Dag 5 Sabie

17 maart 2017 - Sabie, Zuid-Afrika

Vanmorgen weer vroeg de wekker. Eerst van een uitgebreid ontbijt genoten, er was echt van alles. Een aanrader hoor dit hotel. Daarna uitchecken en op weg naar Sabie. De temperatuur is heerlijk Cootje. Gemiddeld 28 gr.☀ Het eerste stuk was een beetje saai, maar toen werd het een prachtig landschap met hele mooie wegen door de bergen en bossen. De eerste stop even een bakkie genomen met cheesecake bij Milly's met een prachtig uitzicht over een meer. De tweede stop was de waterval bij de oude spoorwegtunnel van de NZASM (Nederlandsche Zuid Afrikaanse Spoorweg Maatschappij). Bij het plaatsje Bovenwater. Je moest de oude onverlichte 211 mtr lange tunnel doorlopen om bij de waterval te komen. Na 20 meter ben ik teruggegaan en is jaap met z'n zaklamp verder gegaan. Ik vond het doodeng en pikdonker. Gelukkig hebben we de foto's nog...haha. Hierna doorgereden naar de Sudwala Caves. Eerst een flink eind met trappen omhoog (Was buiten adem) en de grotten in met een gids. Duurde 3 kwartier. Ik vond het niet zo, maar Jaap wel. Toen op weg naar onze B&B. Zag er erg gezellig uit en een hele vriendelijk gastvrouw en gastheer. We kregen een rondleiding en gelijk onze spullen in de kamer gezet. Echt gezellig!

Om 6 uur zijn we gaan eten in het dorpje. We zouden eerst bij Smokey's Train gaan eten, maar de mensen van de B&B zeiden dat het het afgelopen jaar erg achteruit is gegaan en niet meer lekker. Nou dit hebben we dan maar aangenomen en zijn we naar The Wild Fig Tree gegaan. Nou geen spijt van hoor. Erg gezellig en heerlijk gegeten. Jaap nam een schotel met 3 soorten vlees; krokodillenvlees, impala vlees en carpaccio. Ik een eenvoudige maar heerlijke kipschnitzel met patatjes en salade. Even zoeken voor een toetje....ja we weten het....In Amarula gedrenkte cake met vanille ijs. Jeetje wat was dit zalig!! Jaap nog 2 Jack Black biertjes en ik een soort Shandy. Nou hou je vast......dit alles voor omgerekend € 35 !!!! Zo ga je wel graag uit eten hoor, hihi.

Terug in de kamer even onze eerste malariapillen innemen. Hoop dat we er niet beroerd van worden, bah.

Het verslag schrijven en dan weer naar bed. Er zijn er weer een hoop die ons reisverslag hebben gelezen. Bedankt voor de reacties, I love it.

Truste en tot morgen. xxx

1. Marianne:
    17 maart 2017
    Nou weer veel beleefd en gezien zeg, welterusten voor zo en kijk weer uit naar morgen.
    ❤❤❤❤❤
  2. Har:
    17 maart 2017
    Jullie hebben weer een lange dag gehad.met lekker eten voor weinig!!! en veel moois gezien.Tot mrg maar weer.Trusten voor straks.Dikke kuzzzz Zus.
  3. Conchita:
    17 maart 2017
    Was weer een leuke dag zo te lezen. Leuk juist de grotten in ik vind dat altijd best interssant. Heerlijk temperatuur Ted 28gr. Komt heus goed met de malariapillen wij hebben er totaal geen last van gehad. Ohhh en dat toetje dat zijn wij niet tegengekomen...ben jaloersssss heerlijk. Voor morgen weer een mooie dag en we reizen weer met jullie mee xxxx
  4. Jeffrey Martinez:
    17 maart 2017
    Weer een leuke dag ! Mooie foto's en jaap zn gerecht ziet er heerlijk uit Veel plezier op dag6
  5. Mandy:
    18 maart 2017
    Die tunnel Haha held op sokken. Ziet er wel echt prachtig uit hoor!!
  6. Annemarie en Marcel:
    Leuk om jullie reis weer te volgen! Veel plezier! X
  7. Frans van der have:
    18 maart 2017
    Weer super leuk om zo mee te reizen , en ja , natuurlijk zijn we jaloers !!!! ......op weg nu naar Phalaborwa naar de Sunbird lodge , doe Dave maar de groeten van ons !!! .......En mochten jullie bij de Bushveld Terrace gaan eten ??? , neem een lekkere Dom Pedro amarula of Kahlua na Mmmmmmmmm !!!!!! ......En wij houden ook altijd van grotten , super leuk dat jullie toch weer dingen doen die wij nog nooit gezien hebben , we slaan ze op voor 2019 !!!! .....Veel plezier verder en geniet er van en dat Krugerpark komt nu wel heel dichtbij !!! xxxx
  8. Sylvia:
    18 maart 2017
    Ziet er goed uit allemaal , maar die tunnel zou ik ook overslaan
  9. Danny:
    18 maart 2017
    Het ziet er geweldig uit x
  10. Barbera Krijgsman:
    19 maart 2017
    Geweldig weer zeg wat doen jullie veel echt heel leuk.

Groetjes en veel plezier