Dag 3. Banff

2 juni 2019 - Banff National Park, Canada

Om 06.30 uur ging de wekker, maar we  waren al wakker. Wassen, aankleden, ontbijten en om 08.00 uur richting Lake Louise gereden.

Na een uurtje rijden waren we er. De camper parkeren en het was al behoorlijk druk. Ze hadden al gewaarschuwd om er vroeg te zijn, anders had je geen parkeerplek meer. Een klein stukje lopen en we zagen al het prachtige "Chateau Lake Louise". Een heel indrukwekkend mega hotel. Hiervoor lag Lake Louise met z'n heldere blauwe water. Een deel lag nog een beetje ijs op. Fantastisch mooi om te zien. Des te meer de zon ging schijnen, des te blauwer het water.

Na een poosje zijn we even koffie gaan drinken in het hotel met wat lekkers erbij. Ook binnen was het heel mooi!

Hierna zijn we weer naar buiten gegaan en wat zag ik daar!!?? Een indiaan!! Ik gelijk er naar toe om te vragen of ik met hem op de foto mocht. Dat mocht, alleen een stukje verderop, want er moest natuurlijk wel een fooitje aan vast zitten. Geen probleem. Ik vind indianen geweldig, dus maakte mij niet uit.

Toen weer naar de camper en richting Johnston Canyon. Hier een trail gelopen naar de 'Lower Falls'. Langs rotspartijen en stroomversnellingen. Er lag ook nog hele brokken sneeuw. En het was 24 gr. Hoe bizar. Daar aangekomen en de mooie waterval mogen aanschouwen. Hier even uitgerust en weer teruggelopen.

Nog een stuk gereden op de Bow Valley Parkway.  Speuren naar beren, maar helaas. Wèl zagen we een "Elk". Eén van de grootste rendiersoorten. Hij liep langs de weg in de berm. Wij er vlak naast gaan rijden zodat ik een mooi plaatje kon schieten.

Daarna richting Banff dorp gereden. Hier nog even lekker gewandeld en bij de winkeltje gekeken. Hier gelijk gegeten. Allebei een steak genomen, maar ik vond hem tegenvallen helaas.

Bij de camper aangekomen op de parkeerplek hadden we een bekeuring te pakken. We stonden binnen 5 meter van een brandwaterhydrant. Nou lekker dan.....$55.

Terug naar de camping en met een lekkere koude cola het verslag schrijven. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden.

Tot morgen. Groetjes van ons. xx