Dag 3. Banff

2 juni 2019 - Banff National Park, Canada

Om 06.30 uur ging de wekker, maar we  waren al wakker. Wassen, aankleden, ontbijten en om 08.00 uur richting Lake Louise gereden.

Na een uurtje rijden waren we er. De camper parkeren en het was al behoorlijk druk. Ze hadden al gewaarschuwd om er vroeg te zijn, anders had je geen parkeerplek meer. Een klein stukje lopen en we zagen al het prachtige "Chateau Lake Louise". Een heel indrukwekkend mega hotel. Hiervoor lag Lake Louise met z'n heldere blauwe water. Een deel lag nog een beetje ijs op. Fantastisch mooi om te zien. Des te meer de zon ging schijnen, des te blauwer het water.

Na een poosje zijn we even koffie gaan drinken in het hotel met wat lekkers erbij. Ook binnen was het heel mooi!

Hierna zijn we weer naar buiten gegaan en wat zag ik daar!!?? Een indiaan!! Ik gelijk er naar toe om te vragen of ik met hem op de foto mocht. Dat mocht, alleen een stukje verderop, want er moest natuurlijk wel een fooitje aan vast zitten. Geen probleem. Ik vind indianen geweldig, dus maakte mij niet uit.

Toen weer naar de camper en richting Johnston Canyon. Hier een trail gelopen naar de 'Lower Falls'. Langs rotspartijen en stroomversnellingen. Er lag ook nog hele brokken sneeuw. En het was 24 gr. Hoe bizar. Daar aangekomen en de mooie waterval mogen aanschouwen. Hier even uitgerust en weer teruggelopen.

Nog een stuk gereden op de Bow Valley Parkway.  Speuren naar beren, maar helaas. Wèl zagen we een "Elk". Eén van de grootste rendiersoorten. Hij liep langs de weg in de berm. Wij er vlak naast gaan rijden zodat ik een mooi plaatje kon schieten.

Daarna richting Banff dorp gereden. Hier nog even lekker gewandeld en bij de winkeltje gekeken. Hier gelijk gegeten. Allebei een steak genomen, maar ik vond hem tegenvallen helaas.

Bij de camper aangekomen op de parkeerplek hadden we een bekeuring te pakken. We stonden binnen 5 meter van een brandwaterhydrant. Nou lekker dan.....$55.

Terug naar de camping en met een lekkere koude cola het verslag schrijven. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden.

Tot morgen. Groetjes van ons. xx

1. Laura:
    3 juni 2019
    Wat ziet het er mooi uit daar.
  2. Har:
    Prachtig zeg!💋
  3. Mandy:
    3 juni 2019
    Nee joh boete! Nooo! Gelukkig wel een prachtige locatie!
  4. Frans van der have:
    3 juni 2019
    Weer heerlijk je verslag gelezen bij het ontbijt , met die Indiaan had ik ook op de foto gegaan hoor. Lekker belangrijk die paar dollars , wel zonde van de bekeuring , maar ja kan gebeuren !!!.... mooie foto,s ook
    , geniet er van 😘😘😘
  5. Conchita:
    3 juni 2019
    Leuk verslag en wat een prachtige foto’s. De natuur lijkt mij daar zo overweldigend mooi. Tuurlijk heel leuk om met de Indiaan op de foto te gaan. Veel plezier weer vandaag 😘😘
  6. Marianne:
    3 juni 2019
    Zit aan een bakkie je verslag te lezen,ziet er allemaal prachtig uit zeg,gaaf joh die foto met die Indiaan😜
    Veel plezier weer vandaag 😘
  7. Marjolein:
    3 juni 2019
    Balen van die boete maar verder wel een topdag zo te lezen. Mooie foto’s ook!
    Veel plezier vandaag! 😘
  8. Aniie Pille:
    3 juni 2019
    Jullie gaan weer een mooie vakantie tegemoet.
  9. Esther:
    Hallo Jaap en Thea,
    Leuk dat jullie een blog bijhouden....als het goed is kan ik nu meekijken, zou ik wel leuk vinden 😀
    Grtjes Esther
  10. Jeffrey Martinez: