Dag 19. Waterton Lakes naar Calgary

18 juni 2019 - Calgary, Canada

Vanmorgen weer om 7 uur eruit en wassen, aankleden en ontbijten. Om 9 uur gingen we rijden richting Calgary.

Onderweg een paar stops gemaakt bij leuke dorpjes, zoals Vulcano en Champion.

Vulcan dankt haar naam aan de planeet Vulcan uit de serie Star Trek. Daarom staat de stad enigszins in het teken van deze SF-serie. Echt heel grappig om te zien.

Champion;  Henry Therriualt opende de eerste kolenmijn in het gebied in 1906 en al snel reisden boeren van naburige steden (waaronder Nanton en Stavely ) om kolen te kopen van de Therriault-mijn. In 1965 sloot de laatste van de 58 kolenmijnen en dit gebied.

Een paar uur gereden door de oneindige prairie graslanden, met bijna alleen maar graanvelden en graansilo's. Ook wat Nederlandse namen tegengekomen.

Om 14.00 uur kwamen we Calgary binnen en zijn we gestopt bij een groot winkelcentrum. We wilden namelijk nog even kijken voor nieuwe koffers. Uiteindelijk hebben we hele mooie lichtgewicht schalen koffers gevonden voor een mooie prijs. $ 169 en de tweede voor de helft, dus $ 253,50 totaal. Zo, wij kunnen weer járen vooruit.

Doorgereden naar de camping. Hier waren we om 17.15 uur. Ik heb kip met rijst gemaakt, want dat hadden we nog en het is ook zonde om weg te gooien. Een aantal boodschappen wilden de buren wel hebben en ook nog een stoeltje. Wij zijn er af en zij zijn er blij mee.

We hebben daarna de koffers ingepakt. Oh jee, we kunnen het bijna niet kwijt! Weer veel te veel gekocht. En we hebben helemaal niet veel gewinkeld. 1 koffer is al 3 kg. te zwaar, morgenochtend de andere nog wegen. Anders maar dingen weggooien nog. pffff.

Morgenochtend vóór 11.00 uur de camper inleveren en dan kijken wat we die dag nog gaan doen. In ieder geval 's-nachts in een normaal bed in een hotel!!!! Yeahhh.

Tot morgen allemaal. Dikke kus van ons.

1. Laura:
    19 juni 2019
    veel plezier geniet nog jullie laatste dagen gr
  2. Har:
    19 juni 2019
    Maak er nog een mooie dag van En kom dan maar weer lekker naar huis!!! Mis jullie😳
  3. Marianne:
    19 juni 2019
    Verrassend weer die koffers😜😂geniet nog van de dag😘
  4. Marcel en Annemarie:
    19 juni 2019
    We hebben met plezier jullie verhalen gelezen. Goeie reis terug!
  5. Frans van der have:
    19 juni 2019
    Jullie die weer teveel hebben geshopt , dat kan bijna niet !!!!.... Maar goed jullie krijgen het er wel in hoor , lukt ons ook altijd , eerst klagen ,maar het komt op zeker goed , morgen weer een dag en dan lekker in een hotel , geniet er van xxxx
  6. Andre:
    19 juni 2019
    Weer een super reis, elke dag het verhaal gelezen en de foto's bekeken.
    Nog even genieten en dan een behouden thuisreis.
  7. Aniie Pille:
    19 juni 2019
    Nou jullie hebben weer een prachtige reis gemaakt, genoten van de verhalen en foto's.
    Goeie reis terug.