Dag 20 Simon's Town

1 april 2017 - Simon's Town, Zuid-Afrika

Vanmorgen heel vroeg de wekker om terug te gaan naar Gansbaai. De Cage Dive gaat door!!! Aangekomen om 06.30 en bij hun kregen we ontbijt. Hierna een verhaaltje van hoe en wat en ready to go. Het was ongeveer een half uur varen tot de plek waar de great white zich moest bevinden. Heel spannend!! De kooi werd in het water gelaten en toen zagen we al de eerste haai langs zwemmen. Er werden emmers met bloed in zee gegooid met stukken tonijn. Met 4 personen gingen ze in de kooi. Aan een touw werden de stukken kop van de tonijn het water in gegooid en daar kwamen de haaien op af. Iedere keer als de haai dichterbij kwam om de tonijn te pakken riep de kapitein "down down" en moesten de mannen onder water in de kooi. Het was bloedspannend.  1x kwam de haai superdicht met z'n bek bij Jaap en hij keek zo naar binnen. Al die tanden....echt bizar!!!! Hij had een go pro camera op z'n hoofd, maar om de een of andere reden is dit helaas mislukt. Anders was het heel goed te zien geweest. Ik heb nog wel redelijke foto's kunnen maken en een paar goede filmpjes gelukkig. Maar video plaatsen is echt rot hier, maar ga het proberen. Al met al een zeer geslaagde trip en Jaap was superblij. We hebben uiteraard de dvd gekocht.

Hierna zijn we naar Betty's Bay gereden om de pinquins te zien. Dat was heel leuk. Maar een stank zeg....brrr. Hier even rondgelopen.

Daarna hebben we echt een schitterend stuk langs de kust gereden. Dit vonden wij allebei zooo mooi. Één van de mooiste van de reis. Helemaal tot aan Simon's Town. Prachtig!!!! We zijn gestopt bij Gordon's Bay en op het strand gekeken en lekker geluncht. Het zonnetje was heerlijk. 25 gr. en prima te doen. Voor mij hoeft het niet warmer. Daarna door een paar andere dorpjes gereden en allemaal even gezellig. Als we over een aantal jaren teruggaan, verblijven we zeker aan deze kant een week. Ook gestopt in Kalk Bay en gekeken bij een oude bakkerij die we zagen. Heerlijke broodjes en koeken gekocht. Mooie foto's gemaakt en weer verder naar Simon's Bay. Hier naar Boulders Beach, waar ook een kolonie pinquins op de rotsen te vinden zijn. Echt zo leuk om te zien!! Ze maken van die rare geluiden, lijkt wel een ezel...hahahah. Hier kun je ook zelf het water in om met ze te zwemmen.

Als klap op de vuurpijl zijn we naar onze slapplaats gereden, genaamd Boat House. Nou dit was zó ongelooflijk gaaf!!!! Wat een geweldig huis!!! Mijn mond viel open. Onwijs tof ingericht, allemaal wit met marine look. Een inpandig zwembad, pooltafel, bar etc etc. En onze kamer.....niet normaal zo gaaf. Uitzicht op zee. Dikke stoelen op het terras. Hier wil ik een week blijven i.p.v. 1 nacht.

We hebben lekker broodjes gegeten op het terras en daarna uitgebreid douchen.

WAT EEN GAVE DAG!!!

Morgen naar Kaap de Goede Hoop. Was eigenlijk vandaag, maar door het haaien avontuur haalden we dit niet meer.

Tot morgen! xx

ps. Foto's morgenochtend, wifi is een drama.

1. Conchita:
    1 april 2017
    Zooo wauww dat was een mooie dag voor jullie zeg. En wat een mooi huis begrijp dat jullie daar wel ff hadden willen blijven. Super dat de haaientrip is doorgegaan voor jaap . Ben benieuwd naar de foto's. Morgen kaap de goede hoop ...kijk weer uit naar het verslag. Fijne dag morgen xxxx
  2. Har:
    1 april 2017
    Was weer een superdag zeg!!mooi om mee te maken.Mrg weer een mooie dag.Trusten en tot mrg.Kuzzz zus.
  3. Frans van der have:
    2 april 2017
    Leuk om jullie verslag weer te lezen ......super dat Jaap zijn haaien goed heb kunnen beleven en bekijken ..... en dat appartement ziet er zeker tof uit ........ jullie hebben nu 2 verschillende kanten bekeken van Zuid Afrika .... wij zijn meer.van Johannesburg en omgeving , en zoals jullie het beleven zijn jullie meer van de Tuinenroute en omgeving ...... dus gewoon nog een keer terug gaan en dan heerlijk langer blijven waar jullie het naar jullie zin hebben .....veel plezier de komende dagen in Kaapstad en omgeving xxx
  4. Mandy:
    Wat ontzettend gaaf!!!
  5. Marianne:
    2 april 2017
    Wat een geweldige dag hebben jullie weer gehad zeg SUPER, en wat zijn ze groot hé die haaien Jezus, ik zou et niet durven hoor, vandaag weer lekker genieten.

xxxx Zus
  6. Jeffrey Martinez:
    Wat een mooie dag weer
    En wat een huis joh Hahaha bizar mooi.
    Jammer van die go pro zeg !
    Gelukkig wel de dvd have fun vandaag
  7. Aniie Pille:
    2 april 2017
    Wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt.Ik ken best begrijpen dat jullie daar nog eens terug gaan. Gaaf met die haaien. Geniet nog even van jullie dagen.
  8. Danny:
    2 april 2017
    Dat is gaaf zo dichtbij. Een hele ervaring!
  9. Monica:
    2 april 2017
    Geweldig om al jullie belevenissen te lezen !
    Heerlijk genieten saampies x
  10. Maurice:
    2 april 2017
    Heee toch gelukt met de haaien!!! Super.
    Je moet er een paar keer vroeg voor uit bed maja. Veel plezier nog en met de houten zonnebril ;) kus van hier