mochten we alsnog instappen en gelukkig heelhuids weer beneden aangekomen.

Even wat gedronken nog in de camper en toen zijn we naar Jasper dorp gegaan. Onderweg tijdens het rijden.....opeens!.....uit de struiken langs de weg kwam er ineens een grizzly beer de weg op, vlak voor de auto. Wij remmen, schrok me kapot en hij schrok waarschijnlijk ook, dat hij terug de struiken inschoot. Jaap zei; ik ga verderop keren en wachten. Hij wilde de weg oversteken, dus misschien probeert hij het zo weer. En ja hoor, nà 10 min. kwam hij weer en stak over. Wat een supertof gezicht zeg! De tweede al. Wat een mazzel hebben wij.

Een eindje verderop waren er twee mensen aan het joggen langs de weg. Hopen maar dat ze hem niet tegenkomen, hihi.

In Jasper hebben we lekker gewandeld langs de winkeltjes en andere bezienswaardigheden. We zagen ook een wasserette, dus besloten we daar even een was te draaien. Jaap is het gaan halen in de camper en was binnen 10 min. weer terug. In die wasserette was ook een bar. Dus terwijl je op je was aan het wachten was, kon je lekker een bakkie doen o.i.d. Er waren tafels en stoelen en ook een aantal fauteuils. Wij 2 cappuccino's besteld en lekker zitten wachten. Na 3 kwartier vertrokken we mét schone was weer naar de camping en hebben het daar opgehangen.

De eerste keer koken in de camper. Ik heb kip met groente en rijst gemaakt in een lekker sausje. Niks mis mee. We hadden een fles wijn gekocht in het dorp en heerlijk samen een wijntje erbij. Proost!

Na het afwassen nog een stukje gewandeld over de camping.

Nu het verslag maken en hopen dat jullie dit weer waarderen. Leuke reacties gisteren over m'n outfit. hahaha. Ben heel blij met m'n trui. Voor degene die het niet gezien hadden, even je hoofd kantelen en dan lezen.

Tot morgen weer. xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    5 juni 2019
    Zo dat was weer een prachtige dag met super indrukken zeg, leuke foto’s!
    Op naar weer zo’n prachtige dag😘
    Xxx Arie Marian
  2. Har:
    💋❤️
  3. Jeffrey Martinez:
    5 juni 2019
    Hele geslaagde dag met avontuur!
    Mooie foto’s en uitzicht 😍
  4. Frans van der have:
    5 juni 2019
    Weer een super leuk verslag , jullie boffen maar met die beren !!!..... Nu je lekker gekookt hebt in die camper , gaat het misschien ook wel wennen en gaan jullie straks ook gewoon een camper kopen hihi , veel plezier op het vervolg van jullie reis xx
  5. Jennifer:
    5 juni 2019
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto’s te zien. Jeetje wat is het daar super mooi!! Geniet er maar lekker van. De volgende keer gewoon niet meer met de camper😘
  6. Conchita:
    5 juni 2019
    Wat een leuk verslag en wat een geslaagde dag weer voor jullie. En wat een belevenis met de beren zeg super lijk mij dat. Van die mooie foto’s loop ik echt warm en wil steeds meer ook richting Canada. Voor morgen/vandaag weer veel plezier xxx
  7. Mandy:
    6 juni 2019
    Hahaha ik ga nog stuk om die trui (Omg ☠️🤭🤣)
    Maar heerlijk zeg even chil en een wijntje, daar is het denk ik helemaal genieten!! Super tof zeg dat jullie weer een beer hebben gezien, lijkt me zo gek! Nou luitjes Enjoy!
  8. Danny:
    6 juni 2019
    Klinkt allemaal heel gezellig!!!